КУРСОВА РОБОТА - Методи лікування алкоголізму

ЗМІСТ
ВСТУП
РОЗДІЛ I. Поняття алкогольної залежності та види проблем пов’язаних з уживанням алкоголю
1.1               Поняття алкоголізму та формування хвороби
1.2               Стадії захворювання
1.3      Особливості алкоголізму у жінок, чоловіків та молоді
РОЗДІЛ II. Методи лікування алкоголізму
2.1      Основи лікування алкоголізму
2.2     Методи лікування алкоголізму
2.3      Соціальні методи боротьби з алкоголізмом, профілактична робота 
2.4      Реабілітаційні програми
ВИСНОВКИ
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

36 сторінок
Вартість – 240 грн. 

                   



ВСТУП
Алкоголізм, який розуміється як біопсихосоціальне захворювання, набув в останні роки масового характеру та поставив цю проблему в центр уваги соціальних працівників, соціальних психологів, медиків, працівників правоохоронних органів, педагогів. Актуальність роботи полягає в тому, що алкоголізм є не тільки медичною, а перш за все соціальною проблемою. Це пов’язано з тим, що в результаті широкого розповсюдження серед населення звички вживати спиртні напої і збільшення осіб, що зловживають алкоголем, наноситься величезна шкоду не лише здоров’ю громадян, а усьому суспільству в цілому. Особлива небезпека цього негативного явища ще й в тому, що при загальній тенденції до зростання алкоголізм стає дедалі «молодшим» за віком і частіше набуває жіночого виразу.
Пояснити причини, умови і фактори, що детермінують це соціальне явище, стало насущною задачею. Розгляд проблеми передбачає пошук відповідей на ряд фундаментальних питань. Епоха змін, сучасна соціально-економічна ситуація, зміни, які відбуваються в нашому суспільстві, практично зруйнували раніше існуючі уявлення про норму в поведінці. За відсутності соціальних перспектив це не може не впливати на фізичне та духовне здоров’я нації. Алкоголізм значної маси населення втілює сьогодні найбільш небезпечні для країни руйнівні тенденції. Тому проблема вивчення алкоголізму відмічається особливою гостротою.
Метою дослідження є визначення основних методів лікування алкоголізму
Завдання даної роботи полягають у наступному: дати визначення поняття алкогольної залежності; охарактеризувати основні види проблем пов’язаних з уживанням алкоголю; описати основні методи лікування алкоголізму; навести приклади програм подолання алкоголізму.

РОЗДІЛ I. Поняття алкогольної залежності та види проблем пов’язаних з уживанням алкоголю

1.1               Поняття алкоголізму та формування хвороби
Алкоголізм завжди супроводжується різнобічними соціальними наслідками, несприятливими як для самого хворого, так і для суспільства. Так як алкоголізм не тільки медична, але і соціальна проблема, визначення повинні допускати їх застосування як в медичному, так і в соціальному і юридичному аспекті.


1.2           Стадії захворювання
В основу сучасних класифікацій алкоголізму покладено клініко-динамічний принцип. У нашій країні прийнята класифікація, яка виділяє три стадії захворювання.
Важливою відмінністю першої стадії алкоголізму від перед хвороби є потяг до алкоголю навіть у тверезому стані. Залежність від алкоголю носить чисто психічний характер. Тепер уже людина ніколи не відмовляється від пропозицій випити і, ....


1.3 Особливості алкоголізму у жінок, чоловіків та молоді
Алкоголізм у жінок має свої особливості. Насамперед, він розвивається швидше ніж у чоловіків, досить нерідко у осіб молодого віку. У жінок алкоголь порушує виробляння статевих гормонів та дозрівання яйцеклітини, менструальний цикл. Зловживання алкоголем руйнує організм жінки: виснажує нервову й ендокринну системи і зрештою може призвести до безплідності.



РОЗДІЛ II. Методи лікування алкоголізму

2.1 Основи лікування алкоголізму
Лікування хворих на алкогольну залежність необхідно здійснювати навіть при відсутності у бажання лікуватися у хворого, тут потрібно враховувати факт зміни психіки і алкогольної деградації особистості. Слід спрямувати всі зусилля, щоб переконати хворого на алкоголізм в необхідності добровільного лікування і в майбутньому повної відмови від алкоголю. Тому починати лікування алкогольної залежності потрібно якомога раніше.

