КУРСОВА РОБОТА
Значення відчуттів у житті людини
ЗМІСТ
Вступ........................................................................................................3
Розділ І. Загальна
характеристика відчуттів та їхнє значення у житті людини.
1.1. Загальне поняття та
природа відчуттів..............................................5
1.2. Класифікація та види відчуттів ............................................... 10
1.3. Значення відчуттів у житті людини..................... 19
Розділ
ІІ. Емпіричне дослідження ролі відчуттів у житті людини.
2.1. Опис досліджуваних, методів та процедури
дослідження……… 26
2.2. Аналіз та інтерпретація отриманих результатів
………………… 27
Висновок.........................................................................29
Список
використаних джерел.................31
Дотатки
Актуальність теми
дослідження. Життєдіяльність
людини відбувається у складному та мінливому середовищі, тому вона повинна
вміти орієнтуватися в ньому через пізнання того, що її оточує. Пізнавальна
діяльність людини починається з відчуттів. За їхньою допомогою людина одержує
найрізноманітнішу інформацію про стан зовнішнього і внутрішнього середовища.
Роль відчуттів у житті і пізнанні реальності важлива, оскільки вони є
повсякденною первинною формою психологічного зв'язку організму з середовищем, становлять
єдине джерело наших знань про світ і нас самих. Часткова або повна відсутність
видів відчуття (зір, слух, смак, запах, дотик) у людини перешкоджає або гальмує
її розвиток. З цього випливає, що відчуття – це основна умова
нормального психічного життя людини. Всі
наші знання про те, що знаходиться поза межами
реальності є в першу чергу результатом відчуттів.
Актуальність
теми дослідження відчуттів обумовлена тією
величезною роллю, яку вони відіграють у нашому повсякденному житті. Психологічна значущість визначеної проблеми
зумовили актуальність і вибір теми нашого дослідження: «Значення відчуттів у житті людини».
Мета: дослідити значення відчуттів у житті людини
Об’єкт
дослідження: відчуття як найпростіший пізнавальний психічний
процес
Предмет
дослідження: значення
відчуттів у житті людини
Для досягнення мети
дослідження ми поставили наступні завдання:
1. Розкрити поняття «відчуття» та розглянути його природу.
2. Проаналізувати класифікацію та види відчуттів.
3. Дослідити значення відчуттів у житті людини.
Методи дослідження. Для виконання
поставлених завдань використано комплекс методів: теоретичні – аналіз, систематизація, порівняння,
узагальнення – дозволили опрацювати наукові джерела, визначити природу
та значення відчуттів у житті людини; емпіричні методи – тестування (методика
«Дослідження ролі відчуттів у
пізнавальній діяльності людини»).
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ
1.
Батуев А.С., Куликов Г.А. Введення в фізіологію сенсорних систем. – М.: Наука, 1993. – 342 с.
2.
Варій М.Й. Загальна психологія: Навч. посібник / Для студ. психол. і педагог.
спеціальностей. – Львів: В-во «Край»,
2005. – 752 с.
3.
Гамезо М.В., Домашенко И.А. Атлас по психологии:
Информ.-метод. пособие. – М.: Просвещение, 2001. – 272 с.
4.
Гиппенрейтер Ю.Б. Хрестоматия по ощущению и восприятию / Ю.Б. Гиппенрейтер,
М.Б. Михалевская. – М.: Изд-во Московского гос. ун-та, 1975. – 399 с.
5.
Греченко Т.М. Психофізіологія. – М.: Гардаріки,
1999. – 572 с.
6.
Загальна
психологія. Курс лекцій / За ред. Є.І.
Рогова. – М.: Наука, 1995 –
149 с.
7.
Іваницький А.М. Свідомість і мозок // У світі науки, 2005. – № 11. – С. 9 – 14.
8. Ковальчук
О., Когут С. Основи психології та
педагогіки: навч.
посібник / Орися Ковальчук, Світлана Когут; [за заг. ред. Л. Ковальчук]. – Львів: Видавничий
центр ЛНУ імені Івана
Франка, 2009. – 624 с.
Франка, 2009. – 624 с.
9. Крилова А.Л., Чернорізов А.М. Зоровий аналізатор: нейронні механізми зору.
– М.: 1997. – 183 с.
10. Лурия А.Р. Ощущение и восприятие / А.Р. Лурия. – М.: Изд-во
Московского гос. ун-та, 1975. – 112 с.
11. Маклаков А.Г. Общая психология / А.Г. Маклаков. – М.: Питер, 2006. – 582
с.
12.
Максименко С.Д.,
Соловієнко В.О. Загальна
психологія: Навч. посіб. – К.: НПЦ
"Перспектива", 2001. – 316 с.
13.
Немов Р.С.
Психология: Учеб. для студ. высш. пед. учеб. заведений: В 3 кн. – М.: ВЛАДОС, 2001. Кн.1: Общие
основы психологии. – 688 с.
14.
Общая психология:
Учебно-методическое пособие / Под общ. ред. М.В.
Гамезо. - М.: Ось-89, 2007. - 352 с.
15.
Общая психология / Под ред. А.В. Петровского. – М.: Просвещение, 1977. – 431 с.
16. Психологія:
Підручник / Під ред. Ю.Л. Трофімова,
3-те видання., стереотипне. – К.: Либідь, 2001. – 378 с.
17.
Рубинштейн С.Л. Основы
общей психологии. – СПб.: Питер,
1999. – 623 с.
18.
Соколов Є.М.
Фізіологія вищої нервової діяльності. – М.: Прогрес, 1981. – 387 с.
19.
Соколов Є.М.
Рефлекторні механізми дії подразника на аналізатори //
Хрестоматія по відчуттю і сприйняттю. – М.: Прогресс, 1975. – 520 с.
20.
Шиффман
Х.Р. Ощущения и восприятие. – Питер, 2002. – 928 с.
Комментариев нет:
Отправить комментарий