РЕФЕРАТ - Управління конкурентоспроможністю підприємства на прикладі компанії Bentley Motors





РЕФЕРАТ
Управління конкурентоспроможністю підприємства на прикладі компанії Bentley Motors



ЗМІСТ
Вступ
1.                   Історія успіху компанії «Bentley Motors»
2.                   Конкурентоспроможність компанії «Bentley Motors» на сучасному етапі
Список використаної літератури

Вступ
На сьогодні економічне середовище в світі характеризується нестійкістю.
Зростає рівень невизначеності і ризики, що ускладнюють діяльність підприємств на внутрішньому ринку. Як свідчить світова практика, до такого середовища адаптується підприємство, яке має чіткі орієнтири на майбутнє і направляє свої зусилля на пошук довгострокових конкурентних переваг [4].
Світовий автомобільний ринок включає регіональні автомобільні ринки і автомобільні ринки окремих країн, на яких діють основні транснаціональні корпорації автовиробників.
В даний час США є лідерами світового виробництва та продажу автомобілів, їх частка становить 20,9% у списку 15 найбільших країн - виробників автомобілів і вони представлені світовими лідерами GeneralMotors (GM), FordMotorСо і ChryslerGroup. Сучасний світовий автомобільний ринок існує в умовах надлишкової пропозиції, що зменшується попиту і найгострішої конкуренції. Така ситуація змушує автомобілебудівні компанії, які бажають займати гідні позиції на світовому ринку, йти по шляху об'єднання, концентрації і жорсткого скорочення витрат [7].
Bentley Motors Ltd. - британська автомобілебудівна компанія, що спеціалізується на виробництві автомобілів класу «люкс». З 1998 року входить до складу німецького концерну Volkswagen Group. У річному обчисленні продажі легкових автомобілів компанії в лютому виросли на 46 відсотків, склавши 207 тисяч одиниць. Головні конкуренти GeneralMotors з числа американських автовиробників також змогли закінчити звітний період з позитивними результатами, хоч і менш видатними. У річному обчисленні продажу Ford і Chrysler в лютому виросли на 10 і 13 відсотків, відповідно [5].