2.2 Методи лікування алкоголізму
Алкоголізм - важке хронічне захворювання, в основі якого лежать фізична і психічна залежність людського організму від алкоголю, і наслідком якого є ураження всіх органів і систем. Тому слід розуміти, що вилікуватися від алкоголізму за допомогою упаковки «чарівних» таблеток або трьох пляшок заговоренной рідини, отриманих від місцевої знахарки, неможливо.


2.3 Соціальні методи боротьби з алкоголізмом, профілактична робота 
Профілактичні програми. Профілактичні програми передбачають первинну профілактику, спрямовану на запобігання вживанню, тобто це робота з тими, хто ще не знайомий зі смаком наркотичних речовин, свого роду “вакцинація” виникнення проблеми. Такі програми, головним чином, спрямовані як на дітей та підлітків індивідуально, так і на групи ризику.


2.4 Реабілітаційні програми
Реабілітаційні програми позбавлення від залежності базуються на тому, що одужання людини відбувається при утриманні від психоактивних речовин і на можливості застосування власного потенціалу як особистості, на вірі в кожну особу, котра здатна зрозуміти власне зростання. Цей чинник життєво важливий для одужання від алкоголізму та наркоманії. [16;234]



ВИСНОВКИ
Безперечно, алкоголізм відноситься до негативного прояву суспільства. Для того щоб людство не відходило від норм поведінки, необхідно своєчасно доносити до дітей негативні сторони життя. Адже саме в дитинстві закладається основа поведінки. Багато залежить від таких факторів, як виховання, освіта, соціальне положення в суспільстві, атмосфера в сім’ї.
Щороку 40 тисяч українців помирають від пияцтва. Причому близько 8 тисяч смертей припадає на отруєння алкоголем, стільки ж – на кардіопатію, а решта – наслідок захворювань, пов’язаних зі зловживанням спиртним.
Унаслідок пияцтва матерів фіксується 25-30% випадків дитячої патології новонароджених. Близько 40% дітей від 14 до 18 років вже приохотилися до випивки. При алкоголізмі людина, як правило, психічно деградує, втрачається не тільки здоров’я, а і людська гідність.
Алкоголіком стає один з десяти випивох-українців. А загальний показник вживання спиртних напоїв в Україні сягнув 12 літрів на людину щороку. Алкоголь - третій чинник у рейтингу ризиків смерті, другий – серед причин смертності населення працездатного віку і перший – у середовищі молодих людей віком 25-40 років. Така статистика шокує!
В боротьбі з алкоголізмом світові важко подолати традиції пов’язані з способом життя, соціальною психологією людини. На даний час не всі розуміють і тверезо оцінюють всі ускладнення роботи.
В науці соціальні причини пияцтва і алкоголізму потребують нові підходи в вирішенні проблеми виховання населення з ухилом психології і людини сьогодення.
Слід відмітити єдність думок про важливість сімейного виховання. Сім’я завжди вважалась агентом соціалізації індивіда в суспільстві. В сім’ї формуються не тільки соціально значимі якості особистості, але і властиві їй оціночні критерії; вплив сім’ї на підлітка значно сильніший за вплив школи, суспільства загалом. Наприклад, варварський принцип „око за око, зуб за зуб” здається підлітку, який виріс в асоціальній сім’ї, природнім і справедливим, це негативно впливає на неповнолітніх, оскільки вони намагаються досягти бажаного будь-яким шляхом.
Безперечно, що ще маленькі діти починають формувати свої поняття про правильну поведінку. Підготовка профілактичних заходів для дітей молодшого віку ефективніша, ніж спроба змінити порівняно міцно укорінене уявлення про негативні прояви поведінки у підлітків старших класів, однак головна відповідальність за виховання дитини звичайно лежить на батьках. Правильне виховання полягає в тому, щоб батьки усвідомили, який глибокий вплив вони мають на дітей і їх поведінку. Батьки - це перші вихователі, що формують погляди, схильності і особистість у дитини.
Важко уявити як можуть виховувати дітей батьки, які самі страждають на відхилення у поведінці. Навіть якщо спробувати уявити, що дитині в такій сім’ї приділено належну увагу (що мало ймовірно), то все одно дітям властиво копіювати поведінку своїх батьків, особливо в дошкільний період, коли вони шукають зразок відповідної до ситуації поведінки. Допомогти таким людям можуть активно діючі спільно соціальні і медичні працівники, викладачі шкіл, середніх спеціальних навчальних закладів, працівники правоохоронних органів. Батьки не повинні займати пасивну позицію - вони зобов’язані постійно проводити виховну роботу, бесіди, обговорення. Захопленість молодих людей у будь-якій області знань або мистецтва (поезії, літературі, музиці та ін.) - один з дієвих шляхів нормального, нічим не порушеного психофізичного розвитку, що віддаляє молодих людей від девіантної поведінки. Правильним вихованням можна приглушити схильність до асоціальних проявів. Тому при вихованні „важких дітей” і підлітків необхідний максимум уваги і турботи з профілактики можливих відхилень у поведінці.


СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ:
1.      Анисимов Л.Н. Профилактика пьянства и наркомании среди молодёжи. - М., 1989. - С.178,183.
2.      Братусь Б. С. Психологія, клініка і профілактика раннього алкоголізму. М.: ЮНИТИ-ДАНА, 2004.
3.      Галузинський В.М., Євтух М.Б. Педагогіка: теорія та історія. — К., 1995. – С.62.
4.      Гавенко В.Л., Самардакова Г.А., Бачериков Н.Е. «Психиатрия и наркология», Киев, Здоровье, 1999 г
5.      Енакеева Д.Д.Пограничные состояния у детей и подростков. - М., 1998. - С.23,38.
6.      Життєві кризи особистості. У 2т./За ред. В.М.Доній, Г.М.Несен, Л.В.Сохань. - К.,1998. - С.134,239.
7.      Зайцева З. Важковиховувані підлітки. - К., 1991. - С.98.
8.      Каган В.Е. Тоталитарное сознание и ребёнок: семейное воспитание//Вопросы психологии. - 1992, № 2. - С.20.
9.      Ланцова Л.А., Шурупова М.Ф. Социологическая теория девиантного поведения//Социально-политический журнал. - 1993. - № 4. С.48,57.
10.  Личко А.Е., Битенский В.С. Подростковая наркология. - М., 1991. - С.180.
11.  Марчук А.І. Судова психіатрія. Навчальний посібник. – К.: Атіка, 2003. – С.133,139,141.
12.  Москвіна І.І. Сучасні методи профілактики та лікування алкоголізму // М., 2006.
13.  1Мороз О.Г. Захистити дитинство//Рідна школа. - 1994, №7. - С.4,10.
14.  Невский И.А. Учителю о детях с отклонениями в поведении. - М., 1990. – С.167.
15.  Нравственность, агресія, справедливость//Вопросы психологии. 1992, №1-2, С.4,28.
16.  Пальчевський С.С. Соціальна педагогіка: Навчальний посібник - Кондор, 2005. - С.456.
17.  Радугин А.А., Радугин К.А. Социология: Курс лекций. - М.: Владос, 1995. - С.352,355.
18.  Сафронова А.Б. Лікування алкоголізму і наркоманії // Вітебськ, Видавництво "Ореол", 2004.
19.  Селецький А.І., Тарарухін С.А. Неповнолітні з відхиленою поведінкою. - К., 1991. - С.123.
20.  Соціальна педагогіка/За ред. проф. Капської А.Й. - К.:Центр навчальної літератури, 2003. - С.207,234.
21.  Социальная педагогіка: Курс лекций/Под общей ред. Галузовой М.А. - М.: Гуманит. изд. центр ВЛАДОС, 2000. - С.222.
22.  Сущенко Л.П. Соціальні технології культивування здорового способу життя людини/ Запоріз. держ. ун-т. - Запоріжжя, 1999.- С.208.
23.  Тагирова Г.С. Психолого-педагогическая коррекционная работа с трудными подростками. - М., 2003. - С.50,53,68.
24.  Тимофєєв В.Ф. Сучасні технології лікування алкоголізму // ИНФРА, - М., 2006.
25.  Журнал "Соціальна реальність". Алкоголізм: звичайні історії // №2 / 2007.
26.  Ширев П.Н. Жить без алкоголя? Социально-психологические проблемы п’янства и алкоголизма. - М., 1998. - С.97,108,123.
27.  Ярославцев І.В. Алкоголь і сім'я. - М .: Прогрес, 2006.




Комментариев нет:

Отправить комментарий