КУРСОВА РОБОТА - Корекційна програма для дитини 5 років з метою поліпшення

ЗМІСТ:
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
1.      Заняття № 1 «В гостях у мишки»
2.      Заняття № 2 «В гостях у білки»
3.      Заняття № 3 «В гостях у пташки»
4.      Заняття № 4 «В гостях у собачки»
5.      Заняття № 5 «В гостях у мурашок»
6.      Заняття № 6 «В гостях у бджілки»
7.      Заняття № 7 «В гостях у ведмедика»
8.      Заняття № 8 «В гостях у курочки»
СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ



36 сторінок
Вартість – 150 грн. 

                   

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
Мета корекційної програми: розвиток уваги дитини 5 років.
Завдання корекційної програми:
1.      Розвивати обсяг, стійкість, переключення і розподіляється уваги.
2.      Формувати концентрацію уваги.
3.      Виховувати самоконтроль у дитини.
Форма організації: групова (не більше 10 осіб), змішана. Використовується групова та змішана форми проведення занять, так як саме в групі дітей можна плідно провести гру, що є провідною діяльністю даного вікового етапу.
Тривалість: час проведення - 25 хвилин, 2 рази на тиждень. Це обумовлено тим, що для дітей старшого дошкільного віку така тривалість занять є оптимальною, не викликає перевтоми.
Етапи проведення корекційної роботи:
1.                   Орієнтовний етап - дає можливість познайомитися з дітьми, встановити контакт з групою і з кожною дитиною в ній.
2.                   Корекційний етап - безпосередньо корекційна робота, в даному випадку - розвиток і корекція основних властивостей уваги. Використовуються спеціально підібрані ігри та вправи.
3.                   Підсумковий етап - закріплення, підведення підсумків проведеної роботи.
Дана психокорекційна програма заснована на наступних принципах:
1.                   Принцип системності корекційних, розвиваючих і профілактичних завдань. Дана програма складена з урахуванням системи задач трьох рівнів:
o  Корекційні завдання спрямовані на усунення труднощів у розвитку уваги, його основних властивостей. У даному випадку робота спрямована на формування концентрації уваги дитини, яка, за результатами діагностики, у дитини слабко розвинена.
o  Розвиваючі завдання спрямовані на розвиток властивостей уваги та навичок його ефективного використання в основних видах діяльності дитини. Дана програма спрямована на розвиток обсягу, стійкості, переключення і розподіляється уваги, а також на їх успішне застосування на ігрових заняттях і в іншій діяльності дошкільника.
o  Профілактичні завдання спрямовані на попередження відхилень у формуванні різних властивостей уваги: ​​обсяг, стійкість, концентрацію, переключення і розподіляється уваги, бо також на профілактику та попередження можливих труднощів у діяльності дитини (ігровий, предметної, навчальної і т.д.) З цією метою слід виховувати самоконтроль у дитини, що б після проведення корекційної програми дитина, контролюючи свою увагу, зміг уникнути труднощів.
2.                   Принцип єдності корекції та діагностики. Перш ніж скласти корекційну програму, була проведена психологічна діагностика дитини. На основі діагностики було виявлено недостатній розвиток уваги у дошкільника, що враховувалося при складанні програми. Також в роботу включені ігри з діагностичним характером для визначення динаміки розвитку уваги у дитини. Після закінчення роботи знову проводиться психологічна діагностика з метою визначення ефективності проведеної роботи з дитиною та для складання подальших рекомендацій.
3.                   Принцип пріоритетності корекції каузального типу. Відповідно до цього принципу пріоритетною метою проведення корекції є усунення причин труднощів і відхилень у розвитку дитини. У даному випадку причини порушення уваги є підвищена рухова активність дитини, відволікання, неможливість довго сидіти на одному місці. Дана корекційна програма побудована таким чином, щоб усунути ці причини: використання цікавого наочного матеріалу, чергування дидактичних і рухливих ігор, проведення фізкультхвилинок і вправ на релаксацію.
