КУРСОВА
РОБОТА
Маркетингове дослідження ринку стільникового зв'язку
ЗМІСТ
Введення
1.
Характеристика
підприємства «MaxMobile».
2.
Система планування
підприємства «MaxMobile»
3.
Організаційна
структура управління підприємством «MaxMobile»
4.
Система менеджменту
підприємства «MaxMobile»
5.
Маркетингове
дослідження ринку стільникового зв'язку
6.
Рекомендації щодо
вдосконалення системи управління
Список використаної літератури
Об’єм
– 28 сторінок.
Таблиці, малюнки присутні.
Опис:
В процесі комерціалізації української економіки особливої
значущості
набуває така важлива форма реалізації товарів як, роздрібна торгівля.
Роздрібна торгівля - це завершальна форма продажу товарів
кінцевому споживачеві в невеликих обсягах через магазини, павільйони, лотки,
намети та інші пункти мережі роздрібної торгівлі. Комерційна робота по продажу
в роздрібних торгових підприємствах на відміну від оптових підприємств має свої
особливості. Роздрібні торгові підприємства реалізують товари безпосередньо
населенню, тобто фізичним особам, застосовуючи свої, специфічні способи і
методи роздрібного продажу, остаточно завершують звернення від виробника
продукції.
Торгівельне обслуговування населення припускає наявність
спеціально влаштованих і обладнаних приміщень, пристосованих для найкращого
обслуговування покупців, підбору і формування торгового асортименту і
можливості його оперативної зміни відповідно до змінених попитом населення,
постійного вивчення та врахування споживчих запитів покупців, вміння запропонувати
і продати товар кожній конкретній людині .
Розвиток роздрібної торгівлі потребує створення
спеціальних служб по вивченню і прогнозуванню споживчого попиту. Формуванню
оптимального асортименту товарів, аналізу та визначенню прогресивних форм і
методів роздрібної торгівлі на рівні регіону, краю, області, району при
неухильній підтримці державних і муніципальних органів влади з метою контролю
за ходом роздрібної торгівлі, розробки нових видів виробів і товарів.
Правильна організація комерційної роботи в рамках
роздрібної торгівлі сприяє зростанню товарообігу, досить повного задоволення
сукупного попиту населення й одержання комерційного успіху. Серед нових методів
продажу, що включають сукупність прийомів і способів реалізації товарів, на перший
план виступають самообслуговування, обслуговування через прилавок, за зразками
з відкритою викладкою і за попередніми замовленнями.
Процес торгівлі, тобто процес купівлі-продажу товарів є
функцією торгового підприємства, яке здійснює свою діяльність на основі повного
господарського розрахунку. Роздрібні торгові підприємства в умовах
функціонування ринкової економіки є самостійне ланка торгівлею і сферою послуг.
Торгова мережа забезпечує можливість швидко, зручно, з
мінімальною затратою сил і часом набувати потрібні товари і послуги в умовах
вільного вибору і широкого асортименту, недалеко від місця роботи та житла в
зручному і потрібній кількості.
Сучасний стан економіки України характеризується
завершенням первинного становлення ринкових відносин. Одним з результатів цього
процесу стало як формування товарних ринків і загострення внутрішньо- та
міжгалузевої конкуренції, як фірм-виробників, так і торгових компаній.
Поняття асортимент товару включає в себе сукупність їх
видів, різновидів і сортів, об'єднаних або поєднаних за певною ознакою.
Товарний асортимент являє собою номенклатуру товарів, що
підлягають продажу в роздрібній торговельній мережі. Формування асортименту -
це процес підбору груп, видів і різновидів товарів у відповідності з попитом
населення з метою його повного задоволення.
Постійна
увага в магазинах повинна бути звернена на формування товарного асортименту, який
розвивається в часі процесу встановлення такої номенклатури товару, яка задовольнила
б товарну структуру попиту населення.
Процес збуту товарів характеризується наявністю жорсткої
конкуренції.
Перш за все, це конкуренція в плануванні асортименту і
розробці нових зразків, слід також відзначити конкуренцію цін, за якими товари
пропонуються на ринку. Щоб краще зрозуміти проблеми в процесі вибору
асортиментної політики, слід зупинитися на основних чинниках, що визначають
формування асортименту торгового підприємства. Роль керівництва повинна
полягати в тому, щоб вміло поєднувати фінанси підприємства з асортиментною
політикою, що забезпечує зростання прибутку. Ретельно розроблена асортиментна
політика підприємства служить керівництву покажчиком, стратегічним напрямком на
яке має орієнтуватися підприємство, що в свою чергу дозволяє співробітникам
підприємства орієнтувати свою роботу з найбільшою віддачею.
Правильний вибір асортиментної політики організації
служить свого роду гарантією, що вигідні можливості не будуть втрачені.
Об'єктом дослідження роботи є фірма " MaxMobile "
ЧП «Буряк».
При проходженні практики була вивчена інформація про
сферу та специфіку діяльності «MaxMobile» її масштабах, основні техніко-економічні
показники роботи організації, організаційна структура, система маркетингу
організації, її особливості. Був проведений аналіз стану та перспектив розвитку
виробничо-господарської та фінансової діяльності. Здійснено маркетингове
дослідження ринку стільникового зв'язку з описом основних засобів стимулювання
збуту.
Мета роботи - познайомиться з роботою організації, і
провести аналіз його маркетингової діяльності, розробити пропозиції щодо
вдосконалення маркетингу організації.
При проходженні практики була вивчена інформація про
сферу та специфіку діяльності «MaxMobile», її масштабах, основні
техніко-економічні показники роботи організації, організаційна структура, система
маркетингу, її особливості. Був проведений аналіз стану та перспектив розвитку
виробничо-господарської та фінансової діяльності. Здійснено маркетингове
дослідження ринку стільникового зв'язку з описом основних засобів стимулювання
збуту.
