ХІД УРОКУ - Родина починається з любові



 А. Шопенгауер
Женитися – це означає наполовину зменшити свої права і вдвічі збільшити свої обов’язки.


Тема: Родина починається з любові.
Мета уроку: Зясувати рівень інтересу старшокласників до питань сімї і           
                         шлюбу; спонукати їх замислитися над проблемами сімейних
                         стосунків; навчити мислити і самостійно приймати рішення у
                         різних життєвих ситуаціях.
Хід виховної години:
Вчитель: Шановні присутні! Сьогодні ми зустрілися з вами, щоб поговорити про те, що хвилює людину впродовж усього її життя, про те що таке любов, сім’я, щастя. Кожен укладає у це поняття щось своє, те, про що мріє і чого прагне. У Асадова є вірш і я пропоную його почути:
Учень читає: “Что такое счастье?” (Асадова)
Вчитель: А тепер ваша черга відповісти собі і нам, що для вас є щастя, що вам потрібно для того, щоб бути щасливим, чого вам бракує в житті, щоб бути щасливими.
Мозковий штурм. Лунає музика М. Баскова “Что такое счастье?
З чим асоціюється щастя?
Присутні отримують папір та маркери, та друкованими літерами за
2-3хв. Пишуть, що їм необхідно, щоб бути щасливими.
Вчитель: Жодна ваша відповідь не була однозначною та майже кожен з вас не уявляє щастя без кохання.

Белінський писав:Кохання має свої закони розвитку, свій вік, як людське життя. У нього своя розкішна весна, своє спекотне літо, нарешті осінь, яка для одних буває теплою, світлою і родючою, для інших – холодною, гнилою й неродючою. У кожному віці людина переживає любов по-різному.
Люди,котрі кохають один одного, зустрічаються прагнуть бути разом. І наступає момент, коли він і вона приходять до батьків з радісною звісткою Ми вирішили одружитися. Молоді люди вирішили укласти шлюб і створити сімю.
Що таке любов, сімя, шлюб? Нам сьогодні буде допомагати інформаційний центр.
1 учень: Любов, на думку вчених, приводить наш організм в оптимальний стан, який можна зафіксувати сучасними приладами. Приміром, початок любовних стосунків, він робить нас не тільки щасливими, а й збільшує кількість захисних клітин у нашому організмі, в закоханих швидше загоюються рани, рідше бувають простудні захворювання.
2 учень: Ми можемо побачити різні види любові:
      -         Безкорислива любов. Це означає нас люблять такими, якими ми є. Це любов батьків, дітей.
      -         Хибне і справжнє кохання починається однаково і деякий час навіть схожі. Але наслідки виявляються протилежними. Справжня любов не ставить ніяких умов, вона самовіддана, приносить почуття радості й щастя. Хибна любов ставить певні умови й відзначається мінливістю. Тож любов – це творчість обох. А вміння любити – це особливий талант.
Вчитель: Людське щастя навряд чи можливе без сім’ї. Статистика виявила цікаві закономірності, у шлюбі людина живе довше й менше хворіє.
Л.Толстой писав Щасливий той, хто щасливий у себе вдома. Що на вашу думку необхідно, щоб створити щасливу сімю?
                        мікрофон
                  (Учні висловлюють свої думки)
Учень 3: Шлюб – це захищена державою добровільна спілка між чоловіком і жінкою, які об’єднуються з метою створення сім’ї, народження та виховання дітей. Це вільний, рівноправний і в ідеалі довічний солод, який передбачає дотримання встановлених державних правил.
Учень 4: У розвинених країнах питання про форму, шлюбу вирішують по різному. Церковний шлюб поширений серед православних у Греції, серед католиків в країнах Латинської Америки, серед Мусульман в країнах Сходу.
В Аргентині, Австрії, Бельгії, Голландії, Німеччині, Японії дійсним визначають лише громадянський шлюб. У багатьох країнах і донині зберігається обряд заручин. У нашій країні громадський або релігійний шлюб укладають за місяць після подачі заяви до органів РАГСу.
Учень 5: однією з головних умов укладання шлюбу є досягнення певного віку. Для жінок і чоловіків він установлений у 18 років. В Україні шлюбний вік зменшений до 17 років. У Франції – до 16 років, у Китаї – 20 років для жінок і 22 роки для чоловіків.
Вік людей, які вступали в шлюб:
   У 50–х роках – 26-24р.
   У 70–х роках – 24-22р.
   У 90–х роках – 21-18р. 
Вчитель: В одній зі шкіл України для 50 десятикласників був запропонований вибір одного з трьох тверджень:
                I.            Любов як основа шлюбу признається головною і визначальною.
               II.            Шлюб може бути створений і без кохання.
              III.            Роль кохання у шлюбі перебільшена.
Відповіді визначалися так:          Дівчата 89%
1-запитання                                   Хлопці 87,5%
2-запитання                                  Дівчата 1,2%
                                                          Хлопці 1,7%
3-запитання                                Дівчата 11,3%
                                                        Хлопці9,3%
                        (Учні презентують проект про сімю)
Вчитель: Як бачимо перевага віддається 1 варіантові. Я провела і серед учнів вашого класу анкету.  Я хочу зачитати результати:
              I.             У якому віці, на вашу думку, потрібно одружуватись:               
                 Більшість відповіла  21-2324-25р.
             II.            Яким має бути вік шлюбного партнера?     21-25років.
            III.            Скільки має бути дітей?     Всі крім 1-го: 2 або 3 дитини 
            IV.            Чи налаштовані ви займатися хатнім господарством:                                     
                           Лише за необхідністю або нарівні з чоловіком.    Всі - на рівні з чоловіком.
             V.            Чи хотіли ви перейняти досвід сім’ї стосунків своїх батьків:                   
                    (ні – частково, 1 учень – так).
Учень 6: Сім’я може створюватись тоді, коли обидві сторони мають відповідний загальноосвітній рівень, спільність поглядів на життя, змови для самостійного матеріального життя сім’ї, певний рівень етико – психологічної культури, виховних і господарчих умінь.
Якщо в основі шлюбу лежить соціальна зрілість, психологічна та інтелектуальна сумісність, спільність інтересів, бажання мати дітей. На таких розрахунках і складаються міцні сімї.
Вчитель: Давайте уважно подивимося на слово сімя.
Мати                                                  батько
Донька                                                син
Бабуся                              дідусь
Сестра                                                  брат 