4.                   Діяльнісний принцип корекції. У даній програмі враховується провідна діяльність дошкільника - гра. Таким чином, у програмі підібрані ігри та ігрові вправи на розвиток уваги дитини.
5.                   Принцип урахування віку, психологічних та індивідуальних особливостей клієнта. Дана програма враховує вікові особливості старшого дошкільного віку. У цьому віці відзначається значне зростання концентрації та стійкості уваги, розширюється обсяг уваги. Розвиток довільної уваги є одним з найважливіших подальших придбань, тісно пов'язаних з формуванням у дитини вольових якостей. Також у роботі враховуються індивідуальні особливості дитини, виявлені в ході діагностики його пізнавальної та особистісної сфери.
6.                   Принцип комплексності методів психологічного впливу. У даній психокорекційної програмі використовуються різні методи психологічного впливу: дидактичні ігри, рухливі ігри, малюнкова терапія, фізкультхвилинки, вправи на релаксацію
7.                   Принцип активного залучення найближчого соціального оточення до участі в корекційній програмі. Для ефективності психокорекційного впливу необхідно залучати до роботи близьких дитини, педагогів тощо З цією метою в програмі представлені домашні завдання на розвиток уваги, які дитина виконує вдома з родичами. (Після занять № 4, № 8, № 9).
8.                   Принцип опори на різні рівні організації психічних процесів. Огляду на даний принцип, при складанні програми слід опиратися на найбільш розвинені психічні процеси. У даному випадку у дитини добре розвинена просторова орієнтування, пам'ять. У роботі зроблено наголос на їх оптимізацію і розвиток через них основних властивостей уваги.
9.                   Принцип програмованого навчання. Представлена ​​програма складається з послідовних і взаємозалежних етапів роботи: Орієнтовний етап - дає можливість познайомитися з дітьми, встановити контакт з групою і з кожною дитиною в ній (Заняття № 1 і № 2). Корекційний етап - безпосередньо корекційна робота, в даному випадку - розвиток і корекція основних властивостей уваги. Використовуються спеціально підібрані ігри та вправи (Заняття № 3 - № 9). Підсумковий етап - закріплення, підведення підсумків проведеної роботи (Заняття № 10).
10.               Принцип ускладнення. У даній роботі запропоновані ігри та вправи поступово ускладнюються з кожним заняттям. Наприклад, на першому занятті діти виконують просте рисуночное вправу «Ляпки», а на другому занятті - більш складне вправу з малювання - «Розфарбуй другу половинку».
11.               Облік обсягу і ступеня різноманітності матеріалу. На початку програми заняття більше спрямовані на концентрацію уваги. А потім, коли дитина це засвоїв, пропонується оволодіти іншими властивостями уваги. Матеріал занять різноманітний, що створює сприятливий фон для роботи з дітьми.
12.               Облік емоційної складності матеріалу. Для створення позитивного емоційного фону занять і стимулювання позитивних емоцій у дітей в програмі використовуються казкові елементи - подорожі. Також в кінці кожного заняття проводиться релаксація, що сприяє зняттю можливої ​​напруги після заняття.
Програма складається з 10 спеціально підготовлених занять, кожне з яких складається з 3 частин:
1.                   Вступна частина - знайомство з дітьми, привітання. Створення сприятливого настрою на подальшу роботу.
2.                   Основна частина - проведення ігор та вправ на розвиток, формування та корекцію основних властивостей уваги дітей старшого дошкільного віку.
3.                   Підсумкова частина - підведення підсумків заняття, прощання з групою.


СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ:
1.      Аркін Є.А. Дитина в дошкільні роки. - М., 1968.
2.      Забрана С. Д., Боровик О. В. Розвиток дитини у ваших руках. - М., 2000.
3.      Ігри в літньому таборі / Укл. Т.В. Єлисей. - Чебоксари, 1997. - 24с.
4.      Кім О. Дитячі ігри. - М., 1998.
5.      Цзен Н.В., Пахомов Ю.В. Психотренінг: ігри та вправи. М., Фізкультура і спорт, 1988.
6.      Шевченка М. Психологічні малюнкові тести для дітей і дорослих. - К.: У-Факторія; М.: АСТ МОСКВА; Володимир: ВКТ, 2009. - 128 с.

Комментариев нет:

Отправить комментарий