Список
використаної літератури:
1. Бобров Н. Анализ новых тенденций в развитии розничной торговли //
Маркетинг. - 2004. - № 2. - С.83-87.
2. Виноградова С.Н., Пигунова О.В., Гурская С.П., Кольцова Р.Н. Организация
и технология торговли. - М.: Высшая школа. 2002. - 460 с.
3. Демченкова Т.В. Правила продажи товаров: последние изменения // Эпиграф.
- 2002. - Май (№ 19). - С.6.
4. Долгинов И. Торговля - дело техники // Эпиграф. - 1999. - Сент.
(№ 33). - С.4
5. Ефремов А. Проблемы организации торговли // Экономист. - 2007. -
№ 4. - С. 57-60.
6. Корецкая Л.К. Розничная торговля - индикатор состояния рынка
потребительских товаров. - Новосибирск: СибУПК, 2000. - 120 с.
7. Манько А.В. Коммерция: учеб. - метод. пособие. - М., 2002. - 256с.
8. Памбухчиянц О.В. Технология розничной торговли. - М.:
Издат.-книготоровый центр "Маркетинг", 2001. - 283 с.
9. Панкратов Ф.Г. Коммерческая деятельность / Ф.Г.Панкратов, Т.К.Серегина.
- М., 1998. - 327с.
Таблица 1
Введення
В процесі комерціалізації української економіки особливої
значущості набуває така важлива форма реалізації товарів
як, роздрібна торгівля.
Роздрібна торгівля - це завершальна форма продажу товарів
кінцевому споживачеві в невеликих обсягах через магазини, павільйони, лотки,
намети та інші пункти мережі роздрібної торгівлі. Комерційна робота по продажу
в роздрібних торгових підприємствах на відміну від оптових підприємств має свої
особливості. Роздрібні торгові підприємства реалізують товари безпосередньо
населенню, тобто фізичним особам, застосовуючи свої, специфічні способи і
методи роздрібного продажу, остаточно завершують звернення від виробника
продукції.
Торгівельне обслуговування населення припускає наявність
спеціально влаштованих і обладнаних приміщень, пристосованих для найкращого
обслуговування покупців, підбору і формування торгового асортименту і
можливості його оперативної зміни відповідно до змінених попитом населення,
постійного вивчення та врахування споживчих запитів покупців, вміння
запропонувати і продати товар кожній конкретній людині .
Розвиток роздрібної торгівлі потребує створення
спеціальних служб по вивченню і прогнозуванню споживчого попиту. Формуванню
оптимального асортименту товарів, аналізу та визначенню прогресивних форм і
методів роздрібної торгівлі на рівні регіону, краю, області, району при
неухильній підтримці державних і муніципальних органів влади з метою контролю
за ходом роздрібної торгівлі, розробки нових видів виробів і товарів.
Правильна організація комерційної роботи в рамках
роздрібної торгівлі сприяє зростанню товарообігу, досить повного задоволення
сукупного попиту населення й одержання комерційного успіху. Серед нових методів
продажу, що включають сукупність прийомів і способів реалізації товарів, на
перший план виступають самообслуговування, обслуговування через прилавок, за
зразками з відкритою викладкою і за попередніми замовленнями.
Процес торгівлі, тобто процес купівлі-продажу товарів є
функцією торгового підприємства, яке здійснює свою діяльність на основі повного
господарського розрахунку. Роздрібні торгові підприємства в умовах
функціонування ринкової економіки є самостійне ланка торгівлею і сферою послуг.
Торгова мережа забезпечує можливість швидко, зручно, з
мінімальною затратою сил і часом набувати потрібні товари і послуги в умовах
вільного вибору і широкого асортименту, недалеко від місця роботи та житла в
зручному і потрібній кількості.
Сучасний стан економіки України характеризується
завершенням первинного становлення ринкових відносин. Одним з результатів цього
процесу стало як формування товарних ринків і загострення внутрішньо- та
міжгалузевої конкуренції, як фірм-виробників, так і торгових компаній.
Поняття асортимент товару включає в себе сукупність їх
видів, різновидів і сортів, об'єднаних або поєднаних за певною ознакою.
Товарний асортимент являє собою номенклатуру товарів, що
підлягають продажу в роздрібній торговельній мережі. Формування асортименту -
це процес підбору груп, видів і різновидів товарів у відповідності з попитом
населення з метою його повного задоволення.
Постійна
увага в магазинах повинна бути звернена на формування товарного асортименту,
який розвивається в часі процесу встановлення такої номенклатури товару, яка
задовольнила б товарну структуру попиту населення.
Процес збуту товарів характеризується наявністю жорсткої
конкуренції.
Перш за все, це конкуренція в плануванні асортименту і
розробці нових зразків, слід також відзначити конкуренцію цін, за якими товари
пропонуються на ринку. Щоб краще зрозуміти проблеми в процесі вибору
асортиментної політики, слід зупинитися на основних чинниках, що визначають
формування асортименту торгового підприємства. Роль керівництва повинна
полягати в тому, щоб вміло поєднувати фінанси підприємства з асортиментною
політикою, що забезпечує зростання прибутку. Ретельно розроблена асортиментна
політика підприємства служить керівництву покажчиком, стратегічним напрямком на
яке має орієнтуватися підприємство, що в свою чергу дозволяє співробітникам
підприємства орієнтувати свою роботу з найбільшою віддачею.
Правильний вибір асортиментної політики організації
служить свого роду гарантією, що вигідні можливості не будуть втрачені.
Об'єктом дослідження роботи є фірма " MaxMobile
" ЧП «Буряк».
