Вплив емоцій на пізнавальні процеси
ЗМІСТ
Вступ
|
3
|
Розділ
І. Теоретико-методологічний огляд
проблеми емоцій в сучасній психології
|
5
|
1.1.
Види емоцій, та їх
характеристика
|
5
|
1.2.
Вплив емоцій на психологію
та поведінку особистості та їх регулювання
|
8
|
Висновки
|
17
|
Розділ
ІІ. Стан теоретичного дослідження феномену атракції
|
18
|
2.1. Проблема впливу емоцій на
пізнавальні процеси людини у роботах зарубіжних і вітчизняних науковців
|
18
|
2.2.
Вплив емоцій на сприйняття та повчання
|
20
|
2.3.
Вплив емоцій на пам'ять
|
23
|
2.2.1. Зв'язок між емоційним станом
людини і емоційним забарвленням запам’ятовувати інформацію
|
25
|
2.2.2. Зв'язок між емоційним станом
людини і емоційним забарвленням відтворювальної інформації
|
25
|
2.2.3. Вплив зв’язку між емоційним
станом людини в момент запам’ятовування і в момент відтворення на успішність
відтворення інформації
|
26
|
2.2.4. Теоретичні пояснення впливу емоційних станів на
мнемічні процеси
|
27
|
2.1.
Вплив емоцій на мислення
|
27
|
Висновки
|
29
|
Загальні
висновки
|
31
|
Список
літератури
|
34
|
Опис: Актуальність
дослідження. Людина не лише пізнає світ в процесах сприймання,
уяви та мислення, але разом з тим і відноситься так чи інакше до певних фактів
життя. Різноманітні реакції психіки на об'єкт або ситуацію пов'язуються з
виникненням емоцій. Це означає, що вони (об'єкт, ситуація) сприймаються не лише
такими, якими є насправді, а й у своєму емоційному значенні.
Під впливом емоцій протягом всіх пізнавальних процесів може змінюватися.
Емоції можуть вибірково сприяти одним пізнавальним процесам та гальмувати інші.
Часто слова «емоція» та «почуття» використовують як синоніми. Проте ці
поняття необхідно відрізняти. Почуття - це внутрішнє відношення людини до того,
що відбувається в її житті, що вона пізнає або робить, яке переживається в
різноманітній формі. А емоція, в більш вузькому значенні, - це безпосереднє,
тимчасове переживання якогось певного більш постійного почуття. [2]
Переживання почуття виступає як особливий психічний стан, в якому
сприймання та розуміння будь-чого, знання про щось виступає в єдності з
особистим відношенням до явища, яке сприймається та розуміється. В усіх цих
випадках говорять про переживання почуття як про особливий емоційний стан
людини. Разом з тим, переживання почуття являється психічним процесом, який має
свою динаміку.
Актуальність даної роботи визначається тим, що емоції є повсякденним
супутником людини, що надає постійний вплив на всі його справи і думки.
Мета роботи провести теоретичний огляд літератури з проблеми
вивчення емоцій, їх функцій і впливу емоцій на пізнавальні процеси.
Об’єкт: емоції як один з психічних процесів
Предмет: вплив емоцій на пізнавальні
Концептуальна гіпотеза: тема впливу
емоцій на пізнавальні процесу вивчена не достатньо глибоко на даний час і
психологи, які займаються цією проблематикою, дотримуються різних точок зору
щодо впливу емоцій на різні види пізнавальних процесів. Тому психологічна наука
потребує узагальнення уявлення про вплив емоцій на пізнавальні процеси.
Для вирішення поставлених завдань і перевірки гіпотези були використані
такі методи дослідження: теоретичний аналіз і узагальнення
психолого-педагогічної літератури з проблеми дослідження копінг-стратегій.
Методологічну й теоретичну основу роботи складають роботи
вітчизняних і зарубіжних дослідників впливу емоцій на пізнавальні процеси.
Серед них роботи : Б.І. Додонова, К.Є. Ізарда.
К. Хорні, С.Л. Рубінштейна, О.М. Леонтьєва, Л.С. Виготського, В.К. Вілюнаса, Б. Кон,
Д. Беннета, Дж. Бутлера, Г. Прошанського, Г. Меррея, А. Сміта, М. Лінтон, Т. Бауэр Е. Айзен,
Г. Саймона, O.K. Тихомирова.
Наукова новизна дослідження полягає в узагальненні
уявлення про вплив емоцій на пізнавальні процеси.
Структура
та обсяг роботи: робота складається зі вступу, двох
розділів, висновків, бібліографічного списку, що включає 26 найменувань.
Загальний обсяг роботи 26 сторінки комп'ютерного тексту
Комментариев нет:
Отправить комментарий