КУРСОВА РОБОТА
Контроль як одна з
функцій менеджменту
ЗМІСТ
Вступ
Розділ 1. Теоретичні основи
використання функцій контролю
1.1 Сутність, роль, завдання та значення функцій
контролю
1.2
Інструменти управлінського контролю
1.3 Контроль поведінки працівників в організації
Розділ 2. Аналіз організації ведення контролю на
сучасному підприємстві гіпермаркета FoxMart
2.1.
Характеристика гіпермаркета FoxMart
2.2.
Особливості організації контролю на досліджуваному підприємстві
Розділ 3. Пропозиції
по покращенню організації процесу контролю на підприємстві
Висновки
Список
використаної літератури
Обсяг - 36 сторінок.
Таблиці, малюнки присутні.
Опис:
Актуальність дослідження. Контроль — це особливий вид діяльності на
підприємстві, який зосереджений на спостереженні за процесом управління та на
його оцінці. Контроль є кінцевою функцією менеджменту, і прорахунки й недоліки
у його виконанні призводять до погіршення результатів господарювання. Водночас
належний контроль сприяє досягненню поставлених цілей.
Контроль розпочинається з бажаного виконання, яке ґрунтується на
стандартах. У процесі діяльності досягається фактичне виконання, яке піддається
оцінці й порівнюється зі стандартами. Якщо виникають відхилення реального
виконання від стандартів, то треба виявити причини цих відхилень, розробити і
реалізувати програму відповідних коригувальних дій. Після коригування процес
має повернутися до бажаного виконання (стандарту), за яким настає наступний
цикл, і т.д.
Контроль є таким типом діяльності щодо управління фірмою, який дає змогу
вчасно виявити проблеми, розробити і здійснити заходи, спрямовані на
коригування ходу та змісту робіт в організації до того часу, коли проблеми
набудуть ознак кризи. Одночасно контроль дає можливість виявити та поширювати
позитивні починання, підтримувати найбільш ефективні напрями діяльності на
підприємстві.
Головна мета контролю: сприяти зближенню фактичних і необхідних
результатів виконуваних робіт, тобто забезпечити виконання завдань (досягнення
цілей), що стоять перед підприємством.
Найбільш об’єктивним та
ефективним контроль буде тоді, коли вироблено систему нормативів (стандартів)
виконуваних робіт і кінцевих результатів (цілей). Насамперед повинні
розроблятися нормативи витрат грошей та часу, що доповнюються системою тих
показників, які керівники підприємства (або стратегічної програми) вважають
найважливішими щодо діяльності об’єктів контролю. Найчастіше нормативи
(стандарти) розробляються за такими групами: цінові, доходні, програмні
(техніко-економічні), фізичні (для виробів і технологічних процесів),
поведінкові тощо. Часто нормативами (стандартами) є відповідні стратегічні цілі
та планові параметри стратегій. У цих випадках установлюються певні інтервальні
значення для нормативів (мінімум та максимум).
Отже, дослідження особливостей організації системи контролю на сучасному
підприємстві є дуже цікавим та актуальним напрямком, якому і присвячена обрана
тема курсової роботи.
Метою цієї роботи є дослідження теоретичних
та практичних питань реалізації функції контролю на сучасному торговельному
підприємстві. У відповідності з поставленою метою в роботі вирішуються наступні
задачі:
- розглянути сутність контролю та особливості управлінського контролю і
контролю за персоналом підприємства;
- проаналізувати особливості організації процесу контролю на сучасному
торговельному підприємстві (на прикладі гіпермаркета «FoxMart»);
- розробити напрямки вдосконалення системи контролю на підприємстві.
Об’єктом дослідження курсової
роботи є контроль як одна з функцій менеджменту.
Предметом дослідження виступає
процес контролю діяльності у гіпермаркеті FoxMart.
Список літератури
1. Андрушків Б.М., Кузьмін О.Є. Основи менеджменту. – Львів: Світ, 1995. – 296 с.
2. Бланк И.А. Торговый менеджмент: Учебный курс. – К.: Эльга, Ника-Центр, 2004. – 488 с.
3. Боди Д., Пейтон Р. Основы менеджмента: пер. с англ. / Под ред. Ю.Н. Каптуревского. – СПб.: Питер, 1999. – 816 с.
4. Виногородський М.Д., Виногородська А.М., Шканова О.М. Менеджмент в організації: Навч. посіб. для студ. екон. спец. вузів. – К.: «КОНДОР», 2002. – 654 с.
5. Кохно П.А., Микрюков В.А., Комаров С.Е. Менеджмент. - М.: Финансы и статистика, 1993. – 528 с.
6. Кузнецов Ю.В., Подлесных В.Н. Основы менеджмента: Учебное пособие. - СПб., 1998. – 532 с.
