А. Шопенгауер
“Женитися – це
означає наполовину зменшити свої права і вдвічі збільшити свої обов’язки.”
Тема: Родина починається з любові.
Мета уроку: З’ясувати рівень інтересу старшокласників
до питань сім’ї і
шлюбу; спонукати їх
замислитися над проблемами сімейних
стосунків; навчити
мислити і самостійно приймати рішення у
різних життєвих ситуаціях.
Хід виховної години:
Вчитель: Шановні присутні! Сьогодні ми
зустрілися з вами, щоб поговорити про те, що хвилює людину впродовж усього її
життя, про те що таке любов, сім’я, щастя. Кожен укладає у це поняття щось
своє, те, про що мріє і чого прагне. У Асадова є вірш і я пропоную його почути:
Учень читає: “Что такое счастье?”
(Асадова)
Вчитель: А тепер ваша черга відповісти собі і нам, що для вас є щастя, що вам
потрібно для того, щоб бути щасливим, чого вам бракує в житті, щоб бути
щасливими.
“Мозковий штурм”. Лунає музика
М. Баскова “Что такое счастье?”
З чим асоціюється щастя?
Присутні отримують папір та маркери, та
друкованими літерами за
2-3хв. Пишуть, що їм необхідно, щоб бути
щасливими.
Вчитель: Жодна ваша відповідь не була
однозначною та майже кожен з вас не уявляє щастя без кохання.
Белінський писав:”Кохання має свої
закони розвитку, свій вік, як людське життя. У нього своя розкішна весна, своє
спекотне літо, нарешті осінь, яка для одних буває теплою, світлою і родючою,
для інших – холодною, гнилою й неродючою. У кожному віці людина переживає любов
по-різному.”
Люди,котрі кохають один одного,
зустрічаються прагнуть бути разом. І наступає момент, коли він і вона приходять
до батьків з радісною звісткою “Ми вирішили одружитися”. Молоді люди вирішили укласти шлюб і створити сім’ю.
Що таке любов, сім’я, шлюб? Нам
сьогодні буде допомагати інформаційний центр.
1 учень: Любов, на думку вчених, приводить наш
організм в оптимальний стан, який можна зафіксувати сучасними приладами. Приміром,
початок любовних стосунків, він робить нас не тільки щасливими, а й збільшує
кількість захисних клітин у нашому організмі, в закоханих швидше загоюються
рани, рідше бувають простудні захворювання.
2 учень: Ми
можемо побачити різні види любові:
-
Безкорислива
любов. Це означає нас люблять такими, якими ми є. Це любов батьків, дітей.
-
Хибне і
справжнє кохання починається однаково і деякий час навіть схожі. Але наслідки
виявляються протилежними. Справжня любов не ставить ніяких умов, вона
самовіддана, приносить почуття радості й щастя. Хибна любов ставить певні умови
й відзначається мінливістю. Тож любов – це творчість обох. А вміння любити – це
особливий талант.
Вчитель: Людське щастя навряд чи можливе без
сім’ї. Статистика виявила цікаві закономірності, у шлюбі людина живе довше й
менше хворіє.
Л.Толстой писав “Щасливий той,
хто щасливий у себе вдома”. Що на вашу думку необхідно, щоб створити щасливу сім’ю?
“мікрофон”
(Учні
висловлюють свої думки)
Учень 3: Шлюб – це захищена державою добровільна
спілка між чоловіком і жінкою, які об’єднуються з метою створення сім’ї,
народження та виховання дітей. Це вільний, рівноправний і в ідеалі довічний
солод, який передбачає дотримання встановлених державних правил.
Учень 4: У розвинених країнах питання про
форму, шлюбу вирішують по різному. Церковний шлюб поширений серед православних
у Греції, серед католиків в країнах Латинської Америки, серед Мусульман в
країнах Сходу.
В Аргентині, Австрії, Бельгії, Голландії,
Німеччині, Японії дійсним визначають лише громадянський шлюб. У багатьох
країнах і донині зберігається обряд заручин. У нашій країні громадський або
релігійний шлюб укладають за місяць після подачі заяви до органів РАГСу.
Учень 5: однією з головних умов укладання шлюбу
є досягнення певного віку. Для жінок і чоловіків він установлений у 18 років. В
Україні шлюбний вік зменшений до 17 років. У Франції – до 16 років, у Китаї –
20 років для жінок і 22 роки для чоловіків.