При проходженні практики була вивчена інформація про
сферу та специфіку діяльності «MaxMobile» її масштабах, основні техніко-економічні
показники роботи організації, організаційна структура, система маркетингу
організації, її особливості. Був проведений аналіз стану та перспектив розвитку
виробничо-господарської та фінансової діяльності. Здійснено маркетингове
дослідження ринку стільникового зв'язку з описом основних засобів стимулювання
збуту.
Мета роботи - познайомиться з роботою організації, і
провести аналіз його маркетингової діяльності, розробити пропозиції щодо
вдосконалення маркетингу організації.
При проходженні практики була вивчена інформація про
сферу та специфіку діяльності «MaxMobile», її масштабах, основні
техніко-економічні показники роботи організації, організаційна структура,
система маркетингу, її особливості. Був проведений аналіз стану та перспектив
розвитку виробничо-господарської та фінансової діяльності. Здійснено
маркетингове дослідження ринку стільникового зв'язку з описом основних засобів
стимулювання збуту.
1.
Характеристика підприємства «MaxMobile».
Товариство з обмеженою відповідальністю «MaxMobile» ЧП
«Буряк» - приватна організація, що діє на підставі Статуту. Є юридичною особою,
має самостійний баланс, розрахунковий рахунок в банку, круглу печатку зі своїм
найменуванням, товарний знак (знак обслуговування), емблему, штампи, бланки та
інші реквізити, може набувати і здійснювати майнові та немайнові права і нести
обов'язки, бути позивачем і відповідачем в суді.
MaxMobile »- роздрібна мережа, що спеціалізується на
продажу послуг стільникових операторів, персональних стільникових аксесуарів.
«MaxMobile»
іменована надалі «Організація», створена відповідно до чинного українського
законодавства.
Метою діяльності є отримання прибутку від здійснення
підприємницької діяльності.
Дана організація спеціалізується на продажах, тому
підсистема продажів займає ключове місце в її функціонуванні. Основний вид
діяльності - роздрібна торгівля стільниковими телефонами. У салонах цифрових
технологій «MaxMobile» представлений широкий асортимент мобільних телефонів від
кращих світових виробників, обладнання для стільникового зв'язку, цифрова
техніка, MP3-плеєри та аксесуари. Також відвідувачі салонів можуть підключитися
до загальнодержавних і регіональних операторах зв'язку і провести оплату
рахунків. Вся продукція проходить офіційну сертифікацію. Покупці можуть
отримати консультацію у висококваліфікованих продавців, а також взяти участь в
акціях «Зв'язок Риті». Якість товару, що покупці купують в «MaxMobile»
гарантовано багаторічним досвідом визнаних світових виробників, лідерів у своїй
галузі. Для компанії «MaxMobile» головним пріоритетом залишається клієнт. Тому
вся політика продажів будується виключно виходячи з платоспроможності
потенційних покупців і попиту на товари та послуги, що надаються компанією.
Наша
місія: навіщо існуємо
Допомагати людям
отримувати радість від спілкування, почувати себе вільним у часі і просторі.
Бачення:
якими хочемо стати
Прагнути стати
однією з лідируючих організацією в Дніпропетровській області, що надає людям
все необхідне для користування послугами стільникового зв'язку.
Цінності:
чим керуємося
• Позиція лідера
Знати, те, чого ми досягли - лише мала частина того, що
нас чекає. Якщо Ви впевнені, що можете взяти від життя більше, ніж вона Вам
пропонує, тоді Ви близькі духом компанії «MaxMobile»
• Командна робота, спрямована на досягнення спільної мети
«... Успіхи наші кожного заслуга». Ми надаємо великого
значення командному духу. «Разом ми досягаємо більшого!» - Слідування саме цим
принципом, дозволить нам бути першими на ринку стільникового зв’язку в Дніпропетровській області.
• Чесність і Довіра
Чесність і довіра для нас - це сумлінне виконання
взаємних зобов'язань.
Чесність є основною хорошою репутацією нашої Компанії та
забезпечує довгострокову співпрацю і стабільність.
• Відповідальність
Кожен з нас несе відповідальність за свої слова, дії і
рішення, тому, що вони впливають на результат роботи всієї компанії її
репутацію.
Організація несе
відповідальність перед:
- Співробітниками - за гідні умови праці;
- Споживачами - за високу якість продукції і сервісу;
- Партнерами - за дотримання зобов'язань;
- Товариством - за дотримання його цінностей, норм і
правил, а також сумлінне ведення бізнесу.
• Прагнення до самовдосконалення
Співробітникам організації «MaxMobile», необхідно
постійно, бути в курсі нових подій і технологій. Організація «MaxMobile» вітає
прагнення співробітників до професійного розвитку і росту, надавати можливість
взяти участь долі в різних тренінгах та семінарах.
• Конкурентоспроможність
Ставити перед собою завдання, вирішення яких втілювати в
реальність. Наша спільна мета - бути лідерами у своїй сфері бізнесу.
• Постійна оптимізація фінансових і трудових ресурсів
Стратегія:
що буде сприяти досягненню мети
Діяти оперативно й гнучко, намагаючись передбачати
потреби завтрашнього дня і домагатися високої якості надаваних послуг.
У сучасній Україні, при швидко зростаючому і мінливому
ринку, місце набуває ефективне і професійне управління просуванням свого товару
або послуг у підсистемі продажів. Продажі перестали бути механічним плановим
розподілом товарів і послуг, а стали справжнім мистецтвом управління. Можна з
упевненістю сказати, що лише ті організації, які вміло, використовують
маркетингову суміш, враховуючи кожен з її п'яти елементів (товар, ціна, місце,
просування, люди), а також прораховують кожен крок в продажах і відчувають
найменші зміни на ринку - досягають успіху в сучасному конкурентному
середовищі. Дана організація спеціалізується на продажах, тому система продажів
займає ключове місце в її функціонуванні.
