КУРСОВА РОБОТА - Ілюзії сприйняття




КУРСОВА РОБОТА 
Ілюзії сприйняття 



ЗМІСТ
Вступ
1.    Властивості та види сприйняття
             1.1.Особливості сприйняття
             1.2.Класифікація сприйняття
2. Ілюзії сприйняття
2.1. Ілюзії зору
          2.1.1   Оптико-геометричні ілюзії
          2.1.2   Іллюзіі, пов'язані з особливостями будови ока
          2.1.3  "Ціле" і "частина"
          2.1.4  Переоцінка вертикальних ліній
          2.1.5  Перебільшення гострих кутів
          2.1.6    Мінливий рельєф і перспектива
          2.1.7  "Фігура" і "фон"
          2.1.8  Портретні ілюзії
          2.1.9  Ілюзії при русі об'єкту
          2.1.10  Ілюзії колірного зору
2.2  Ілюзії сприйняття руху
2.3  Ілюзії переробки інформації
2.4  Ілюзії сприйняття розміру
Висновки
Список літератури
Об’єм – 33 сторінки.
Таблиці, рисунки присутні.

Вартість – 30 грн.
Можливе придбання частинами. 




Опис: 
Відомо, що наш зір недосконалий, і іноді ми бачимо не те, що існує в дійсності. Але той факт, що величезна більшість людей отримують іноді однакові помилкові зорові враження, говорить про об'єктивність нашого зору і про те, що воно дає нам відносно точні відомості про предмети нашого світу. З іншого боку, той факт, що різні люди в процесі зорового сприйняття мають різну здатність помилятися, іноді бачать в предметах те, чого інші не помічають, говорить про суб'єктивність наших зорових відчуттів і про їх відносності.
Говорячи загалом про причини зорових ілюзій, слід, по-перше, вказати, що іноді вони з'являються внаслідок спеціально створених, особливих умов спостереження, наприклад: спостереження одним оком, спостереження за нерухомими осями очей, спостереження через щілину і т.п. Такі ілюзії зникають при усуненні незвичайних умов спостереження.
По-друге, переважна більшість ілюзій зору виникає не через оптичні досконалості очей, а через помилкове судження про видиме, тому можна вважати, що обман тут виникає при розумінні зорового образу. Такі ілюзії зникають при зміні умов спостереження, при виконанні найпростіших порівняльних вимірювань.
Нарешті, відомий ряд ілюзій, обумовлених і оптичною недосконалістю очей, деякими особливими властивостями різних аналізаторів, що беруть участь в зоровому процесі, приміром сітківка ока або рефлекси нервів.
Сприйняття - це відображення предметів і явищ у сукупності їх властивостей і частин при безпосередньому впливі їх на органи чуття. Воно включає в себе минулий досвід людини у вигляді уявлень і знань.
Робота присвячений розгляду питання ілюзій сприйняття.
Актуальність дослідження полягає в тому, що, пізнаючи навколишню дійсність, взаємодіючи з нею, ми зустрічаємося з предметними світом. Предмети пізнаються нами за сукупністю їх характерних ознак. Це здійснюється за допомогою сприйняття безпосереднього, чуттэвого відображення предметів і явищ у цілісному вигляді у результаті усвідомлення їх розпізнавальних ознак. Сприйняття інакше називається перцепцією  (від лат. Perceptio сприймаю), а процеси сприйняття перцептивними процесами .
Ілюзіям грішить кожен.  Поширені думки - дуже різні, починаючи з того, що взагалі немає ілюзій до того, що весь світ - суцільна ілюзія. Чи є шанс зрозуміти, як з цим йде справа насправд  і як це можна практично враховувати?  
Потрібно розуміти механізми сприйняття і те як усвідомлюється сприймається. У світі немає ілюзій, вони є в нашому сприйнятті світу.
Якщо називати ілюзією, то в сприйнятті, що не відповідає сприймається в деякій його частині або повністю, що робить очікування в цій частині невиправданими, а реакції неадекватними, то можна сказати, що ілюзії супроводжують будь-якого сприйняття без винятку. Просто тому, що наші органи почуттів не пристосовані для відгуку на всі існуючі прояви реальності, а обмежені тільки тим, що еволюція цих механізмів оптимізувала для цілей виживання виду. Так, зорові рецептори максимально чутливі лише до трьох кольорів, а проміжні сприймаються відразу двома сусідніми по колірному сприйняттю рецепторами, тобто всі вони - ілюзія через яку неможливо судити про довжині хвилі видимого кольору, - їх сприйняття неадекватно.
Тільки мізерно мала частина нашої зорової сітківки здатна сприймати різко сфокусовану картинку. Наш очей здійснює різноманітні скануючі руху, щоб послідовно вважати важливі елементи зображення різко (це - крім постійного швидкого тремтіння поля зору). Але в голові стоїть цілісна картинка, нам вона здається вся різкою (варто тільки захотіти увазі побачити в ній додаткову деталь, очей відразу доповнить згаяне новими подробицями). Ця картинка - ілюзія: чисто суб'єктивне вираження об'єктивно спостережуваного і ця картинка у кожного дуже індивідуальна.
Але мозок, постійно стикаючись із завданням якомога точніше передати властивості зовнішнього, компенсує все те, що заважає точної передачі цих властивостей після кожного зіткнення з невідповідністю: компенсується переворот зображення лінзою кришталика, спотворення геометричних пропорцій з-за не ідеальності лінзи, компенсується перенесення кольорів, вікове помутніння кришталики, будь-які дефекти сітківки. Так виникає все більше достовірне відображення властивостей реальності. Але багато хто з спотворень так і не зустрічають суперечності при зіткненні з реальністю і залишаються нескомпенсованих.
Метою роботи є вивчення властивостей, видів сприйняття та розкриття теми ілюзій сприйняття.
Предмет дослідження процес та ілюзії сприйняття.
Об'єкт дослідження теоретичні підходи до вивчення ілюзій сприйняття.
Завдання дослідження:
-          дати загальну характеристику сприйняття, визначити цілісність і основ-ні види сприйняття;
-          провести аналіз фізіологічного механізму сприйняття і вказати його особливості сті;
-          вказати на взаємозв'язок сприйняття і дія індивіда;
-          провести теоретичний аналіз видів сприйняття у залежності від об'єкта відображення і виділити особливості сприйняття людини людиною;
-          дати розгорнуту характеристику та навести причини ілюзій сприйняття;
-          провести аналіз ілюзій сприйняття на основі практичних прикладів та малюнків;
-          дати загальні висновки по темі роботи;




