1.
Лекція:
поняття, функції, принципи
2. Види лекцій
3.
Методика підготовки лекції
5. Методика самоаналізу лекції
1. Лекція: поняття, функції,
принципи
Розмаїття форм і методів
організації навчального процесу, застосування інноваційних освітніх технологій
у вищій школі, пошуки альтернативних шляхів
передачі знань не змогли вплинути на фундаментальність лекційно-семінарської
форми організації занять, що в абсолютній більшості вузів залишається
провідною. Сама назва свідчить про те, що одним з базових компонентів є лекція.
2. Види лекцій
Викладачеві, на якого
покладені обов’язки читання лекцій, треба мати достатню уяву про ті види
лекцій, що їх прийнято виділяти у сучасній методичній науці.
Враховуючи
співіснування випробуваних і новітніх форм організації навчального процесу,
умовно можна розподілити види лекцій на дві великі групи: традиційні й
нетрадиційні.
ЛІТЕРАТУРА
Закон України "Про вищу освіту".
Науково-практичний коментар. За загальною редакцією Кременя В.Г. - К., 2002.
Указ Президента України "Про додаткові
заходи щодо забезпечення розвитку освіти в Україні" № 941/2001 від 9
жовтня 2001 р.
Положення про державний вищий навчальний
заклад, затверджене постановою Кабінету Міністрів України № 1074 від 5 вересня
1996 року.
Постанова Кабінету Міністрів України "Про
затвердження Програми розвитку юридичної освіти на період до 2005 року" №
344 від 10 квітня 2001 р.
Положення про організацію навчального процесу
у вищих навчальних закладах, затверджене наказом Міністерства освіти України №
161 від 2 червня 1993 р.
Наказ МВС України № 519 від 14 серпня 1992 р.
"Про затвердження тимчасового Положення про організацію навчальної та
навчально-методичної роботи в навчальних закладах МВС України".
Алексюк А.
Педагогіка вищої школи. Курс лекцій: модульне навчання. - К., 1998.
Бадмаев В.Ц. Методика преподавания психологии. - М., 2001.
Вітвицька
С.С. Основи педагогіки вищої
школи. - К., 2003.
Зарецкая
Е.Н. Риторика: Теория и
практика речевой коммуникации. - М., 1998.
Зарецкая Е.Н. Деловое общение: Учебник: В 2 т. - Т.1. - М., 2002.
Змеёв
С.И. Андрагогика: основы
теории и технологии обучения взрослых. - М., 2003.
Концептуальні засади демократизації та
реформування освіти в Україні (Педагогічні концепції). - К., 1997.
Корсак
К, Зінченко Т. Традиційні
уроки та лекції: сучасний стан і перспективи // Вища освіта України. - 2002. -
№ 3. - С.75-80.
Леонтьев
А.А. Лекция как общение. -
М., 1974.
Мойсеюк
Н.Є. Педагогіка. 3-є видання,
доповнене. - К., 2001 р.
Освітні технології /За заг.ред.О.М.Пєхоти. -
К., 2001.
Педагогика и психология высшей школы. - Ростов
н/Д, 2002.
Попков В.А., Коржуев А.В. Дидактика высшей школы. - М., 2002.
Сікорський П.І. Теоретико-методологічні основи диференційованого навчання. - Львів, 1998.
Столяренко А.М. Юридическая педагогика. Курс лекций. - М., 2000.
Український педагогічний словник.
- К., 1997.
Фокин Ю.Г.
Преподавание и воспитание в высшей школе: Методология, цели и содержание,
творчество. - М., 2002.
Хуторской А.В. Современная дидактика. - СПб, 2001.
Чернилевский Д.В. Дидактические технологии в высшей школе. - М., 2002.
ЛІТЕРАТУРА
1. Закон
України "Про вищу освіту". Науково-практичний коментар. За загальною
редакцією Кременя В.Г. - К., 2002.
2. Указ
Президента України "Про додаткові заходи щодо забезпечення розвитку освіти
в Україні" № 941/2001 від 9 жовтня 2001 р.
3. Положення
про державний вищий навчальний заклад, затверджене постановою Кабінету
Міністрів України № 1074 від 5 вересня 1996 року.
4. Постанова
Кабінету Міністрів України "Про затвердження Програми розвитку юридичної
освіти на період до 2005 року" № 344 від 10 квітня 2001 р.
5. Положення
про організацію навчального процесу у вищих навчальних закладах, затверджене
наказом Міністерства освіти України № 161 від 2 червня 1993 р.
6. Наказ
МВС України № 519 від 14 серпня 1992 р. "Про затвердження тимчасового
Положення про організацію навчальної та навчально-методичної роботи в
навчальних закладах МВС України".
7.
Алексюк
А. Педагогіка вищої школи. Курс лекцій: модульне навчання. - К., 1998.
8.
Бадмаев
В.Ц. Методика преподавания психологии. - М., 2001.
9. Вітвицька
С.С. Основи педагогіки вищої школи. - К., 2003.
10. Зарецкая
Е.Н. Риторика: Теория и практика речевой коммуникации. - М., 1998.
11. Зарецкая Е.Н. Деловое общение: Учебник: В
2 т. - Т.1. - М., 2002.
12. Змеёв
С.И. Андрагогика: основы теории и технологии обучения взрослых. - М., 2003.
13. Концептуальні
засади демократизації та реформування освіти в Україні (Педагогічні концепції).
- К., 1997.
14. Корсак
К, Зінченко Т. Традиційні уроки та лекції: сучасний стан і перспективи // Вища
освіта України. - 2002. - № 3. - С.75-80.
15. Леонтьев
А.А. Лекция как общение. - М., 1974.
16. Мойсеюк
Н.Є. Педагогіка. 3-є видання, доповнене. - К., 2001 р.
17. Освітні
технології /За заг.ред.О.М.Пєхоти. - К., 2001.
18. Педагогика
и психология высшей школы. - Ростов н/Д, 2002.
19.
Попков
В.А., Коржуев А.В. Дидактика высшей школы. - М., 2002.
20.
Сікорський
П.І. Теоретико-методологічні основи диференційованого навчання. - Львів, 1998.
21.
Столяренко
А.М. Юридическая педагогика. Курс лекций. - М., 2000.
22.
Український
педагогічний словник. - К., 1997.
23.
Фокин
Ю.Г. Преподавание и воспитание в высшей школе: Методология, цели и содержание,
творчество. - М., 2002.
24.
Хуторской
А.В. Современная дидактика. - СПб, 2001.
25.
Чернилевский
Д.В. Дидактические технологии в высшей школе. - М., 2002.
Комментариев нет:
Отправить комментарий