Методика підготовки та проведення лекцій у вищому навчальному заклад. Частина 1


Методика підготовки та проведення лекцій у вищому навчальному закладі



1.     Лекція: поняття, функції, принципи
2.     Види лекцій
3.     Методика підготовки лекції
4.     Методика проведення лекцій
5.     Методика самоаналізу лекції

           За повною версією роботи зверніться сюди - ipoit2013@gmail.com або 
Вартість – 90 грн. 

                   1.              Лекція: поняття, функції, принципи

Розмаїття форм і методів організації навчального процесу, застосування інноваційних освітніх технологій у вищій школі, пошуки альтернативних шляхів  передачі знань не змогли вплинути на фундаментальність лекційно-семінарської форми організації занять, що в абсолютній більшості вузів залишається провідною. Сама назва свідчить про те, що одним з базових компонентів є лекція.



2. Види лекцій
Викладачеві, на якого покладені обов’язки читання лекцій, треба мати достатню уяву про ті види лекцій, що їх прийнято виділяти у сучасній методичній науці.
Враховуючи співіснування випробуваних і новітніх форм організації навчального процесу, умовно можна розподілити види лекцій на дві великі групи: традиційні й нетрадиційні.

ЛІТЕРАТУРА

Закон України "Про вищу освіту". Науково-практичний коментар. За загальною редакцією Кременя В.Г. - К., 2002.
Указ Президента України "Про додаткові заходи щодо забезпечення розвитку освіти в Україні" № 941/2001 від 9 жовтня 2001 р.
Положення про державний вищий навчальний заклад, затверджене постановою Кабінету Міністрів України № 1074 від 5 вересня 1996 року.
Постанова Кабінету Міністрів України "Про затвердження Програми розвитку юридичної освіти на період до 2005 року" № 344 від 10 квітня 2001 р.
Положення про організацію навчального процесу у вищих навчальних закладах, затверджене наказом Міністерства освіти України № 161 від 2 червня 1993 р.
Наказ МВС України № 519 від 14 серпня 1992 р. "Про затвердження тимчасового Положення про організацію навчальної та навчально-методичної роботи в навчальних закладах МВС України".
Алексюк А. Педагогіка вищої школи. Курс лекцій: модульне навчання. - К., 1998.
Бадмаев В.Ц. Методика преподавания психологии. - М., 2001.
Вітвицька С.С. Основи педагогіки вищої школи. - К., 2003.
Зарецкая Е.Н. Риторика: Теория и практика речевой коммуникации. - М., 1998.
Зарецкая Е.Н. Деловое общение: Учебник: В 2 т. - Т.1. - М., 2002.
Змеёв С.И. Андрагогика: основы теории и технологии обучения взрослых. - М., 2003.
Концептуальні засади демократизації та реформування освіти в Україні (Педагогічні концепції). - К., 1997.
Корсак К, Зінченко Т. Традиційні уроки та лекції: сучасний стан і перспективи // Вища освіта України. - 2002. - № 3. - С.75-80.
Леонтьев А.А. Лекция как общение. - М., 1974.
Мойсеюк Н.Є. Педагогіка. 3-є видання, доповнене. - К., 2001 р.
Освітні технології /За заг.ред.О.М.Пєхоти. - К., 2001.
Педагогика и психология высшей школы. - Ростов н/Д, 2002.
Попков В.А., Коржуев А.В. Дидактика высшей школы. - М., 2002.
Сікорський П.І. Теоретико-методологічні основи диференційованого навчання. - Львів, 1998.
Столяренко А.М. Юридическая педагогика. Курс лекций. - М., 2000.
Український педагогічний словник. - К., 1997.
Фокин Ю.Г. Преподавание и воспитание в высшей школе: Методология, цели и содержание, творчество. - М., 2002.
Хуторской А.В. Современная дидактика. - СПб, 2001.
Чернилевский Д.В. Дидактические технологии в высшей школе. - М., 2002.



[1] Бадмаев Б.Ц. Методика преподавания психологии. - М., 2001. - С.102.
[2] Бадмаев В.Ц. Вказана робота. - С.102.
[3] Там же.
[4] Зарецкая Е.Н. Риторика: Теория и практика речевой коммуникации. - М., 1998. - С.95.
[5] Зарецкая Е.Н. Деловое общение: Учебник: В 2 т. - Т.1. - М., 2002. - С.330.
ЛІТЕРАТУРА

1.     Закон України "Про вищу освіту". Науково-практичний коментар. За загальною редакцією Кременя В.Г. - К., 2002.
2.     Указ Президента України "Про додаткові заходи щодо забезпечення розвитку освіти в Україні" № 941/2001 від 9 жовтня 2001 р.
3.     Положення про державний вищий навчальний заклад, затверджене постановою Кабінету Міністрів України № 1074 від 5 вересня 1996 року.
4.     Постанова Кабінету Міністрів України "Про затвердження Програми розвитку юридичної освіти на період до 2005 року" № 344 від 10 квітня 2001 р.
5.     Положення про організацію навчального процесу у вищих навчальних закладах, затверджене наказом Міністерства освіти України № 161 від 2 червня 1993 р.
6.     Наказ МВС України № 519 від 14 серпня 1992 р. "Про затвердження тимчасового Положення про організацію навчальної та навчально-методичної роботи в навчальних закладах МВС України".
7.     Алексюк А. Педагогіка вищої школи. Курс лекцій: модульне навчання. - К., 1998.
8.     Бадмаев В.Ц. Методика преподавания психологии. - М., 2001.
9.     Вітвицька С.С. Основи педагогіки вищої школи. - К., 2003.
10.      Зарецкая Е.Н. Риторика: Теория и практика речевой коммуникации. - М., 1998.
11.      Зарецкая Е.Н. Деловое общение: Учебник: В 2 т. - Т.1. - М., 2002.
12.      Змеёв С.И. Андрагогика: основы теории и технологии обучения взрослых. - М., 2003.
13.      Концептуальні засади демократизації та реформування освіти в Україні (Педагогічні концепції). - К., 1997.
14.      Корсак К, Зінченко Т. Традиційні уроки та лекції: сучасний стан і перспективи // Вища освіта України. - 2002. - № 3. - С.75-80.
15.      Леонтьев А.А. Лекция как общение. - М., 1974.
16.      Мойсеюк Н.Є. Педагогіка. 3-є видання, доповнене. - К., 2001 р.
17.      Освітні технології /За заг.ред.О.М.Пєхоти. - К., 2001.
18.      Педагогика и психология высшей школы. - Ростов н/Д, 2002.
19.      Попков В.А., Коржуев А.В. Дидактика высшей школы. - М., 2002.
20.      Сікорський П.І. Теоретико-методологічні основи диференційованого навчання. - Львів, 1998.
21.      Столяренко А.М. Юридическая педагогика. Курс лекций. - М., 2000.
22.      Український педагогічний словник. - К., 1997.
23.      Фокин Ю.Г. Преподавание и воспитание в высшей школе: Методология, цели и содержание, творчество. - М., 2002.
24.      Хуторской А.В. Современная дидактика. - СПб, 2001.
25.      Чернилевский Д.В. Дидактические технологии в высшей школе. - М., 2002.


Комментариев нет:

Отправить комментарий