У даній організації не вирішені наступні проблеми:
- Відсутність стратегії щодо ефективного просування
товару і послуг: проводяться цінові акції часто не окупають себе;
- Низький рівень сервісу в салонах «MaxMobile» (слабка
мотивація продавців-консультантів, навчання співробітників проводитися
поверхово, також цінники на товар часто виявляються не правильними);
- Недостатня кількість працюючих касових зон, низька
пропускна спроможність кас, це створює величезні черги і викликає негативні
емоції у покупців.
Штат співробітників салону «MaxMobile» складається з 48
осіб.
2.
Система планування
підприємства
Основним ринком діяльності «MaxMobile» є, м.Новомосковьк,
Дныпропетровської області, та Новомосковський район.
«MaxMobile» має у
підпорядкуванні 5 магазинів роздрібної торгівлі.
Основними конкурентами на даному ринку - ТОВ «Сотик», ІП
«Мобільник», ТОВ «Лінія струму». Найбільш сильними конкурентами є: ТОВ «Сотик»,
ІП «Мобільник». Дані підприємства реалізують схожий асортимент товарів,
встановлюють приблизно рівні ціни. «MaxMobile» володіє достатньої мережею
салонів, що дозволяє охопити широке коло покупців. Підприємство має салони,
розташовані на великих, центральних вулицях . Покупцями цих салонів є не тільки
люди, що живуть поруч, але у великій мірі люди проїжджають мимо. Основну
частину покупців становить не тільки працездатне населення, а й інші верстви
населення. Асортимент товарів, пропонований салонами підприємства, задовольняє
потреби груп населення з різною купівельною спроможністю і різних віків.
Скористаємося
одним з відомих інструментів аналізу зовнішнього середовища - STEEP аналізом,
який включає в себе розгляд п'яти факторів макросередовища:
S - соціально-культурні або соціально-демографічні фактори;
T - Технологічні;
E - Економічні;
E - Екологічні;
P - Політичні.
S - соціально-культурні або соціально-демографічні
чинники (демографічна структура, стиль життя, звичаї і звички, соціальна
мобільність населення).
Звички населення: Салон стільникових телефонів з'явилися
в нашому селищі зовсім недавно. В наші дні мобільний зв'язок - справа саме
собою зрозуміле, користуються якої коли завгодно, починаючи від обговорення
моментів минулого і майбутніх зустрічей, закінчуючи начиткою уривків з
доповідей або дипломних в трубку.
Головною перевагою
наших салонів є - високий рівень сервісу. Сьогодні салони пропонують такі
послуги:
- На телефони передбачена гарантія 2 роки;
-Безкоштовні консультації;
-Після продажне обслуговування наших клієнтів;
-Дисконтні програми;
-Кредитування клієнтів і інші
Тому даний фактор можна оцінити, як сильно впливає.
Образ життя: в салонах «MaxMobile» представлені товари в
різних цінових сегментах, тому тут може задовольнити свій попит, як
найвимогливіший покупець, так і покупець, що має середній дохід. «MaxMobile»
працює з 8-00 до 23-00, що позитивно позначається на роботі організації, адже
навіть пізно ввечері, або рано вранці робляться покупки. Ступінь впливу
середня.
Демографічна структура: Ступінь впливу даного фактора
низька, так як в салонах продаються товари масового споживання, то демографічна
структура населення не буде грати визначальну роль в продажах.
T - Технологічні фактори (інновації). Зараз
спостерігається наступна тенденція: перевага серед торгових точок люди частіше
віддають спеціалізованим салонам. Всі салони працюють за системою автоматичного
зчитування штрихових кодів. Це система в п. Бреди з'явилася відносно недавно. У
«MaxMobile» цю систему використовують ще й для відстеження періодичності
покупок (через систему знижок). Взагалі, ринок роздрібних мереж не можна
охарактеризувати, як високо технологічний. Ступінь впливу низька, так як
тенденція інновацій в продажах спостерігається на даний момент, але все, ж не
робить такого істотного впливу як інші фактори зовнішнього середовища.
Е - економічні фактори (курс національної валюти, рівень
інфляції, рівень безробіття, ціни на енергоресурси).
Ціни на енергоресурси: на даний момент спостерігається
тенденція зростання цін на енергоресурси. Безсумнівно, це вплине на закупівельну
вартість товару (вартість поставок і собівартість товару), і призведе до
підвищення цін.
Рівень інфляції: Ціни ростуть у кілька разів швидше, ніж
пенсії, стипендії і заробітні плати. Ступінь впливу висока, так як така
ситуація різко відбивається на попиті. Люди, що мають низький достаток
намагаються купувати телефони, аксесуари більш низької якості.
Рівень безробіття. Ступінь впливу сильна оцінюється, так
як зараз, в умовах фінансової кризи, спостерігається тенденція рівня
безробіття, яка сильно відбивається на продажах стільникових телефонів. Людина
робить покупку, коли у нього є бажання її зробити і здатність (гроші).
Безробітний чоловік - це людина, що не має коштів, і він, виходячи з
визначення, перестає бути покупцем.
Е - екологічні фактори (стан природного, навколишнього
середовища). Оскільки «MaxMobile», не здійснює ніяких, шкідливих викидів у
навколишнє середовище, даний фактор не матиме істотного впливу, він оцінюється
як середній. Він може відбитися на роботі організації, тільки побічно. Погане чи
хороше стан навколишнього середовища не буде впливати на попит.
