РЕФЕРАТ
Імідж політичного лідера на прикладі Президента
Російської Федерації В.В. Путіна
ЗМІСТ
Вступ
1.
Поняття іміджу сучасного політичного лідера
2.
Політичний імідж та його формування на прикладі
Президента Російської Федерації В.В. Путіна
Висновки
Список використаної літератури
ВСТУП
Ця робота присвячена вивченню поняття іміджу сучасного
політичного лідера та дослідженню іміджу та процесу його формування Президента
РФ В.В. Путіна.
На тему іміджу політичного лідерства можна говорити
невичерпно, і вона не піддається формалізації. Прагнення проявити себе у
політиці можна порівняти з бажанням пізнати або хоча б зрозуміти усесторонній
портрет політичного улюбленця, супротивника чи конкурента який склався у
свідомості електорату та сучасному світі, завжди було не переборним. Люди які
залишили відбиток своєї постаті у історії, завжди викликали цікавість у своїх
нащадків та сучасників. Інтерес до постаті ніколи не обмежувався тим, що ці
люди робили на суспільній чи політичній арені. Вони привертали увагу як
особистості – своїми інтелектуальними, моральними, та психофізичними якостями,
мотивами своїх дій та ставленням до життя [4].
Лідерство - це особливий механізм взаємозв'язку політика
з послідовниками. Про політика як реальну людину та її лідерський потенціал ми,
як правило, судимо за тим образом, який складається під впливом ЗМІ, політичної
реклами і самих заяв політика, а також за результатами його діяльності. При
цьому "віртуальний" образ політика не завжди співпадає з реальним
прототипом [2].
Політичний імідж – це сформований у масовій людській
свідомості та має характер стереотипу емоційно забарвлений образ політичного
лідера. Проблему іміджу політичного лідера досліджували такі вчені як: В. Бебик
«Менеджмент виборчої кампанії: ресурси, технології, маркетинг», Г. Почепцов
«Имидж: от фараонов до президентов. Строительство воображаемых миров в мифе,
сказке, анекдоте, рекламе, пропаганде и паблик рилейшенз», В.Королько «Паблік
рилейшнз. Наукові основи, методика, пракика» та ін. У їхніх працях
проаналізовано вплив політичного іміджу на успіх політиків.
1.
Поняття іміджу
сучасного політичного лідера
Однією з важливих складових ефективності впливу на
аудиторію, є імідж політика, його формування,
підтримування і просування.
Побудова вдалого іміджу політичного лідера головним чином
залежить від наступних умов: від знання і розуміння настроїв, вимог і установок своїх майбутніх чи
справжніх послідовників і вміння показати, що даний політик - саме той, хто
повністю відповідає потребам
публіки. Одна з найбільш дієвих стратегій для завоювання довіри публіки -
показати, що він схожий на них, що в нього однакові з ними турботи і проблеми,
що він - «один з них». Надмірна оригінальність в сфері політики при
формулюванні програм, побудові іміджу політичного лідера і
т.п. неприпустима, вона лише відштовхне від політика більшу частину людей
[2].
2.
Політичний імідж та
його формування на прикладі Президента Російської Федерації В.В. Путіна
Персоніфікована оцінка політичного лідерства в сучасній
Росії може бути дещо емоційною, але точно, за змістом пережитого моменту,
виражена питанням: Путін робить ситуацію або ситуація робить Путіна?
Політичне лідерство в Росії має свою типологію:
лідер-романтик - 60-і роки; лідер - ідеолог - 70-ті роки; лідер - опозиціонер -
80-ті роки; лідер - популіст - 90-ті роки; лідер - прагматик - 2000 р. [13]
При Б. Єльцині процвітало політичне лідерство,
відбувалася найактивніша боротьба між лідерами (Б. Нємцов, І. Хакамада, С.
Кирієнко, В. Жириновський, Г. Зюганов, Г. Явлінський і ін), партіями. Шанси на
перемогу були у багатьох, що зберігало можливість "Здорового" лідерства
і конкуренції. У таких умовах лідери намагалися виділитися за рахунок своїх
особистих якостей, у тому числі і за допомогою іміджу [6].
ВИСНОВКИ
Лідерство - це особливий механізм взаємозв'язку політика
з послідовниками. Дослідники зазначають, що стосовно будь-якого політика, як і
організації, можна говорити про кілька типів іміджів:дзеркальний
(суб'єктивний), модельований, негативний імідж, поточний імідж, позитивний чи
негативний образ.На психологічному рівні суспільний діяч може асоціюватися з
одним із образів: "мудрець", "герой-захисник", "вірний
послідовник" (спадкоємець ідей іншого популярного лідера), "батько
нації", "слуга народу" тощо.