1.                   Історія успіху компанії «Bentley Motors»
Автомобілі марки «Bentley» - один з найбільш дорогих брендів, що існують на сьогоднішній день на британському ринку виробництва автомобілів. Народилася ця елітна компанія в 1919 році. Уолтер Оуен Бентлі ( Walter Owen Bentley, 1888 - 1971гг), неперевершений інженер- конструктор і виробник нових авіаційних моторів (Bentley Rotary 1 і 2) і затятий шанувальник автомобільних змагань ставить перед собою мету, що його компанія стане виробляти авто його особистої конструкції - які будуть кращими в Англії та за її межами. Метою Уолтера було створити якісні технічні і в той же час швидкі автомобілі. Компанії навіть довелося пережити ворожнечу з особистими акціонерами, які бажали щоб ​​компанія розвивалася не як автозавод, а як дизайнерське бюро.
Хоча, компанія створювалася не з нуля. Ще в далекому 1913-му році, після екскурсії по маленькій французькій компанії DPF, яка належала родині Бентлі, 24-річному Уолтеру прийшла в голову блискуча ідея використання легких металів в конструкції двигунів, а саме поршнів. Насамперед її перевірили конструкції двигуна для літаків, що брали участь в 1-й Світовій війні. І тільки після війни стало реальним, нарешті, сконструювати перший гоночний двигун, його назвали "Експериментальний Bentley № 1".
Влітку 1919 р. була створена легендарна компанія Bentley Motors. У дуже короткий час у світ виходить їх перший створення, «Bentley 3 літри». Прототип (дуже приголомшливий, навіть в сучасний час) сконструювали разом з Ф. Барджесом і Г. Варлеем. Всі роботи проводилися в столичній майстерні поруч з усім відомої Бейкер-стріт [2].
Раніше марки машин автоматично отримували свої назви за потужністю двигуна. Але Бентлі вирішив, що ця характеристика не дає уявлення про якості його нового двигуна, і прийняв рішення назвати свій винахід, виходячи не від потужності, а від об'єму двигуна. Представлене їм нововведення "вимірювання машини в літрах" популярно і в наш час. Символом народженої компанії стала окрилена буква «В» як знак швидкості і першої літери у прізвищі творця бренду Walter Bentley. Хоча, перший час буква «В» була розташована на капоті машин вертикально.
 Спочатку в плани Бентлі входило підкорення його автомобілями трас шляхом участі в престижних гоночних змаганнях. Слід зазначити, що прототипи Уолтера дійсно виявлялися успішними в цьому плані. Проте батько-засновник легендарної фірми бачив свої розробки не тільки на змаганнях, але і «в руках» заможних британців з аристократичними коренями.
Популярність Bentley 4,5-Litre не знала меж, а нові прототипи лише стверджували торгову марку «Bentley» на вершині англійської автопрому. Разом з повагою публіки прийшли і перші серйозні успіхи на треку. Так в період з 1928 по 1930 роки прототип 6,5 L і його спортивна модифікація два рази вигравали цілодобові гонки в Ле Мані, престижність яких оскаржити неможливо. І поки Англія святкувала другу з цих перемог, соратники Бентлі представили абсолютно нову модель 8L, яка стала найдорожчою у всій Європі.
Конкурентоспроможність бренду «Bentley» на території Великобританії викликала живий інтерес до компанії одного з лідерів світового автомобілебудування – корпорації «Rolls-Royce», яка на початку 30-х років минулого століття і набула право володіння торговельною маркою. Кінець ери Уолтера Оуена Бентлі зовсім не ознаменувало крах настільки перспективної та успішної фірми. Більш того, темпи розвитку «Bentley» після переходу до складу «Rolls-Royce» лише зростали [3].
Бентлі, ніколи не приділяв уваги дизайну і стилю своїх творінь, а серйозно підходив до технічних характеристик. Спочатку метою створення машин було стати кращими в гоночних змаганнях. І дійсно, майже завжди машини марки Bentley були переможцями спортивних гонок. Завдяки двигунів великого обсягу машини мали величезну кількість кінських сил.
Можна відзначити, що великими продажами авто Bentley не могли похвалитися. Тільки за 10 років з 1921 по 1931 рр.. було вироблено 3024 автомобіля, велика частина яких - "трилітрові" Bentley 3L. "Пік продуктивності " - 414 штуки - припав на 1929 Балансування на межі між прибутковістю і збитковістю було для Bentley Motors природним станом. На початку тридцятих років для Bentley настала чорна смуга. Ганебний провал на гонках на автодромі " Бруклендс " - модель з роторним нагнітачем вийшла настільки поганою, що навіть не змогла доїхати до фінішу, не кажучи вже про те, щоб перемогти. І на додачу до всього, що обрушилася Велика депресія позбавили Bentley незалежності. І випуск, в 1930 році, дуже дорогого, за ціною 1900 фунтів всього лише за шасі, Bentley 8L став фатальною помилкою [1].