Р - політичні фактори. На даний момент Україна і в тому
числі Дніпропетровська область характеризується політичною стабільністю. Це
позитивна тенденція, яка може сприятливо позначитися на розвитку організації. У
той же час ступінь її впливу також буде середньою.
Висновок з аналізу: Таким чином, найбільш значимими
факторами є соціально-культурні, соціально-демографічні та економічні фактори.
Так як вони найбільшим чином впливають на попит і на можливості салонів.
3.
Організаційна структура управління підприємством
Організаційна структура - це система взаємовідносин між
посадами і людьми в організації. Призначення структури полягає в розподілі
робіт між членами організації та координації їх дій, спрямованих на досягнення
загальних цілей організації. Структура визначає завдання і відповідальність
працівників, робочі ролі й взаємини, а також комунікації між ними.
Структура дозволяє здійснювати управління і служить
основою порядку і дисципліни, завдяки чому дії організації можуть плануватися,
організовуватися, направлятися і контролюватися.
Організаційну структуру зазвичай описують у термінах
«висота», «ширина» і «складність» структури. Четверта характеристика пов'язана
з визначенням методу структурування компанії на підрозділи.
Висота визначає число рівнів, які існують всередині
організаційної структури. Очевидно, що великі структури вище, ніж маленькі.
Рівень «висоти» організаційної структури залежить від складності завдань, що вирішуються
прийнятої стратегії.
«Ширина» організаційних структур залежить від ступеня
централізації чи децентралізації. Децентралізована організаційна структура
характерна тим, що в ній центр надає деяку свободу прийняття рішень іншим
підрозділам організації. При централізованої організації вся влада належить
центру.
Цілі і завдання, які стоять перед «MaxMobile» визначили
його структуру.
Організація має два основні відділи: техніко-сервісний та
відділ організації продажів. Начальники цих відділів підпорядковуються
безпосередньо директору та першому заступнику директора. Так як «MaxMobile» має
справу з величезною кількістю клієнтів, проблеми яких необхідно оперативно
вирішувати, у директора є другий заступник по роботі з клієнтами. Фінансовий
відділ займається розробкою планів роботи організації на певний період часу
(рік). Кадровий відділ займається відбором і найманням персоналу.
Адміністративно-господарський відділ забезпечує відділи матеріалами та
обладнанням. Правові питання входять до компетенції юрисконсульта.
Треба зауважити, що «MaxMobile» активно відкриває свої
представництва на території Дніпропетровської області. Таким чином, його мережа
охоплює досить велику територію. Тому доцільно переглянути організаційну
структуру управління; а саме введення нового відділу, забезпечує контроль
роботи.
«MaxMobile» притаманна лінійно-функціональна структура
управління, вона заснована на дотриманні єдиноначальності, лінійної побудови
структурних підрозділів і розподілу функцій між ними. Реалізує принцип
демократичного централізму, при якому підготовка та обговорення рішення
виробляються колегіально, а прийняття рішення і відповідальність - тільки
першим керівником одноосібно. Організаційна структура «MaxMobile» не
змінюється. Кожен підрозділ організації має чіткі обов'язки і виконує строго
певні функції.
Відділ організації продажів: проходять розмови з
клієнтами та оформлення замовлень, що надійшли від клієнтів.
Техніко-сервісна служба: приймає замовлення від відділу
продажів, займається закупівлею товарів, стежить за надходженням товарів на
склад, взаємодіє з відділом рекламного маркетингу, замовляє необхідну рекламу.
Виписує гарантійні листи на готові вироби. А також виробляє технічне
обслуговування та ремонт виробів. Контроль за дотриманням правил торгівлі, за
якістю товарів, роздрібними цінами.
Відділ рекламного маркетингу: виготовляє рекламу
підприємства.
Комерційний відділ:
- Дотримання, розширення асортименту товарів, укладання
договорів, забезпечення своєчасних поставок товарів до магазинів
Плановий відділ:
- Проведення та організація економічного аналізу
діяльності фірми. Економічне планування товарообігу, валових доходів, витрат
обігу по фірмі в цілому і по кожному салону окремо.
Бухгалтерія:
- В нього надходять всі відомості від старших продавців
салонів, забезпечує ведення бухгалтерського обліку по всій організації.
Здійснює контроль за діяльністю, веде і контролює весь документообіг з
операцій.
Робота відділів організації знаходиться в тісному
взаємозв'язку. Наприклад, відділ організації продажів щокварталу складає
прогноз збуту на майбутній період.
Відділ організації продажів: проходять розмови з
клієнтами та оформлення замовлень, що надійшли від клієнтів.
Техніко-сервісна служба: приймає замовлення від відділу
продажів, займається закупівлею товарів, стежить за надходженням товарів на
склад, взаємодіє з відділом рекламного маркетингу, замовляє необхідну рекламу.
Виписує гарантійні листи на готові вироби. А також виробляє технічне
обслуговування та ремонт виробів. Контроль за термінами дії сертифікатів і
ліцензій, складання замовлень на товари. Контроль за дотриманням правил
торгівлі, за якістю товарів, роздрібними цінами.
Відділ рекламного маркетингу: виготовляє рекламу
організації.
Комерційний відділ:
- Дотримання, розширення асортименту товарів, укладання
договорів, забезпечення своєчасних поставок товарів до магазинів
Плановий відділ:
- Проведення та організація економічного аналізу
діяльності організації. Економічне планування товарообігу, валових доходів,
витрат обігу по фірмі в цілому і по кожному салону окремо.
Бухгалтерія:
- В нього надходять всі відомості з усіх салонів,
забезпечує ведення бухгалтерського обліку організації. Здійснює контроль, веде
і контролює весь документообіг з операцій.