Імідж політика складається з цілої низки компонентів, які
в ідеалі повинні "працювати" на створення єдиного образу:програм,
заяв, поведінки, зовнішності (одяг,обличчя,фігура), жестів,красномовності,біографії: походження,
освіта, професія, партійність.
Політичний імідж є одним з найскладніших. У ньому
потрібно враховувати кожну дрібницю. Політичний імідж формується за допомогою
іміджмейкерів , адже політик не може врахувати всі , у нього просто немає часу.
Як ми бачимо, причини успіху іміджу Володимира Путіна залежать від ряду
факторів: стану країни, роботи іміджмейкерів і спічрайтерів. Але все ж
основоположна іміджу лідера країни - це особистісні якості. Людина повинна
відповідати (людина повинна відчувати пластичність іміджу) того штучного іміджу,
який йому придумали професіонали.
Підсумовуючи, можна навести думку відомого французького
спеціаліста з виборчих технологій Ж.Сегела:
«Голосують за людину, а не за партію.Голосують за ідею, а
не за ідеологію.Голосують за майбутнє, а не за минуле.Голосують за образ
соціальний, а не політичний.Голосують за людину-легенду, а не за
посередність.Голосують за долю, а не за буденність.Голосують за переможця, а не
за невдаху.Голосують за цінності справжні, а не надумані.»
СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ
ЛІТЕРАТУРИ
1.
Антоненко
В. Г., Бабкін В. Д., Бабкіна Ольга Володимирівна, Бебик В. М., Головатий М. Ф.
Політологія: Підручник / Ольга Володимирівна Бабкіна (ред.), Володимир Павлович
Горбатенко (ред.). — 3. вид., перероб., доп. — К. : ВЦ "Академія",
2006. — 568с.
2.
Бабкіна
О. В., Безродний Є. Ф., Горбатенко В. П., Дмитренко С. П., Дорофей В. Т.
Політологія: Посібник для студ. вузів / О.В. Бабкіна (ред.), В.П. Горбатенко
(ред.). — К. : Видавничий центр "Академія", 2004. — 366с.
3.
Балтін
В. Політологія: Навч.-метод. посіб. / Національний ун-т харчових технологій. —
К. : НУХТ, 2005. — 290с.
4.
Березкіна
О. П. канд. псих.наук. СПб., 1999, стор 177-178
5.
Бойко
О. Д., Горбатенко В. П., Денисюк С. Г., Зеленько Г. І., Коваленко А. О.,
Корнієнко А. О. Прикладна політологія: навч. посіб. / В.П. Горбатенко (ред.). —
К. : Академія, 2008. — 472с.
6.
Вегеш
М. М., Остапець Ю. О., Бондар В. Л., Буркало В. В., Зан М. П. Політологія:
підручник / М.М. Вегеш (ред.). — 3-тє вид., перероб. і доповн. — К. : Знання,
2008. — 384с.
7.
Воробйов
Є. Політологія: наука про політику: Підручник для вищої школи / Василь
Григорович Кремень (заг.ред.), Микола Іванович Горлач (заг.ред.). — 4. вид.,
випр. та доп. — К. : Єдінорог, 2002. — 640с.
8.
Гелей
С. Політологія: Навчальний посібник/ Степан Гелей, Степан Рутар. - 5-є вид.,
перероб. і доп.. - К.: Знання , 2004. - 645 с.
9.
Дробінка
І. Г. Політологія: Навчальний посібник/ І. Г. Дробінка, Т. М. Кришталь, Ю. В.
Підгорецький; Мін-во освіти і науки України. - К.: Центр учбової літератури,
2007. - 289 с.
10.
Звіринців
А.Б. Комунікаційний менеджмент: Робоча книга менеджера PR. М.: Глосарій,
2002.с.50
11.
Кабардинська
І.С.Імідж в системі маркетингу// Радник - № 5 - 1997
12.
Мечін
В.С. Політичний імідж, - СПб.: Пітер, 2002.с.40
13.
Обушний
М. Політологія: Довідник/ Микола Обушний, Анатолій Коваленко, Олег Ткач; За ред.
Ми-коли Обушного; КНУ ім. Т. Г.Шевченка. - К.: Довіра, 2004. - 599 с.
14.
Політологія:
Навчальний посібник/ Валентина Штанько, Наталія Чорна, Тетяна Авксентьєва,
Лідія Тіхонова,; Мін-во освіти і науки України, Науково-методичний центр вищої
освіти. - 2-є вид., перероб. і доп.. - К.: Фирма "ИНКОС": Центр
учбової літератури, 2007. - 287 с.
15.
Титова
Е.В. Імідж політичного лідера, - Ростов-на-Дону, 2006. - 386с.
Комментариев нет:
Отправить комментарий