РЕФЕРАТ - Філософія прагматизму. Погляди Ч.Пірса та У.Джеймса






РЕФЕРАТ 
Філософія прагматизму. Погляди Ч.Пірса та У.Джеймса






ЗМІСТ
Вступ
      1.      Історія виникнення
      2.      Погляди Ч. Пірса
      3.      Погляди У. Джеймса
Висновки
Список використаної літератури
Об’єм – 21 сторінка.

За повною версією роботи зверніться сюди - ipoit2013@gmail.com або +
Вартість – 195 грн. 




Опис:
Історичні науки навчають нас, що будь-який культурний, політичний, соціальний феномени слід розуміти, виходячи з умов їх походження. Але самі вони не дають відповіді ані на запитання про те, чи були цінними  ці явища культури і чи мають вони далі існувати, ані на інше запитання – чи варто докладати зусиль для їхнього вивчення. Це стає предметом вибору, і вибір належить людині.
Інтерес до прагматизму, що триває довше ніж століття, доводить, що цей вибір зроблено багатьма людьми у світі. Не секрет, що ідеї прагматизму зазнавали колись і захоплення, і нищівної критики впродовж своєї історії. У той же час творці новітніх педагогічних технологій різною мірою наслідують прагматизм, часом не усвідомлюючи джерел запозичення своїх ідей. Як відомо, речі від тривалого користування зазнають пошкоджень, а ідеї – аберації. Реконструкція ідей – непоганий засіб їхнього відтворення і відновлення на кожному етапі розвитку науки і суспільства. [2]
Вчення про будь-що є особливою формою розуміння і явищ життя, й оточуючого нас природного і соціального світу, і нас самих. Про що говорить прагматизм і що ми розуміємо через нього?

Висновки
Як не дивно, ідеї прагматизму зберегли свій соціальний оптимізм, а прихильники його створили чимало похідних від прагматизму форм і методів навчання.
Школа дії або прогресуюча педагогіка, автором якої був Дьюї, що впроваджувалась у 20-ті роки у СРСР, і досі має свою цінність. Ідеї Дьюї про те, що школа – це не підготовка до життя, а саме життя, що завдання школи – не набити голову учня всілякими знаннями з книжок, а навчити знаннями користуватися, а допомогти дитині розвинути її власні здібності, – стали хрестоматійними. Це і є прагматичні засоби перетворення людського життя. Головне, як повчав Джемс, навчитися ними користуватися.
Зафіксовано, що попит на ідеї прагматизму різко зростає у періоди соціального підйому у країні або ж у молодих державах на початку пошуку власних цінностей і зразків. А такі форми діяльності як проектна діяльність, інтерактивні методики, командні принципи роботи (team-work),  розвиток критичного мислення, – є ознаками суспільства і освіти, що розвиваються. Як стверджують прагматисти, лише вдосконалення структури дії дозволяє вдосконалити й мисленнєвий досвід.


Список використаної літератури:

1.                  Джемс У. Воля к вере. – М.: Издательство “Республика”, 1997.
2.                  Пирс  Ч.С. Начала прагматизма. – Спб.: Издательство “Алетейя”, 2000.
3.                  Рассел Б. Человеческое познание. – Киев: “Ника-Центр”, “Вист-С”, 1997.
4.                  Рассел Б. Мудрость Запада. Историческое исследование западной философии в связи с общественными и политическими обстоятельствами. – М.: Издательство “Республика”, 1998.
5.                  Реале Дж., Антисери Д. Западная философия от истоков до наших дней. – Т. 4. – Спб.: ТОО ТК  “Петрополис”, 1997.

Комментариев нет:

Отправить комментарий