РЕФЕРАТ – Молодіжні субкультури





РЕФЕРАТ 
Молодіжні субкультури



ЗМІСТ
Вступ
1.    Поняття і сутність дитячих та  молодіжних субкультур
1.1 Дитяча и підліткова субкультури як фактор соціального виховання
1.2 Виникнення молодіжної субкультури в СРСР
1.3 Причини „відходу” молоді до субкультур
2. Соціогенетичений аналіз дитячої субкультури
2.1. Природа поняття «дитяча субкультура»
2.2. Форми дитячої субкультури
3. Вплив субкультури на соціальне виховання особистості
3.1 Основні підходи до дослідження проблеми молодіжної субкультури
3.2 Соціалізація підлітка
3.3 Вплив субкультури на соціальне виховання підлітків
Висновок
Список літератури
Об’єм – 20 сторінок.

Вартість - 280 грн. 

За повною версією роботи зверніться сюди - ipoit2013@gmail.com або 





Опис:
"В англійському парламенті один оратор влаштував іншим членам парламенту своєрідну дотепну пастку. Обговорювалося питання про молодь. Оратор оголосив з трибуни чотири висловлювання різних людей про молодь. Ось вони, ці висловлювання:
1. Наша молодь любить розкіш, вона дурно вихована, вона глузує з начальством і анітрохи не поважає людей похилого віку. Наші нинішні діти стали тиранами, вони не встають, коли до кімнати входить літня людина, суперечать своїм батькам. Попросту кажучи, вони дуже погані.
2. Я втратив усякі надії щодо майбутнього нашої країни, якщо сьогоднішня молодь завтра візьме в свої руки кермо влади, бо ця молодь нестерпна, невитриманий, просто жахлива.
3. Наш світ досяг критичної стадії. Діти більше не слухаються своїх батьків. Мабуть, кінець світу вже не дуже далекий.
4. Ця молодь зіпсувалась до глибини душі. Молоді люди підступні і недбайливі. Вони ніколи не будуть схожими на молодь минулих часів. Молоде покоління сьогоднішнього дня не зуміє зберегти нашу культуру.
Всі ці вислови про молодь, про що загрожує загибелі культури, про безнадійному майбутньому були зустрінуті в парламенті оплесками. Тоді оратор розкрив карти. Виявляється, перший вислів належить Сократу (470 - 399 рік до нашої ери), другий - Гесіоду (720 рік до нашої ери), третій - єгипетському жерцеві (2000 років до нашої ери), а четверте знайдено в глиняному горщику в руїнах Вавилона, а вік горщика - 3000 років.
Вийшло в парламенті дуже ефектно і навіть смішно. Проте всі ці культури і правда загинули. І горщик знайдений, на жаль, серед руїн Вавилона, а не в процвітаючому місті. "[18, стор. 179]
Як ми бачимо, до молоді завжди прискіпливо ставилися, вважали, що кожне нове покоління гірше за попереднє.
Проблема дитячих та молодіжних субкультур є дуже актуальною тому що:
По-перше, юнацькі субкультури стали досить істотним факторами соціалізації міських школярів. Дані соцопитувань підтверджують, що значна частина учнів старших класів ідентифікує себе з тією чи іншою субкультурою. Деякі неофіційні юнацькі культур приховують у собі соціальні небезпеки, бо одні субкультури транслюють ідеї екстремізму, расової і національної дискримінації, інші - проповідують кримінальний спосіб життя, треті - пропагують вживання психоактивних речовин і т.д.
По-друге, вивчення субкультур - відносно новий напрямок у вітчизняних гуманітарних науках, але він активно розвивається. Вивчаються як соціально-філософські, соціологічні, соціально-психологічні аспекти даного феномену, так і окремі різновиди субкультур, процеси їх становлення, взаємодія з соціальними інститутами і т.д.
Проблемами соціального виховання дітей займалася знаменитий американський антрополог Маргарет Мід. За результатами своєї першої експедиції в 1925 - 1926гг. на о.Тау М. Мід опублікувала матеріал, який став науковою сенсацією, - про відсутність у архаїчної культури специфічних конфліктів підліткового віку, з чого випливало, що проблеми молоді в «цивілізованому» світі мають чисто соціальні джерела. [23]
Д.Б. Ельконіну належить багато наукових статей, присвячених проблемам соціалізації, її периодизации, психічного розвитку дітей різних вікових груп, психології ігрової та навчальної діяльності, психодіагностики, але самим великим внеском у розвиток не тільки вітчизняної, але й світової педагогіки було розробка і впровадження нової системи навчання, так званого «розвивального навчання». [24]
У працях Макаренка розроблені найважливіші питання сімейного виховання, в тому числі структури сім'ї, її культури, методів виховання в родині. Макаренко стверджував, що виховати дитину правильно легше, ніж потім його перевиховувати. Родина як колектив, поведінка батьків, у кінцевому рахунку, визначають успіх виховання дітей. [11]