Вік людей, які вступали в шлюб:
У 50–х роках – 26-24р.
У 70–х роках – 24-22р.
У 90–х роках – 21-18р.
Вчитель: В одній зі шкіл України для 50
десятикласників був запропонований вибір одного з трьох тверджень:
I.
Любов як
основа шлюбу признається головною і визначальною.
II.
Шлюб
може бути створений і без кохання.
III.
Роль кохання
у шлюбі перебільшена.
Відповіді визначалися так: Дівчата 89%
1-запитання Хлопці 87,5%
2-запитання Дівчата 1,2%
Хлопці 1,7%
3-запитання Дівчата 11,3%
Хлопці9,3%
(Учні презентують
проект про сім’ю)
Вчитель: Як бачимо перевага віддається 1
варіантові. Я провела і серед учнів вашого класу анкету. Я хочу зачитати результати:
I. У якому
віці, на вашу думку, потрібно одружуватись:
Більшість відповіла 21-23,
24-25р.
II.
Яким має
бути вік шлюбного партнера? 21-25років.
III.
Скільки
має бути дітей? Всі крім 1-го: 2
або 3 дитини
IV.
Чи
налаштовані ви займатися хатнім господарством:
Лише за
необхідністю або нарівні з чоловіком. Всі
- на рівні з чоловіком.
V.
Чи
хотіли ви перейняти досвід сім’ї стосунків своїх батьків:
(ні – частково, 1 учень –
так).
Учень 6: Сім’я може створюватись тоді, коли
обидві сторони мають відповідний загальноосвітній рівень, спільність поглядів
на життя, змови для самостійного матеріального життя сім’ї, певний рівень етико
– психологічної культури, виховних і господарчих умінь.
Якщо в основі шлюбу лежить соціальна
зрілість, психологічна та інтелектуальна сумісність, спільність інтересів,
бажання мати дітей. На таких розрахунках і складаються міцні сім’ї.
Вчитель: Давайте уважно подивимося на слово сім’я.
Мати
батько
Донька
син
Бабуся дідусь
Сестра
брат
Я – донька – мати – бабуся – сестра –
прабабуся – теща – зовиця
(НА ДОШЦІ)
(Ролик про сім’ю)
Існують
одвічні поняття: мати – хоронителька домашнього вогника, батько – захисник
цього вогника, чоловік – голова, дружина – серце єдиного організму. Кожен з
батьків має виконувати свою роль, дотримуватись якихось правил і моральних
норм.
Учень
читає вірш про сім’ю.
Зараз
ви поділитесь на групи та виробите основні правила сімейної етики.
(5 груп
по 6 чоловік)
Учні зачитують
правила, потім звірюють з дошкою.
Друга
група будує схему основних закономірностей життя людини та її сім’ї.
Любов –
сім’я –
здоров’я –
праця – добробут.
Вчитель:
давайте послухаємо, як до шлюбу відноситься наша християнська церква і що про
це вона говорить.
Учень 7: брак – это союз не только внешний ,
телесный, но прежде всего – духовный: союз двух душ, составивших как бы одну
душу, одну жизнь, одно существо. И вот что значат слова: будут двое – одна
плоть, т. е. как одно существо живя в тесном и неразрывном союзе, супруги
успешнее трудились для своего совершенствования духовного, счастья на земле и
спасения на небе.
Узаконенная Богом нерасторжимость брака
должна показывать людям, что их брачный союз не может ограничиваться одним
чувственным и случайным сближением полов, но должен основываться на
нравственном общении людей в единстве любви и взаимопомощи к достижению высших
целей жизни.
Шатко бывает положение общества, когда
основы семейного бита расшатаны легкомысленным отношением супругов к браку,
оканчивающимся разводом.
Вчитель: Отже створення сім’ї, укладання шлюбу відповідальний
крок у житті людини. Я хочу, щоб ви запам’ятали слова Сухомлинського, ”Перед тим як створювати сім’ю, перевір себе, чи готовий ти до
цього: чи вмієш ти бути відданим, вірним, чи немає у тебе лінощів душі,
егоїзму, безсердечності, чи готовий ти забезпечити сім’ю матеріально, тому що дружина твоя
може тривалий час не працювати, вона вихователь твоїх дітей.“
Комментариев нет:
Отправить комментарий