Посадові обов'язки:
Юриста - розробка документів правового характеру, правова
допомога структурним підрозділам організації (салонах) в підготовці відповідей
при пред'явленні претензій. Складання позовних матеріалів при передачі
претензій до суду або арбітраж; облік і зберігання справ, аналіз результатів розгляду
судових і арбітражних справ. Представлення організації в органах суду і
арбітражу. Оформлення укладених колективних договорів. Складання довідок,
розрахунків, пояснень, ведення справ за претензіями за договорами поставки.
Головного бухгалтера - контроль та ведення звітних
документів з бухгалтерського обліку організації. Складання балансу. Здійснення
керівництва бухгалтерією.
Інспектор з кадрів - забезпечення організації
працівниками. Розробка поточних і перспективних планів комплектування кадрів.
Прийом і оформлення найму, звільнення і перекладів. Підготовка документів для
призначення пенсій працівникам. Забезпечення заходів щодо підвищення
кваліфікації кадрів. Розробка кваліфікаційних характеристик працівників
організації. Зберігання, заповнення трудових книжок. Облік особового складу,
видача довідок про теперішню і минулу трудову діяльність. Складання всієї
встановленої для відділу кадрів звітності.
4.
Система менеджменту підприємства
Вирішальним фактором виробництва є праця людини. Люди, що
володіють здатністю до праці, складають основну, найбільш активну частину
продуктивних сил. Тільки за допомогою живої праці можуть бути включені в процес
виробництва всі інші засоби виробництва.
Праця - це доцільна діяльність людини, в процесі якої
створюється матеріальні і духовні цінності для задоволення потреб трудящого і
суспільства в цілому.
Розміри, структура і якість трудових ресурсів,
забезпеченість ними та їх використання мають вирішальний вплив на підвищення
ефективності виробництва.
У «MaxMobile» персонал найрізноманітніший - це люди
енергійні, молоді віком від 18-25 років. В організації велика текучка
продавців, так як залишаються лише витривалі. Тому що у більшості енергійність
швидко згоряє. У «MaxMobile» притаманна кар'єрна драбина, всі оперативні менеджери
і персонал, який працює в офісі, а також генеральний директор починали з
продавців.
Потрапляючи в цю організацію, ти стаєш стажистом,
пройшовши місяці стажування, ти здаєш іспит і стаєш продавцем-консультантом.
На кожній торговій точці є старший продавець (менеджер),
який дивиться за салоном, щоб викладка товару відповідала мікропланограмі
(правило знаходження товару), а також стежить за продавцями, щоб вони
продавали.
Трудові ресурси є головною складовою частиною виробничого
ресурсного потенціалу. Забезпеченість підприємства робочою силою, кількість і
рівень кваліфікації працівників суттєво впливає діяльність підприємства. Про
структуру та забезпеченості робочою силою в ТОВ «MaxMobile» можна судити по
таблиці 1:
Таблица 1
Показники
|
2007
|
2008
|
2009
|
Сер.спісочна чисельність працівників підприємства, чол
|
25
|
33
|
48
|
керівники
|
1
|
2
|
3
|
менеджери
|
1
|
1
|
3
|
Продавці- консультанти
|
12
|
18
|
20
|
Інші
|
11
|
12
|
22
|
Штат співробітників організації «MaxMobile» складається з
48 осіб, а саме: директор (1 людина), зам.директора (2 осіб), старший менеджер
(1 людина), менеджер (2 людини), продавець-консультант (20 осіб), начальник
відділу кадрів (1 особа), товарознавець (1 людини), старший касир (2 особи),
касир (6 осіб), начальник служби безпеки (1 людина), служба безпеки (6 контролерів),
прибиральниці (3 чоловік), юрист (1 осіб). Штат співробітників визначає штатний
розклад, затверджений директором салону. Прийом та звільнення працівників
здійснюється на підставі наказів директора організації. Статус кожного
працівника, який працює в даній організації, визначений і закріплює за собою
відповідні права та обов'язки, графік роботи, що дозволяє чітко і результативно
організувати злагоджену роботу всієї організації в цілому і кожного працівника
зокрема.
Службовці отримують оплату праці за посадовими окладами.
Посадові оклади розробляються на основі нормативних документів, найважливішим з
яких є кваліфікаційний довідник посад керівників, фахівців і службовців, які
відображені в штатних розкладах.
Негативними причинами руху робочої сили є порушення
трудової дисципліни, за власним бажанням і т.д. Відношення числа працівників,
звільнених за цими статтями, до середньоспискової кількості працівників є
коефіцієнт плинності. Плинність кадрів - явище негативне, тому що воно
пов'язане з втратою робочого часу на оформлення звільнення і надходження, на
підготовку нових робітників і витрати грошових коштів на виплату компенсацій
звільнюваним працівникам. У 2009 році коефіцієнт плинності на підприємстві
знизився тому почали суворіше підходити до вступників на роботу, тобто стали
пред'являти більш високі професійні вимоги.
Заробітна
плата - це форма матеріальної винагороди за працю, частину вартості створених і
реалізованих послуг, що надходить працівникам підприємства. Заробітна плата
складається з нарахувань та утримань.
Нарахування
складаються з:
- Фонду заробітної плати (ФЗП), в який входить оплата
праці за відпрацьований та невідпрацьований час, стимулюючі доплати (доплату за
роботу в шкідливих умовах, за роботу в нічний час доби), північні надбавки і
районний коефіцієнт;
- Фонду матеріального заохочення (ФМП) - одноразові
заохочення працівників, надання матеріальної допомоги;
- Інші фонди - оплата компенсації звільненим і
прочіе.Удержанія включають в себе: відрахування в пенсійний фонд - один
відсоток, прибутковий податок (наростаючим підсумком) і розрахунки підприємства
з працюючими (аванси, реалізація продуктів по безготівковому розрахунку).