Список літератури:

1.                  Айзенштадт Ш., От поколения к поколению. М.-Л.: АН СССР, 1956. – 485с.
2.                  Алпатова П.С., Некоторые проблемы социологического анализа молодежной субкультуры, Социология молодежи/ под ред. проф. Лисовского В.Т. – С.-П.: Издательство Санкт-Петербургского университета, 1996.
3.                  Брантова Ф.С., Основные психологические подходы в изучении юности как этапа развития/ Психолого-педагогические проблемы образования. Сборник статей кафедры психологии.: АГУ, 2003. - 172с.
4.                  Гидденс Э. Социология. - М.: УРСС, 2005. - 632с.
5.                  Добреньков В.И., Кравченко А.И., Социология. Учебник. М.: ИНФРА-М, 2004. – 624с.
6.                  Кон. И.С., Социологическая психология. Воронеж: МОДЭК, 1999. – 560с.
7.                  Кон И.С., Психология юношеского возраста. – С-П.: Просвещение, 1989.- 256стр.
8.                  Кравченко А.И., Культурология: Учеб. пособие для вузов — 3-е изд. — М.: Академический Проект, 2002. — 494с. Формы и механизмы приобщения к культуре, с. 119-148.
9.                  Лисовский В.Т., Социология молодежи. - СПб.: Инсайд, 1996. – 352с.
10.              Макаренко А.С. Макаренко А.С. Педагогические сочинения: В 8 т. Методика организации воспитательного процесса. Т5. – М.: 1983. – 361с.
11.              Мид M. «Культура и мир детства».
12.              Мудрик А.В. Социализация человека: учебное пососбие. М.: Академия, 2004. 304 с.
13.              Пономарчук В.А., Толстых А.В. Молодежная субкультура/Всеросийская межвузовская научно-практическая конференция «Эволюция гуманітарного образования в российской высшей школе». – Мурманск, 2007
14.              Рычкова Н.А., Дезадаптивное поведение детей: Диагностика, коррекция, психопрофилактика. – М., 2000 – 368с.
15.              Сенченко Н.А. Социально-педагогическая помощь старшеклассникам-представителям юношеских субкультур: Дис. канд. пед. Наук – Кострома. 2005.- 214с
16.              Смелзер Н. Социология: пер. с англ. - М.: Феникс, 1998. - 688с.
17.              Солоухин В.А., Камешки на ладони. - М.: Детская Литература, 2007. – 288c.
18.              Суоми И.П., Основы воспитания в семье. Учебное Пособие. – Ч: Челябинский гуманитарный институт, 2007. – 204с.
19.              Толковый словарь В. Даля – Інтернет сторінка:
/http://slovardalja.net/word.php?wordid=27675/
20.              Фролов С.С. Социология. Учебник. Для высших учебных заведений. М.: Наука, 1994 - 256с.


Комментариев нет:

Отправить комментарий