Список літератури:
1.  Варій М.Й. Загальна психологія: Навч. посібник / Для студ. психол. і педагог, спеціальностей. - Львів: Край, 2005.
2.  Веккер Л.М. Психические процессы: В 3 т. - Т. 1. -Л.: Изд-во Ленингр. ун-та, 1974.
3.  Загальна психологія: Підручн. для студ. вищ. навч. закладів / За заг. ред. акад. С.Д. Максименка. - К.: Форум, 2000.
4.  Загальна психологія: Навч. посіб. / О.В.Скрипченко, Л.В.Долинська, З.В. Огороднійчук та ін. - К.: А.Г.Н., 2002.
5.  Леонтьев А.Н. Эволюция психики. - М, 1999.
6.  Лурия А.Р. Ощущение и восприятие. - М.: Изд-во Моск. ун-та, 1975.
7.  Максименко С.Д. Розвиток психіки в онтогенезі: У 2-т. - К.: Форум, 2002.
8.  М´ясоїд П.А. Загальна психологія: Навч. посіб. - 3-тє вид., випр. - К.: Вища шк., 2004.
9.  Основи психології / За заг. ред. О.В. Киричука, В.А. Роменця. - К.: Либідь, 1996.
10.  Психология XXI века: Учебник для вузов / Под ред. В.Н. Дружинина. - М.: ПЕР СЭ, 2003.
11.  Психологія / За ред. Г.С. Костюка. - К.: Рад. школа, 1968.
12.  Психологія: Підручник / За ред. Ю.Л. Трофімова. - 3-тє вид. - К.: Либідь, 2001.
13. Артамонов І.Д. Ілюзії зору. М., 1961
14. Демидов В. Як ми бачимо те, що бачимо. Вид. "Знання", М., 1987
15. Рок І. Введення в зорове сприйняття. Книга перша. М., "Педагогіка", 1980
16. Петровский А.В., Ярошевский М.Г (ред.) Краткий психологический словарь, Политиздат, Москва, 1985
17. Общая психология. Словарь. под общей ред. Петровского А. В., редактор-составитель Карпенко Л. А., ПЕР СЭ, Москва, 2005
18. Кондаков И.М. Психология. Иллюстрированный словарь, Прайм-Еврознак, С.-Петербург, 2003
19. М. Миннарт «Свет и цвет в природе»
20. С. Толанский. Оптические иллюзии. — М.: Мир, 1967. — С. 128.
21. О. Рутерсвард. Невозможные фигуры. — М.: Стройиздат, 1990. — С. 128. — ISBN 5-274-01323-6
22. Тед Эндрюс. Контактное ясновидение. — М.: Фаир-Пресс, 2002. — С. 264. — ISBN 5-8183-0501-5


2 комментария:

  1. Здравствуйте, очень просто. Напишите нам на почтовый адрес - ipolit2013@gmail.com или позвоните по номеру - +380681832820 .

    ОтветитьУдалить