РЕФЕРАТ - Ринкова пропозиція



РЕФЕРАТ

Ринкова пропозиція



ЗМІСТ

Вступ

 1.    Сутність, закон, крива пропозиції.
 2.     Цінові та нецінові фактори пропозиції
Висновки
Список використаної літератури


Вартість - 150 грн. 

За повною версією роботи зверніться сюди - ipoit2013@gmail.com або 




Вступ

В умовах зробленої конкуренції на ринку постійно зустрічаються продавець і покупець, і в такий спосіб при їхньому зіткненні визначається ціна товару. При цьому враховуються витрати чи продавця виробника на виробництво, збереження, транспортування товару, цінність і корисність цього товару для споживача, а також багато інших факторів , що впливають на ціну.
”Пропозиція” і “попит” — два найважливіших поняття економіки. Їх можна розглядати окремо, але на практиці це два нерозривних явища.
  Як відомо, у ринковій економіці попит визначає пропозиція. Але це зовсім не виходить, що пропозиція менше по своєму значенню, ніж попит. Його вивчення так  само необхідне для правильного розуміння і рішення проблем, що встають перед економістами і менеджерами. Як поставити виробництво, щоб воно приносило максимальний прибуток? Як понизити витрати? Як створити план діяльності фірми на майбутнє? Що краще: продовжувати чи виробництво пора зупинити підприємство? Це дуже важливі питання, від рішення яких залежить доля підприємства зокрема і держави в цілому.
  Теорія пропозиції, як говориться у великому економічному словнику, це теорія, заснована головним чином на теорії поводження виробників і аналізує те, яким чином  фірма чи підприємці доставляють на ринок товари і послуги.
Оскільки ринок у нашій країні тільки розвивається, то дослідження попиту та пропозиції є дуже важливим при вивченні шляхів розвитку ринкової економіки в Україні. І дуже важливо навчитися застосовувати результати досліджень попиту та пропозиції на практиці. Без інформації про попит та пропозицію не може обійтися в наш час, практично, жодна фірма.
Підвищення ціни на товар приводить до зменшення попиту на нього і до збільшен­ня пропозиції цього товару. Зниження ціни має про­тилежний ефект: попит на товар зростає, а пропозиція його падає. Тобто попит і пропозиція змінюються зале­жно від зміни ціни.

Але в багатьох випадках урахування даної загальної закономірності недостатнє для вивчення економічних процесів, оскільки різні товари по-різному реагують на зміну ціни. Скажімо, якщо підняти ціну на сіль, то можна отримати значний додатковий дохід, бо попит на сіль дуже мало залежить від її ціни. З іншого боку, якщо підняти ціну квитків на футбольний матч, то можна мати збитки від різкого зменшення попиту на ці квитки.
Як визначити ступінь реагування попиту і пропозиції на зміну ціни? Щоб відповісти на це запитання, засто­совують поняття цінової еластичності попиту і пропози­ції.
Задача цієї роботи полягає в тому, щоб по можливості більш повно розкрити теми і проблеми, зв'язані з пропозицією, пояснити його основні закони і показати їхнє застосування на прикладах.

 1.             Сутність, закон, крива пропозиції.
Пропозиція — це кількість товарів, яка перебуває на ринку або може бути туди доставлена.[1] Вона визна­чається виробництвом, але не тотожна йому. Є випадки, коли і в урожайний рік "дари" сільського господарства відсутні на полицях магазинів. Закон пропозиції ствер­джує: чим вища ціна на товар, тим більша пропозиція товару, і навпаки. Отже, встановлюється прямо пропор­ційна залежність між ціною і величиною пропозиції. Звичайно, для виробника більш прибутковим е пропонувати товар за вищими цінами (за умови, що високі ціни гарантовано тривалі).


 2.       Цінові та нецінові фактори пропозиції
Тепер детальніше розглянемо вплив на пропозицію різних цінових факторів.
Основними факторами пропозиції є ціна блага і нецінові фактори. Ціна пропозиції - це мінімальна ціна, за якою продавець згодний продати певну кількість даного блага.
Зв'язок між ціною блага та обсягом його пропозиції знаходить відображення в законі пропозиції.