На даному підприємстві склалася наступна схема відбору
персоналу:
1. Дається запит в службу зайнятості п. Бреди, можлива
вербування в навчальних закладах, оголошення в засобах масової інформації. До
кандидатів на вакансії пред'являються певні необхідні вимоги: вік, досвід
роботи, раніше займана посада.
2. Звернулися кандидати записуються на співбесіду. Крім
цього вони надають резюме, копію диплома.
3. Співбесіда проводить директор (заст. директора) і
начальник відділу, в якому є вільна вакансія.
4. Якщо кандидат підходить за всіма параметрами, його
беруть з випробувальним терміном (3 місяці).
5. Прийом на роботу, наказ директора організації.
Схема відбору представлена на рис1
Відбір персоналу проводиться досить ретельно. Це можна
судити по структурі співробітників філії. Так на даний момент на підприємстві
працює 48 чоловік. З них приблизно 50% - жінки і 50% чоловіки. Це говорить про
те, що стать співробітника не є визначальним фактором при прийомі на роботу.
64% співробітників має вищу освіту (спеціаліст, педагогічні, економічна). Треба
зауважити, що всі відповідальні пости за правилами філії повинні займати люди з
вищою освітою. Вік співробітників має широкий діапазон, але треба зауважити, що
акцент робиться на молодь.
Таблиця 2 - Рівень освіти працівників «MaxMobile» (на
1.01. 2010 р.)
Категорії працівників
|
Маю вищу освіту
|
Середнє
спеціальне
|
Повне середнє
|
всього
|
21
|
19
|
8
|
у т.ч. чоловіки
|
10
|
12
|
6
|
жінки
|
11
|
7
|
2
|
Примітно те, що кожен четвертий працівник підприємства
має вищу освіту інші мають середньо-спеціальну та повну середню освіту.
Це свідчить про
те, що при підборі керівних кадрів і фахівців, освіта відіграє не вирішальну
роль. Для підтримки рівня кваліфікації працівників, через виробничу
необхідність, проводиться щорічна атестація кадрів. За результатами атестації
розробляється план організації підвищення кваліфікації та перепідготовки
персоналу, а потім відбуваються кадрові перестановки.
На цільових курсах пройшли навчання 10 чоловік.
У 2009 році прийнято на роботу 23 особи, звільнено 18
чоловік. З них:
- За власним бажанням - 11 людини;
- За скороченням штатів - 3 особи;
- Звільнено за пияцтво та розкрадання - 4 чоловік.
Все це свідчить про те, що в організації склався
стабільний колектив, який тримається за свої робочі місця і це створює
передумови для високих продажів, який, до речі, добре оплачується.
Керівництво організації приділяють увагу культурі
обслуговування клієнтів, зовнішньому і морального вигляду працівників
підприємства, їх рівню освіти і професіоналізму. Високі вимоги пред'являються в
питанні чистоти і порядку в цілому в салоні.
Стратегія управління персоналом на ТОВ MaxMobile
»відображає розумне поєднання економічних цілей підприємства, потреб та
інтересів працівників (гідна оплата праці, задовільні умови праці, можливості
розвитку і реалізації здібностей працівників і т.п.). В даний час розробляються
умови для забезпечення балансу між економічною і соціальною ефективністю
використання трудових ресурсів. Уже розроблена на підприємстві система оплати
праці, яка не обмежена мінімальними і максимальними розмірами і залежить від
результатів роботи колективу в цілому і кожного працівника зокрема. Для окремих
працівників і груп працівників установлені градації якості для того, щоб
працівники могли побачити, чого вони можуть досягти в своїй роботі, тим самим,
заохочуючи їх до досягнення необхідної якості. Оплата праці працівників
відбувається в повній відповідності з їх трудовим внескам у кінцеві результати
праці колективу.
Існує на
підприємстві і план оздоровлення колективу (надано 15 працівникам
санаторно-курортні путівки), надається матеріальна допомога.
Зокрема,
роботодавець надає наступні виплати:
• оплата ритуальних послуг;
• жінкам при народженні дитини;
• у разі смерті в результаті нещасного випадку на
виробництві;
Виходячи з
принципу «кадри вирішують все», керівництво постійно демонструє роботу по задоволенню
вимог і очікувань персоналу підприємства показуючи перспективу просування по
службі наділяючи найбільш перспективних співробітників додатковими
повноваженнями, надаючи всім рівні стартові можливості. Активно заохочується
участь працівників підприємства в прийнятті управлінських рішень.
Таким чином, можна зробити висновок про те, що ефективна
мотивація і стимулювання праці дозволяють одержати ефект хорошого управління
персоналом фірми.
Способи стимулювання різних груп персоналу Таблиця 3
Персонал
|
Вознаграждения
|
Торгова група
|
Індивідуальні комісійні з обсягів продажів
Індивідуальна премія за внесок у загальний прибуток
Групові комісійні зі збільшення обсягів продажів за
минулий рік
Групова система пайової участі в прибутку
Просування на більш престижні посади з більш високою
зарплатою
|
Бухгалтер
|
Винагорода за понаднормову роботу
Загальна схема пайової участі в прибутку
Підвищення до керуючого офісом
|
Офіс менеджер
|
Винагорода за понаднормову роботу
Частина групової виробничої премії
Загальна схема пайової участі в прибутку
Пропозиція про пайову участь у бізнесі
|
Висновки
і пропозиції
На основі вищесказаного логічно зробити такі висновки:
1. Комерційну діяльність може вести будь-який
господарський суб'єкт економіки.
2. Комерційна діяльність здійснюється в усіх галузях
народного господарства. Треба зазначити, що кожна галузь має свій рівень
прибутковості (прибутковості) на який може розраховувати комерційне
підприємство цієї галузі.
