КУРСОВА РОБОТА
Послуги як фактор забезпечення
конкурентоспроможності підприємства
ЗМІСТ
ВСТУП
1. Стан сфери послуг - запорука
конкурентоспроможності підприємства на ринку.
1.1. Конкурентоспроможність підприємства, її складові .
1.2. Природа послуг,їх види та характеристика.
1.3. Організація і комерційне забезпечення торгівлі послугами.
2. Особливості комерційної
діяльності підприємства.
2.1.
Організаційно-комерційна характеристика діяльності торговельного підприємства.
2.2. Визначення
ринкових можливостей підприємства.
2.3. Характеристика
номенклатури послуг підприємства як ефективного засобу конкурентної боротьби за
покупця.
2.4. Аналіз
комплексу маркетингу підприємства у сфері послуг.
2.5. Оцінка методів
конкурентного паритету послуг,управління послугами на підприємстві.
3. Шляхи створення сприятливих
умов та стимулювання продажу послуг виходячи з програми розвитку сфери послуг
на підприємстві.
ВИСНОВКИ
СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ
Кількість сторінок - 39.
Таблиці, малюнки присутні.
Тема даної
курсової роботи є «Послуги як фактор забезпечення конкурентоспроможності
підприємства» , на прикладі магазину – ТОВ «АТБ-маркет» №39 м.
..................
Актуальність
теми. Комерційна
діяльність являє собою організацію і управління комерційними процесами та
операціями пов’язаними з товарно-грошовим обігом. Кінцевою метою комерційної
діяльності є здійснення купівлі-продажу товарів, послуг і отримання прибутку. В
такому випадку об'єктом комерційної діяльності торгівельного підприємства є
товари та послуги, що реалізуються. Послуга, як об'єкт комерційної діяльності
займає досить важливе місце на ринку. Послуга є предметом торгівлі, в такій же
мірі, як і товари (у звичному розумінні). А останнім часом послуги у сфері
торгівлі почали здобувати все більше розповсюдження [7].
Фактор
конкурентоспроможності товару – це умова, обставина, рушійна сила, під впливом
якої формується і змінюється можливість товарів змагатися на ринку з товарами,
що задовольняють ту ж групу потреб. Дане визначення може бути використане для
будь-якого елемента, що бере участь в конкурентних відносинах – підприємства,
регіону, країни. Будь-яка економічна система функціонує і розвивається під
впливом незліченної низки факторів. Дія одних помітно і може бути визначальним
для того чи іншого явища або процесу. Дія інших не можна оцінити, а їх вплив
можна назвати незначним [3].
Зовнішні
фактори – фактори, які виникають в результаті взаємодії підприємства із
зовнішнім середовищем і на які підприємство не може надати прямого впливу.
1.
Дії держави – державне регулювання ринку (галузі ), можливість отримання
державних замовлень, тендерів, пільгових ставок оподаткування та ін..
2.
Дії продавців виробничих ресурсів ( предметів праці, засобів виробництва,
праці, фінансових ресурсів).
3.
Дії конкурентів.
4.
Споживчі очікування.
Виробничі
фактори – фактори, дія яких проявляється в процесі виробництва. До них
відносяться:
-
технологічні чинники ( конструкційний набір функціональних характеристик,
якість сировини, технічний рівень і стан обладнання, кваліфікаційний рівень
працівників, якість управління та контролю, рівень організації виробництва,
відповідність нормам, стандартам);
-
цінові фактори – витрати виробництва і вартість експлуатації.
Невиробничі
фактори – фактори, дія яких проявляється в процесі реалізації товару.
До
них можна віднести:
-
цінові чинники – цінову стратегію підприємства,
-
маркетингові чинники – прийоми і методи просування товару, обсяг і якість
сервісних послуг, умови оплати, формування іміджу, інформативності і т.д. [6].
Об'єктом
дослідження було
обрано мною магазин – ТОВ «АТБ-маркет» №39.
