РЕФЕРАТ
Розвиток українського
театру 70-80 років
Театр у всі часи
був для культурних народів великою цінністю, яка мала незвичайне моральне,
культурне і громадське значення як школа, що безпосередньо давала масам все те,
що придбали життя, наука і знання. Чим світліші часи, чим буйніший розгін і
розквіт національного життя, тим більше з'являється матеріалу для драматичної
творчості, яка стає найвірнішим дзеркалом почувань, ідей та змагань, якими
громадянство в даний час жило.
Український театр першої половини ХІХ
ст. був переважно побутовим, грунтувався на драматургії І. Котляревського й Г.
Квітки-Основ'яненка.
В
українському театрі 70-80-х років домінують тенденції побутовізму, романтизму,
сентименталізму. Реалістично (з нахилом до етнографізму) зображувалися явища
народного життя, переважно пореформеного села. Вартісний внесок в оновлення
театрального репертуару зробили М. Кропивницький, М.
Старицький, І Карпенко-Карий, драматургія яких здебільшого визначала репертуар
кінця ХІХ- початку ХХ ст.
Український
театральний процес кінця ХІХ- початку ХХ ст. ( у новій українській історіографії
- модерністичний період національного відродження, 1890-1914) засвідчує
спільність з провідними європейськими тенденціями. Київський часопис
"Українська хата" розгорнув широку дискусію з проблем реформування
театру, передусім нового репертуару, модерної режисури, нового актора.
Перші спроби підготовки професійних
акторів пов'язані з діяльністю драматичної школи, заснованої 1904 р. У Києві
при музичній школі М. Лисенка де викладалася теорія і практика сценічного
мистецтва.
Таким чином, створилися передумови
розвитку українського модерного театру, основи якого заклала драматургія Лесі
Українки, Володимира Винниченка, Олександра Олеся. Їх творчість, за визначенням
Л. Старицької-Черняхївської, зумовила три течії театру: театр настрою, театр
соціальний і театр символічний.
Новим етапом у розвитку українського
театру став 1918 р. У Києві утворилися три театри: Державний драматичний,
Державний народний і "Молодий театр". Державний драматичний театр
очолювали О. Загаров і В. Кривецький. Виховані на традиціях К. Станіславського
і В. Немировича-Данченка у Московському художньому театрі, вони вхилялися до
реалістично-психологічної школи. У репертуарі театру переважали п'єси В.
Винниченка, Г. Ібсена, Г. Гауптмана. У березні 1919 р. Театр націоналізовано й
перейменовано в Перший Український театр Радянської Республіки ім. Т.Г.
Шевченка.
Комментариев нет:
Отправить комментарий