Я – донька – мати – бабуся – сестра – прабабуся – теща – зовиця                    (НА   ДОШЦІ)
                        (Ролик про сімю)
Існують одвічні поняття: мати – хоронителька домашнього вогника, батько – захисник цього вогника, чоловік – голова, дружина – серце єдиного організму. Кожен з батьків має виконувати свою роль, дотримуватись якихось правил і моральних норм.
                                      Учень читає вірш про сімю.
Зараз ви поділитесь на групи та виробите основні правила сімейної етики.
(5 груп по 6 чоловік)
Учні зачитують правила, потім звірюють з дошкою.
Друга група будує схему основних закономірностей життя людини та її сімї.
Любов – сімя – здоровя – праця – добробут.
Вчитель: давайте послухаємо, як до шлюбу відноситься наша християнська церква і що про це вона говорить.
Учень 7: брак – это союз не только внешний , телесный, но прежде всего – духовный: союз двух душ, составивших как бы одну душу, одну жизнь, одно существо. И вот что значат слова: будут двое – одна плоть, т. е. как одно существо живя в тесном и неразрывном союзе, супруги успешнее трудились для своего совершенствования духовного, счастья на земле и спасения на небе.
Узаконенная Богом нерасторжимость брака должна показывать людям, что их брачный союз не может ограничиваться одним чувственным и случайным сближением полов, но должен основываться на нравственном общении людей в единстве любви и взаимопомощи к достижению высших целей жизни.
Шатко бывает положение общества, когда основы семейного бита расшатаны легкомысленным отношением супругов к браку, оканчивающимся разводом.
Вчитель: Отже створення сімї, укладання шлюбу відповідальний крок у житті людини. Я хочу, щоб ви запам’ятали слова Сухомлинського,Перед тим як створювати сімю, перевір себе, чи готовий ти до цього: чи вмієш ти бути відданим, вірним, чи немає у тебе лінощів душі, егоїзму, безсердечності, чи готовий ти забезпечити сімю матеріально, тому що дружина твоя може тривалий час не працювати, вона вихователь твоїх дітей.

Комментариев нет:

Отправить комментарий