Метою
роботи є
дослідження ролі та значення послуги у забезпеченні відповідного рівня
конкурентоспроможності підприємства.
Завдання
роботи є:
– вивчення
питання організації і комерційного забезпечення торгівлі послугами;
– дослідження
систем управління послугами на роздрібному підприємстві;
– наведення
основних напрямків вдосконалення роботи з надання послуг на роздрібному
підприємстві.
В
даній курсовій роботі, яка написана на матеріалах магазину ТОВ «АТБ-маркет» №39 м.
............... проведене
дослідження щодо ролі комерційної діяльності у забезпеченні доведення товарів
до покупців. Проаналізовані етапи організації роздрібної торгівлі споживчими
товарами, вивчено питання
організації і комерційного забезпечення торгівлі послугами та систем управління
послугами на роздрібному підприємстві; наведено основних напрямків
вдосконалення роботи з надання послуг на роздрібному підприємстві.
За
результатами аналізу бачимо, що підприємство працює ефективно, виконує задачі,
поставлені перед собою. Насамперед – задоволення потреб споживачів та
забезпечення прибуткової діяльності.
Дане
підприємство має потужно матеріально-технологічну базу укомплектований
штат працівників, пропонує широкий асортимент товару, використовує активні
методи продажу та має великий потенціал для виконання поставленої мети і
одержання прибутку.
Аналізуючи
швидкість реалізації товарів у магазині ТОВ
«АТБ-маркет» №39 складаються
рейтинги підприємств, що поставляють найбільше число ходових товарів і на
основі цих рейтингів приймається рішення з яким підприємством можна працювати
по передоплаті, по факту чи в міру реалізації, і в якій черговості робити
їм оплату.
В
нелегкій економічній ситуації магазин ТОВ
«АТБ-маркет» №39 знаходить
можливості розширення своєї діяльності шляхом збільшення торгових об'єктів та
асортименту товарів. Товари, які реалізовуються в магазині підприємства є
конкурентоздатними відносно якості та ціни. Проте, підприємство не є взірцем
комерційної структури, де глибоко вивчається споживчий попит населення,
аналізується ринок на якому вони працюють, проводиться активно рекламна
кампанія. На нього впливають як закономірність, при ринкових відносинах, різні
зовнішні так і внутрішні фактори.
Господарські зв'язки між постачальниками і покупцями –
важлива функція комерційної діяльності. Такі зв'язки відображають не тільки
суто комерційні, й економічні, організаційні, адміністративно-правові,
фінансові відносини, що складаються між учасниками торгових операцій.
Тому
торговому підприємству потрібно вивчати асортимент конкурентів звертати увагу
на їх недоліки і створювати у себе оптимально можливий асортимент з
врахуванням цих недоліків. Необхідно враховувати кількість торгових об'єктів з
аналогічним асортиментом на певній території, щоб торгівля цими товарами не
була зайвою.
При
формуванні асортименту слід враховувати наявність спеціалізованих магазинів на
цільовому ринку. Товари в одиничному асортименті не будуть користуватися
попитом, а споживачі будуть віддавати перевагу спеціалізованим магазинам, де
асортимент значно більший.
1.
Апопій В. В., Бабенко С. Г.,
Гончарук Я. А., Антонюк Я. М., Балабан П. Ю. Комерційна діяльність на ринку
товарів та послуг: Підруч. для студ. Вузів /Укоопспілка. Навчально-методичний
центр "Укоопосвіта". — К. : НМЦ "Укоопосвіта", 2002. —
458с.
2.
Апопій В.В, Міщук І.П., Ребицький В.М.
та ін. Організація торгівлі: підручник. - 2-ге вид. [переробл. та доп.] / за
ред. В.В. Апопія. - К. : Центр навч. літ-ри, 2005. - 616 с.
3.
Балабанова Л.В. Маркетингова
товарна політика в системі менеджменту підприємств: Монографія/Л.В.Балабанова,
О.А.Бриндіна.-Донецьк: ДонДУЕТ, 2006.-230с.