Висновки
Пропозицією називають кількість товарів і послуг, яку виробники готові продати на певному ринку за певною ціною за конкретний період. Усі продавці прагнуть отримати на ринку найвищу ціну, і чим вона вища, тим активніше вони намагатимуться продавати зростаючу кількість товарів. Йдеться про те, що кожен продавець змінюватиме пропозицію залежно від ціни: чим вона вища, тим вищий розмір пропозиції на ринку певного товару за інших однакових умов.
 Отже, пропозиція — це кількість будь-яких товарів і послуг, яку продавці бажають і мають можливість продати. Залежність між ціною і пропозицією вже не обернена, а пряма.
 Закон пропозиції відображує суттєвий причинно-наслідковий зв'язок між ціною та кількістю товарів і послуг: за інших однакових умов зростання цін на товари веде до збільшення кількості товарів, яку хочуть і можуть вивести на ринок виробники. Цей закон стверджує, що із зростанням цін зростатиме також пропозиція, і показує, що виробники прагнуть виробляти і продавати за вищою ціною більшу кількість товару. Чим вища ціна, тим більше стимулів, що спонукають виробника переключати ресурси з інших сфер і виробляти більшу кількість певного товару. Проте закон спадної віддачі доводить, що зі збільшенням обсягів виробництва зростатимуть витрати на одиницю продукту при незмінному основному капіталі та незмінних земельних ресурсах. Отже, виникає потреба у встановленні більш високих цін для покриття високих витрат виробництва. Між ціною товару і обсягом пропозиції існує прямо пропорційний зв'язок.
 Збільшення обсягів виробництва при високих цінах пояснюється тим, що, з одного боку, зростання цін залучає в певну галузь нових виробників, а з іншого — за умови зростання цін підприємець отримує додатковий прибуток і має можливість найняти на роботу більше працівників, купити більше сировини і устаткування, розширити масштаби виробництва. Проте при цьому йдеться лише про тенденцію до збільшення масштабів виробництва, адже тільки до певної межі зростання зумовлює збільшення пропозиції. Якщо зростання цін триватиме, виробник може й знижувати обсяг виробництва. Це пов'язано з двома причинами: 1) високий рівень доходу певною мірою знижує стимули до продовження інтенсивної роботи; 2) якщо йдеться про ринок недосконалої конкуренції, виробник може побоюватись, що подальше нарощування обсягів виробництва призведе до затоварювання, і ціни почнуть знижуватися.
Пропозиція, як і попит, може змінюватися під впливом не тільки ціни, а й нецінових чинників, а саме: ціни на ресурси. Це — ціни на робочу силу, сировину, енергоносії тощо, що становлять витрати виробництва. Саме між витратами виробництва і пропозицією, як показує закон пропозиції, існує найтісніший зв'язок. Крива пропозиції ґрунтується на витратах виробництва: за додаткові одиниці продукту виробник має встановити вищі ціни, оскільки виробництво зазначених додаткових одиниць потребує більших витрат. Отже, зниження цін на ресурси знизить витрати виробництва і збільшить пропозицію. У цьому разі крива пропозиції Пр зсувається вправо, в позицію Прх, тобто виробник продаватиме більше товарів за ціною, що зросла.
Пропозиція залежить також від нецінових чинників:
1) Головний чинник, що впливає на пропозицію, — це зміна цін на  виробничі ресурси (природні, капітальні, трудові).
2) Пропозиція також залежить від нових технологій у виробництві. Якщо ви застосуєте яблукозбиральний комбайн, то продуктивність праці неодмінно підвищиться, що зазвичай дає змогу здешевлювати товар і розширювати його виробництво. Тобто завдяки новій техніці і технології можна збільшити пропозицію.
3) Пропозиція товару незалежно від цін може змінитися внаслідок наявності або відсутності конкуренції на ринку. Якщо держава підтримуватиме сільськогосподарське виробництво, тоді на ринок вийдуть нові фірми, а пропозиція товару збільшиться.
4) Одним із чинників, що визначають пропозицію, є зміна цін на інші товари. Якщо сім'я, що традиційно вирощувала яблука, дізнається, що ціни на куряче м'ясо та яйця істотно зросли, тоді ви, ймовірно, відмовитесь від виробництва яблук і створите на своїй ділянці міні-птахоферму. Якщо таким чином поведуть себе й інші виробники, це призведе до загального зменшення пропозиції на ринку яблук. Пропозиція курячого м'яса та яєць, навпаки, збільшиться. Таким чином відбувається перелив ресурсів з однієї галузі в іншу. Внаслідок такого переливу пропозиція в одній галузі зменшується, а в іншій — зростає.
5) На пропозицію багатьох товарів впливають природні катастрофи, екологічні катаклізми, війни, певні політичні події. Так, наприклад, Чорнобильська катастрофа призвела до різкого зменшення сільськогосподарських угідь, а отже — до зниження пропозиції сільськогосподарських товарів.
6) На пропозицію справляє вплив державна політика в сфері оподаткування і субсидування. Збільшення податків призводить до збільшення витрат виробника, а, отже, до зменшення пропозиції, і навпаки. Натомість державні субсидії підтримують виробника, вможливлюють розширення виробництва, тобто збільшення пропозиції.
В усіх перелічених випадках за незмінної ціни виробник або збільшує, або зменшує пропозицію. При цьому виробник «пересувається» з однієї кривої пропозиції на іншу. Якщо чинники призводять до збільшення пропозиції, тоді крива переміщається праворуч до S1; якщо ж пропозиція зменшується, крива переміщається ліворуч до S2.