7. Кузьмін О.Є., Мельник О.Г. Основи менеджменту: Підручник. – К.: «Академвидав», 2003. – 416 с.
8. Майкл Мескон, Майкл Альберт, Франклин Хедоури Основы менеджмента / Пер. с англ. - М.: Дело, 1999. – 800 с.
9. Мельник П.В., Філоненко М.М., Гацька Л.П., Кошарська Н.Е. Менеджмент: Навч. посібник. – Ірпінь: Академія ДПС України, 2001. – 154 с.
10. Осовська Г.В. Основи менеджменту: Навч. посібник. – К.: “Кондор”, 2003. – 556 с.
11. Тарнавська Н.П., Пушкар Р.М. Менеджмент теорія и практика: Підручник для вузів. – Тернопіль: Карт-бланш, 1997. - 460 с.
12. Уткин Э.А. Управление фирмой. – М.:«Акалис», 1999. – 256 с.
13. Швед А.В. Менеджмент: Підручник. – К.: Знання, 2004. – 687 с
14. Юргутів І.А., Кравчук І.І. Основи менеджменту: Навч. посібник. – К.: Освіта, 1998. – 256 с.
Розділ 1. Теоретичні основи використання функцій
контролю
1.1 Сутність, роль, завдання та значення функцій
контролю
Контроль – це процес забезпечення досягнення цілей
організації шляхом постійного спостереження за її діяльністю та усунення
відхилень, які при цьому виникають. Контроль може бути спрямований як на
окремий вид діяльності організації, так і на всю їх сукупність [5, с. 149].
В
межах процесу контролю, модель якого наведена на рис. 1.1, можна виокремити три
основні етапи [8, с. 607]:
1)
вимірювання реальних процесів, що здійснюються в організації;
2)
порівняння результатів реального виконання із заздалегідь
встановленими стандартами;
3)
реакція на порівняння (коригуючі дії).
Аналіз
моделі процесу контролю свідчить, що власне процесу контролю передує
встановлення стандартів.
Стандарти
являють собою специфічні цілі, на підставі яких оцінюється прогрес щодо їх
досягнення. Вони мають бути визначеними ще в процесі виконання функції
планування.
1.2 Інструменти управлінського контролю
Існують
різні підходи до класифікації засобів управлінського контролю. На практиці усю
сукупність інструментів контролю поділяють на три групи:
1)
інструменти фінансового контролю;
2)
інструменти операційного контролю;
3)
інструменти контролю поведінки працівників в організації.
Складовими
елементами фінансового контролю є:
amily:"Times New Roman","serif";color:black'>1)
вимірювання реальних процесів, що здійснюються в організації;
2)
порівняння результатів реального виконання із заздалегідь
встановленими стандартами;
3)
реакція на порівняння (коригуючі дії).
Аналіз
моделі процесу контролю свідчить, що власне процесу контролю передує
встановлення стандартів.
Стандарти
являють собою специфічні цілі, на підставі яких оцінюється прогрес щодо їх
досягнення. Вони мають бути визначеними ще в процесі виконання функції
планування.
1.3
Контроль поведінки працівників в організації
Фінансовий контроль дозволяє ефективно контролювати
використання фінансових та фізичних ресурсів організації. Проте його можливості
щодо контролю поведінки працівників в організації суттєво обмежені.
Складові елементи процесу контролю поведінки
працівників в організації:
1. Стандарти діяльності працівників. Будь-яка
робота, яку належить виконати в організації, описується за допомогою певних
стандартів. Завдання стандартів, що використовуються в процесі контролю поведінки
працівників, полягає в тому, щоб пояснити, що саме очікується від його
діяльності.
Розділ 2.
Аналіз організації ведення контролю на сучасному підприємстві
гіпермаркета FoxMart
2.1. Характеристика гіпермаркета FoxMart
Мережа гіпермаркетів «FoxMart» – новий етап
розвитку мережевих супермаркетів. Гігантські розміри торгових приміщень не
можуть не вражати. Це найбільші магазини побутової електроніки в Україні.
Почавши свою діяльність в 2005 році, на даний момент мережа налічує вже 35
магазинів в найбільших містах України (Київ, Донецьк, Дніпропетровськ,
Дніпродзержинськ, Одеса, Львів, Запоріжжя, Кіровоград, Кривий Ріг, Маріуполь,
Миколаїв, Севастополь, Сімферополь, Харків, Хмельницький, Херсон, Вінниця,
Макіївка, Луганськ, Черкаси, Івано-Франківськ) і Молдови (Кишинів) і продовжує
динамічно розвиватися.
2.2. Особливості організації контролю на
досліджуваному підприємстві
Що стосується управлінського контролю на
«FoxMart», то треба зазначити наступне.