4.
Балабанова Л.В. Маркетингова
товарна політика в системі менеджменту підприємств: Монографія/Л.В.Балабанова,
О.А.Бриндіна.-Донецьк: ДонДУЕТ, 2006.- 230с.
5.
Белоус О.П., Панченко Е.Г.
Менеджмент: конкурентоспособность и эффективность. К., Знание Украины,1992 г.,
40с.
6.
Вовчак А.В. Маркетинговий
менеджмент: Підручник –К.:КНЕУ,1998.-268 с.
7.
Верига Ю.А., Фесенко Д.М., Левченко
З.М., Писаренко В.В., Ватуля
І.Д., Ватуля М.І.
Звітність підприємств
К.: Центр навчальної літератури, 2005. – 656 с.
8.
Виноградська A.M. Комерційне
підприємництво: сучасний стан, стратегії розвитку: Монографія. – Київ: Центр
навчальної літератури, 2004. – 807 с
9.
Гаркавенко С.С. Маркетинг.
Підручник. – Київ: Лібра, 2002. -712 с.
10.
Зотов В.В. Асортиментна політика
фірми/ Підручник. – Эксмо.- Москва:2005-28 с.
11.
Кардаш В.Я. Маркетингова товарна
політика: Навч.посібник. – К.:КНЕУ, 1997 - 156 с.
12.
Кобеляцький Л.С. Управління
конкурентоспроможністю: Навчальний посібник. – К.: Зовнішня торгівля, 2003. –
304 с
13.
Комерційна діяльність
на ринку товарів та послуг (за редакцією проф.
Апопія В.В., проф.
Гончарука Я.А.). Підручник. К.: НМЦ «Укоопосвіта», 2002 –
458 с
14.
Мазаракі А.А. та ін.
Економіка торгівельного підприємства: Підручник /А.А. Мазаракі, Л.О., Лігоненка
Н.М. Ушакова К.:
Хрещатик, 2000. -797 с.
15.
Маркетинг: підручник/
А.О.Старостіна, Н.П.Гончарова, Є.В.Крикавський та ін.; за ред. А.О.Старостіна.-
К.: Знання, 2009.-1070 с.
16.
Николаєва М.А. Товароведение
потребительских товарів. Теоретические основы.Учебник для
вузов.-М.:Издательство НОРМА, 1998- 283 с.
17.
Основи комерційної діяльності: Навч. посіб. /
Воробйов Б.З., Локтев Е.М., Плетень Ю.І. – К.: Вид-во Європ.
ун-ту, 2004. – 388 с.
18.
Основи комерційної
діяльності. – Ч. II. Практикум: Навч. посіб. / Е.М.' Локтев, В.В. Базилєв, Л.Г. Саркисян,
Б.З. Воробйов. – К.: Вид-во Європ. ун-ту, – 2005. – 383 с
19.
Організація торгівлі:
Підручник; 2-ге вид., перероб. та до./ за редакцією В.В. Апопія. – Київ: Центр
навчальної літератури, 2005.
20.
Прокопенко О.В., Школа В.Ю.,
Дегтяренко О.О., Махнуша С.М. Інфраструктура товарного ринку. Навчальний
посібник.- К.: Центр учбової літератури, 2007.-296 с.
21.
Титаренко Л. Д. Теоретичні основи
товарознавства: Навчальний посібник. -Дніпропетровськ: Видавництво ДУЕП,
2003.-224 с.
22.
Теорія і практика торговельного
обслуговування: Навчальний посібник за редакцією В.В. Апопія. – Київ: Центр
навчальної літератури, 2005.
23.
Чухрай Н., Патора Р. Товарна
інноваційна політика: управління інноваціями на підприємстві: Підручник.-
Кондор.-К.: КОНДОР, 2006- 398 с.
Как можно просмотреть и узнать что это не розвод?
ОтветитьУдалитьОчень просто. Можем прислать вам фрагмент работы.
Удалить