КУРСОВА РОБОТА - Процес психологічного консультування

ЗМІСТ:
ВСТУП
Розділ 1. Визначення психологічного консультування

1.1. Що таке консультування

1.2. Хто займається консультуванням

1.3. Де застосовується консультування
РОЗДІЛ 2. Етапи психологічного консультування
2.1. Етап перший. Підготовчий

2.1.1. Збирання відомостей і встановлення контакту

2.1.2. Виявлення очікувань

2.1.3. Укладання контракту

2.2. Етап другий. Діагностичний
2.2.1. Перша фаза: клієнт говорить, консультант слухає
2.2.2. Друга фаза: консультант і клієнт формулюють запит
2.3. Етап третій. Корекційний
2.3.1. Завдання корекційного етапу
2.3.2. Можливості і технічні прийоми психокорекційного впливу
2.3.3. Визначення реєстру рішень і вибір серед альтернатив
2.4. Етап четвертий. Заключний
2.4.1. Узагальнення висновків щодо зміни поведінки клієнта
2.4.2. Закріплення мотивації клієнта щодо змін
2.4.3. Обговорення питань, що стосуються подальших відносин
клієнта з консультантом
ВИСНОВКИ

СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ


36 сторінок



За повною версією роботи зверніться сюди ipoit2013@gmail.com або 
Вартість – 550 грн. 


ВСТУП
Термін "консультування" у практиці надання психологічної допомоги професіоналами застосовується в декількох випадках. Наприклад, консультування можна розглядати як особливий вид допомоги, як деякий репертуар можливих дій і як психологічний процес [6].
Традиційно психологічне консультування розглядається як процес, спрямований на допомогу людині у вирішенні (в пошуку шляхів вирішення) проблем і труднощів психологічного характеру, що виникають у неї.
Не поспішаючи давати власне визначення консультуванню, ми припускаємо, що воно має більш точно відбивати те, що консультанти роблять, навіщо вони це роблять і як усе це працює.
Існують три основних підходи до психологічного консультування:
а) проблемно-орієнтоване консультування, яке фокусується на аналізі сутності внутрішніх і зовнішніх причин проблеми, пошуку шляхів її вирішення. Біхевіоризм і сімейне консультування (наприклад, К. Вітакер) віддають перевагу саме цьому підходу;
б) особистісно-орієнтоване консультування спрямоване на аналіз індивідуальних, особистісних причин виникнення проблемних і конфліктних ситуацій і шляхів запобігання їх у майбутньому. Фундатором напряму традиційно вважається Карл Роджерс. У цьому випадку консультант не займається психотерапією, а лише сприяє особистісному дозріванню клієнта, фасилітує його;
в) консультування орієнтоване на рішення, спрямоване на виявлення ресурсів для розв'язання проблеми. Сюди відносять Короткострокову позитивну терапію Пезешкіана, Нейро-лінгвістичне програмування Бендлера і Гріндера, Zen, Психотерапію нового рішення Гулдінгів тощо [4; 9].
Очевидно, що особистісно-орієнтоване консультування за своєю спрямованістю близьке до психотерапії.



ВИСНОВКИ
Базова структура консультації містить підготовчий, діагностичний, корекційний і заключний технічні етапи.
На підготовчому етапі відбувається попереднє знайомство і встановлення контакту психолога і клієнта, збирання формальних відомостей, виявлення очікувань клієнта та роз'яснення реальних можливостей психологічної допомоги, а також укладання контракту.
Діагностичний етап умовно складається з двох фаз. Під час першої фази консультант збирає необхідну інформацію про проблему клієнта і про нього самого, надаючи йому можливість "виговоритися", одночасно тестуючи його; працює зі скаргою клієнта і пропонує йому власні інтерпретації. Під час другої фази психолог і клієнт визначають бажаний результат і разом формулюють його у формі запиту.
На корекційному етапі психологом і клієнтом проробляються різні варіанти розв'язання проблеми і здійснюється вибір серед альтернатив. Цей етап може бути тривалішим.
Заключний етап — це етап узагальнення, перехід від навчання до дії. На цьому етапі психолог має приділити особливу увагу висновкам і сприяти закріпленню мотивації клієнта до зміни думок, дій і почуттів у його повсякденному житті. На заключному етапі необхідно провести процедуру "відокремлення" консультанта і клієнта.


СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ:

1.                      Абрамова Г. С. Психологическое консультирование: Теория и опыт: Учеб. пособие для студ. высш. пед. учеб. заведений. — М.: Academia, 2000.
2.                      Алешина Ю. Е. Индивидуальное и семейное психологическое консультирование. — М.: Класс, 2000.
3.                      Бондаренко А. Ф. Психологическая помощь: Теория и практика: Учеб. пособие для студ. ст. курсов психол. фак. и отд-ний унтов. — М.: Класс, 2001.
4.                      Бурменская Г. В. Возрастно-психологический подход в консуль-тировании детей и подростков: Учеб. пособие для студ. вузов / Г. В. Бурменская, Е. И. Захарова, О. А. Карабанова и др. - М.: Academia, 2002.
5.                      Васьковская С. В. Психологическое консультирование: Ситуац. задачи. -К.: Вища шк., 1996.
6.                      Ветер А. Л. Психологическое консультирование и диагностика: Практ. руководство. - М.: Генезис, 2001.
7.                      Горностай П. П. Теория и практика психологического консультирования: Пробл. подход. - К.: Наук. думка, 1995.
8.                      Гулина М. А. Терапевтическая и консультативная психология. -СПб.: Речь, 2001.
9.                      Джордж Р., Кристианы Т. Консультирование: Теория и практи-ка / Пер. с англ. А. Шадура. - М.: Изд-во “Эксмо”, 2002.
10.                  Коломінський Н. Л. Психологія педагогічного менеджменту. -К.: МАУП, 1996.
11.                  КоттлерД. Психотерапевтическое консультирование / Дж. Кот-тлер, Р. Браун; Пер. с англ. М. Потаповой, А. Ракитиной. -СПб.: Питер, 2001.
12.                  Мак-Вильяме Н. Психоаналитическая диагностика: Понимание структуры личности в клин. процессе: Учеб. пособие / Пер. с англ. под ред. М. В. Глушенко, М. В. Ромашкевича. - М.: Класс, 1998.
13.                  Мак М. Р. Практикум по когнитивной терапии / Пер. с англ. Т. Саушкиной. - СПб.: Речь, 2001.
14.                  Меновщиков В. Ю. Психологическое консультирование: работа с кризисными и проблемными ситуациями. - М.: Смысл, 2002.
15.                  Моргун В. Ф. Делинквентный подросток. - Полтава, 1995.
16.                  Мэй Р. Искусство психологического консультирования: Как да-вать и обретать душевное здоровье / Пер. с англ. М. Будыниной, Г. Пимочкиной. - М.: Апрель Пресс: ЭКСМО-Пресс, 2002.
17.                  Нельсон-Джоунс Р. Теория и практика консультирования / Пер. с англ. Е. Волков и др. - СПб.: Питер, 2000.
18.                  Немов Р. С. Основы психологического консультирования; Учеб. для студ. вузов. — М.; Владос, 1999.
19.                  Роджерс К. О групповой психотерапии. — М., 1993.
20.                  Роджерс К. Р. Клиент-центрированная психотерапия; Теория, соврем, практика и применение / Пер. с англ. Т. Рожковой и др. — М: Апрель Пресс; ЭКСМО-Пресс, 2002.
21.                  Техники консультирования и психотерапии; Тексты / Под ред. У. С. Сахакиан; Пер. с англ. М. Будыниной и др. — М.; Апрель Пресс; ЭКСМО-Пресс, 2000.
22.                  Фанч Ф. Преобразующие диалоги; Учеб. по практ. техникам содействия личност. изм. / Пер. с англ. Д. Ивахненко. — К.; Ника-Центр; Вист-С, 1997.
23.                  Флоренская Т. А. Диалог в практической психологии / Акад. наук СССР; Ин-т психологии. — М., 1991.
24.                  Фрейд 3. Я и Оно / Пер. с нем. — Тбилиси; Мерани, 1991.
25.                  Холл К., Линдсей Г. Теории личности. — М., Апрель Пресс, ЭКСМО-Пресс, 2000.

Комментариев нет:

Отправить комментарий