Управлінський контроль на підприємстві
обов’язково включає до себе: фінансовий контроль, контроль якості постачаємої
техніки, контроль за товарними запасами та контроль збутової діяльності,
причому останнім двом видам контролю приділяється найбільша увага на «FoxMart».
Фінансовий контроль на підприємстві можна
представити у вигляді рис. 2.1.
Розділ 3. Пропозиції по покращенню
організації процесу контролю на підприємстві
Що стосується
напрямків подальшого вдосконалення системи контролю на «FoxMart», то можна
запропонувати наступне:
1. Здійснювати контроль по
підсистемах. Контроль повинний здійснювати
керівник підприємства, тому що
від обґрунтованості і реалізації цих підсистем залежить ефективність роботи
всього підприємства. Загальний контроль по підсистемах керівник може доручити
замісникам, або ін. підрозділам. Ми пропонуємо здійснити контроль по
підсистемах згідно наступній табл. 3.1.
Висновки
Після написання курсової роботи можна зробити
наступні підсумки та пропозиції.
Контроль
для менеджера - це те, що дозволяє утримувати працівників у певних рамках. Але
це не зовсім так. Контроль - це процес забезпечення досягнення організацією
своєї мети. Процес контролю складається із встановлення стандартів, вимірювання
фактично досягнутих результатів і коригування у тому випадку, коли досягнуті
результати суттєво відрізняються від встановлених стандартів.
Функція контролю — це здатність управління виявити проблеми і відповідно
скоригувати діяльність організації до того, як ці проблеми переростуть в
кризу. Будь-яка організація, безумовно, здатна вчасно фіксувати свої помилки і
виправляти їхдотого, як вони нашкодять досягненню мети організації.
Контроль — це дуже важлива і складна функція управління. Одна з
найважливіших особливостей контролю, яку слід враховувати в першу чергу,
полягає в тому, що контроль повинен бути узагальнюючим. Контроль не може
залишатися прерогативою виключно менеджера, призначеного "контролером",
і його помічників. Кожен керівник, незалежно від свого рангу, повинен
здійснювати контроль як невід'ємну частину своїх посадових обов'язків, навіть
якщо йому це ніхто спеціально не доручав. Контроль є фундаментом процесу
управління. Ні планування, ні створення організаційних структур, ні мотивацію
не можна розглядати у відриві від контролю. Контроль за результатами служить
поліпшенню, а в ідеальному випадку — оптимізації трудового процесу. Ви
виявляєте, чи було досягнуто поставленої мети, і вносите необхідні корективи.
Список літератури
- Андрушків
Б.М., Кузьмін О.Є. Основи менеджменту. – Львів: Світ, 1995. – 296 с.
2. Бланк И.А. Торговый менеджмент: Учебный курс. – К.: Эльга,
Ника-Центр, 2004. – 488 с.
3. Боди Д., Пейтон Р. Основы
менеджмента: пер. с англ. / Под ред. Ю.Н. Каптуревского. – СПб.: Питер, 1999. –
816 с.
4. Виногородський М.Д.,
Виногородська А.М., Шканова О.М. Менеджмент в організації: Навч. посіб. для
студ. екон. спец. вузів. – К.: «КОНДОР», 2002. – 654 с.
5. Кохно П.А., Микрюков В.А., Комаров
С.Е. Менеджмент. - М.: Финансы и
статистика, 1993. – 528 с.
- Кузнецов Ю.В., Подлесных В.Н. Основы менеджмента: Учебное пособие. -
СПб., 1998. – 532 с.
- Кузьмін О.Є., Мельник О.Г.
Основи менеджменту: Підручник. – К.: «Академвидав», 2003. – 416 с.
- Майкл Мескон, Майкл Альберт, Франклин Хедоури
Основы менеджмента / Пер.
с англ. - М.: Дело, 1999. – 800 с.
- Мельник П.В., Філоненко М.М., Гацька Л.П.,
Кошарська Н.Е. Менеджмент: Навч. посібник. – Ірпінь: Академія ДПС України,
2001. – 154 с.
- Осовська Г.В. Основи менеджменту: Навч.
посібник. – К.: “Кондор”, 2003. – 556 с.
- Тарнавська Н.П., Пушкар Р.М. Менеджмент теорія и практика: Підручник для вузів. – Тернопіль: Карт-бланш,
1997. - 460 с.
- Уткин Э.А. Управление фирмой. – М.:«Акалис», 1999. – 256 с.
- Швед А.В. Менеджмент:
Підручник. – К.: Знання, 2004. – 687 с
- Юргутів І.А., Кравчук І.І.
Основи менеджменту: Навч. посібник. – К.: Освіта, 1998. – 256 с.
Комментариев нет:
Отправить комментарий