3. Кінцева мета комерційної діяльності організації є
прибуток і існує різні шляхи її досягнення.
4. Стійкий прибуток можна отримати лише через
усвідомлення і найбільш повне задоволення існуючих потреб тобто через створення
системи цінностей для трьох суспільних груп: власників організації, споживачів
його продукції і персоналу організації
5. Планування - запорука успішної комерційної діяльності
підприємства. Тому зараз дуже широко використовується бізнес-планування.
6. Бізнес-планування охоплює маркетинг, фінанси (бух
облік), операції (виробництво), людські ресурси, а так само культуру і спосіб
керівництва організації.
7. Розглянута в даній темі комерційна організація «MaxMobile»
відноситься до галузі зв'язку.
Рекомендації
щодо вдосконалення системи управління
Рекомендація № 1 по закріпленню лідерської позиції на
ринку
Дуже хотілося б, щоб тенденція до обілення ринку зачепила
всі суміжні індустрії. Провідні гравці будуть прикладати до цього зусилля поряд
з державними органами. Зупинити цей процес не можна. Тільки в умовах прозорості
і здорової конкуренції можна говорити про інтеграцію в міжнародні процеси,
залучення інвесторів і т.д.
В даний момент фірмі «MaxMobile» потрібно спрямувати
основні зусилля на забезпечення заданої динаміки росту і закріпити лідируючі
позиції на ринку, приділяючи при цьому особливу увагу ефективності роботи на
одну торгову точку.
Організації «MaxMobile» потрібен вихід на обласний ринок. Після виходу, лідируючі позиції будуть на
висоті, так як за короткий термін існування в Новомосковському районі
організація вже на висоті. Потрібно обов'язково досягти мети групи компаній
«Зв'язковий», «Евросеть», «Алло»: увійти в 10 лідерів на ринку в
Дніпропетровській області.
Рекомендація № 2 за якістю персоналу
В організації щомісяця проходять тренінги для того, щоб
персонал був стійким на стресові ситуації, витривалим, вивчав нові підходи до
покупців і т.д.
Я проходив практику в цій компанії, і знаю, що такому
сервісу як у «MaxMobile» мають повчитися багато хто, я маю на увазі в Новомосковському
районі. Це можна пояснити ось чим:
1. Сувора форма одягу
2. Обов'язковий підхід продавця до покупця
3. Обов'язкове вітання і прощання і т.д.
Дуже великий набір набирається на роботу, але проходять з
100% усього 20%, тому що на роботу залишають тих, хто усвідомлює «місію»
організації.
Але якщо ти пройшов іспит і вийшов на роботу, це не
означає, що все закінчилося, бо постійно проходять навчання техніки на робочому
місці, різні тренінги, проходять конференції.
Якщо вимірювати ефективність за п'ятибальною системою, то
моїм рекомендаціям, я б поставив 5балів, бо персонал в роздрібній торгівлі - це
найголовніше, від їх ефективності продажів все залежить.
Обов'язково потрібно проводити тренінги продажів по
ефективності менеджерів, співробітників, команди в цілому, щоб бути попереду
всієї конкуренції, щоб нам не було рівних.
Так як ринок перевантажений мобільними телефонами, то
продовження зростання ринку закінчиться і почнеться значне подальше зниження
його темпів.
Висновок
Розглянувши основні питання по темі, можна зробити
висновки.
1. Покав перспективи розвитку бізнесу в Україні. Мобільному
зв'язку в Україні знадобилося менше 10 років, щоб перестати бути розкішшю і
охопити широкі верстви споживачів. З початку епохи стільникового зв'язку в
нашій країні число абонентів з кожним роком збільшувалася більш ніж у два рази.
2. Розкрив характеристику бізнесу своєї організації. «MaxMobile»
- роздрібна мережа, що спеціалізується на продажу послуг стільникових
операторів, персональних стільникових аксесуарів.. Компанія є дилером
найбільших операторів стільникового зв'язку.
3. Охарактеризував продукцію і послуги бізнесу ТОВ «MaxMobile».
4. Розкрив місію, цілі та принципи організації.
8. Проаналізував характеристику персоналу та систему
управління, показав організаційну структуру компанії «MaxMobile».
9. Дав рекомендації щодо вдосконалення системи управління
та оцінку ефективності пропонованих рекомендацій.
Список
використаної літератури:
1. Бобров Н. Анализ новых тенденций в развитии розничной торговли //
Маркетинг. - 2004. - № 2. - С.83-87.
2. Виноградова С.Н., Пигунова О.В., Гурская С.П., Кольцова Р.Н. Организация
и технология торговли. - М.: Высшая школа. 2002. - 460 с.
3. Демченкова Т.В. Правила продажи товаров: последние изменения // Эпиграф.
- 2002. - Май (№ 19). - С.6.
4. Долгинов И. Торговля - дело техники // Эпиграф. - 1999. - Сент.
(№ 33). - С.4
5. Ефремов А. Проблемы организации торговли // Экономист. - 2007. -
№ 4. - С. 57-60.
6. Корецкая Л.К. Розничная торговля - индикатор состояния рынка
потребительских товаров. - Новосибирск: СибУПК, 2000. - 120 с.
7. Манько А.В. Коммерция: учеб. - метод. пособие. - М., 2002. - 256с.
8. Памбухчиянц О.В. Технология розничной торговли. - М.:
Издат.-книготоровый центр "Маркетинг", 2001. - 283 с.
9. Панкратов Ф.Г. Коммерческая деятельность / Ф.Г.Панкратов, Т.К.Серегина.
- М., 1998. - 327с.
Комментариев нет:
Отправить комментарий