Список використаної літератури:
1.      Дзюбик С., Ривак О. Основи економічної теорії. – К.: Основи, 1994
2.      Економічна теорія: Макро- та мікроекономіка: Навч. Посібник / За ред. З. Г. Вааманюка та С. М. Панчишина.- 2-ге вид., доп.- Львів: Інтереко, 1998
3.      Макконнелл К.Р. , С.Л. Брю С.Л.  Аналітична економія: Мікроекономіка /переклад з англ. С. Панчишин, О. Ватаманюк. За ред. З. Ватаманюка. – Львів: Просвіта, 1999
4.      Економіка: Навч. Посібник для 10-11 класів / З.Г. Ватаманюк, С.М. Панчишин, І.М. Грабинський та ін. За ред. З.Г. Ватаманюка, С.М. Панчишина. – К.: Либидь, 1999
5.      Микроэкономика Э. Дж. Долон, Д. Е. Линдсей /Превод В.В. Лукашевича. – Санкт – Петербург: АО «Санкт – Петербург оркестр», 1994
6.      Ястремський О. , Гриценко О.   Основи Мікроекономіки. – К.: Знання, 1998
7.      Основи економічної теорії: політекономічний аспект: ( Г.Н. Климко, В.П. Нестеренко, Л.О. Коніщенко та ін. /За ред.  Г.Н. Климко, В.П. Нестеренко 2-ге вид. переб. і  доп. – К.: Вища шк., 1997
8.      Пидайк Р. , Рубенфельд Д.  Мікроекономіка /Перек. А. Олійник та Р. Скільський. – К.: Основи, 1996
9.      Семюелсон П., Нордгаус М. Мікроекономіка. – К.: Основи,1999
10.   Горобчук Т.Т. Мікроекономіка. Навчально-методичний посібник. Київ: ЦУЛ, 2002, 236 с.
11.   Гребенников П.И., Леусский А.И., Тарасевич Л.С. Микроэкономика: Учеб. / Под общ. ред.Л.С. Тарасевича. - СПб.: Изд-во СПб УЭФ, 1996. - 352 с.
12.   Долан Э. Дж., Линдсей Д. Микроэкономика: Пер. с англ. / Под общ. ред.Б. Лисовика и В. Лукашевича. - СПб.: Экон. шк., 1994. - 448 с.
13.   Максимова В.Ф. Микроэкономика: Учеб. - 3-е изд., перераб. и доп. - М.: Соминтэк, 1996. - 328 с.
14.   Ястремський О.І., Гриценко О.Г. Основи мікроекономіки: Підручник. - К.: Знання, 1998. - 674 с.
15.   Чемберлин Э. Теория монополистической конкуренции. Реориентация теории стоимости / Пер. с англ.; Под ред. Ю.Я. Ольсевича. - М.: Экономика, 1996. - 351 с.
16.   Ястремський О.І. Основи теорії економічного ризику: Навч. посібник для студ. екон. спец. вищ. навч. закладів. - К.: АРТЕК, 1997. - 248 с.

1 комментарий:

  1. Хороші статті, Ви чули про містера Бенджаміна, електронна пошта: 247officedept@gmail.com - Контакт WhatsApp: + 1-9893943740 - хто працює з фінансовою службою, вони видають мені позику в розмірі 95 000,00 доларів для запуску мого бізнесу, і я плачу їм щороку ось уже два роки, а у мене ще 2 роки, хоча мені подобається працювати з ними, оскільки вони є справжніми позикодавцями, які можуть дати вам будь-яку позику.

    ОтветитьУдалить