Перші три роки спільної роботи інженерів двох елітних компаній поповнили модельний ряд «Бентлі» сім’ю прототипами, найбільш успішними з яких стали автомобілі 3,5 L і 4,5 L зразка 1933 і 1936 років відповідно. Проте передумови до початку другої світової війни пригальмували подальший розвиток фірми. У цей період часу основні виробничі потужності «Rolls-Royce» переїхали з Дербі в місто Крю, а відновилася робота над новими моделями лише в середині 50-х років. Однак особливої ​​слави ці 50-і «Bentley» не принесли, оскільки всі нові моделі, що виходили під цим ім’ям, були копіями розробок «Роллс-Ройс». Тим не менш, заснована в 1919 році торгова марка продовжувала позиціонуватися як творець спортивних авто.
Найбільш успішним прототипом зразка 50-х років ХХ століття став 2-дверний автомобіль Bentley Continental, який відрізнявся спортивністю і «люксовими» якостями. Цей серійний седан завоював серця мільйонів шанувальників високої швидкості і технічного прогресу, більшість з яких назвали дану модель автомобілем року у Великобританії.
Наступне десятиліття діяльність компанії «Bentley» полягала в копіюванні прототипів, які подаються корпорацією «Rolls-Royce». Рано чи пізно така практика мала припинитися, і сталося це в 1965 році, разом з появою моделі Bentley Т. А ще через п’ять років дебютували автомобілі Bentley Mulsanne Turbo і Bentley Mulsanne Turbo R, визнані кращими седанами свого класу в світі. Найбільш солідна за технічними характеристиками модифікація даної моделі вийшла у світ в 1980 році. Це був прототип з встановленим на нього 300-сильним агрегатом з турбонаддувом.
Важко говорити про те, що шляхи «Bentley» і «Rolls-Royce» повністю розійшлися. Автомобілі першої марки продовжували копіювати своїх «побратимів». Більш того, Bentley Continental довгий час залишалася єдиною моделлю, яка не мала прототипів серед розробок «Роллса». І саме «Континентал» стала базою, на основі якої велася подальша робота компанії. На сьогоднішній день існує три модифікації такого успішного авто: R, T і SC. І якщо «Т» є найбільш потужною з них (двигун на 426 «конячок» дає свої плоди), то «SC» відрізняється особливою оригінальністю, тому що даний варіант автомобіля являє собою гібрид седана і купе [5].
Дебют 90-х років ХХ століття ознаменував собою початок роботи над автомобілем Bentley Continental Azure, який був представлений лише в 1996 році. А ще через два роки дебютував і концептуальний Bentley Arnage, обладнаний 8-циліндровим V-образним 4,4-літровим агрегатом виробництва BMW. Даний автомобіль має відразу дві модифікації, в одній з яких потужність двигуна становить 354 кінських сили, а в другій – і зовсім 400.
Все той же 1998 попередив і початок нової віхи історії компанії. У зв’язку з фінансовою нестабільністю, представники концерну «Rolls-Royce» змушені були передати «Bentley» у руки керівників ще одного монстра європейського автомобілебудування – німецької корпорації «Volkswagen AG», до складу якої дітище Уолтера Оуена Бентлі входить до цих пір.
Початок нового століття привнесло в історію легендарної фірми багато новинок, що стосуються, перш за все, оновлення модельного ряду. Так необхідно відзначити представлену в 2000 році нову версію Bentley Azure, розробкою дизайну для якої займалася всесвітньо відома італійська компанія «Pininfarina», а також Bentley EX Speed ​​8, яка дебютувала на детройтському автосалоні рік потому.
Bentley Continental Flying Spur оцінили шанувальники британського автомобільного виробництва і деякі інші моделі, випущені в XXI столітті. Насамперед, це Bentley Arnage T 2002-го року, модифікація Bentley Arnage зразка 2006-го року, а також цілу серію автомобілів, презентованих в 2005: у їх число ввійшла нова версія Bentley Azure і кілька варіацій Bentley Continental: Flying Spur, GT і GTC [1].


2.                   Конкурентоспроможність компанії «Bentley Motors» на сучасному етапі
Конкурентоспроможність підприємства – це комплекс економічних характеристик, орієнтованих на потреби споживачів і здібності конкурентів, знання стану і тенденції розвитку ринку, уміння створювати продукцію і доводити її до споживачів, які віддадуть перевагу їй над іншими товарами на ринку [3].
2013 рік став для «Bentley Motors» компанії успішним, попередні були збитковими. Інфраструктури протягом усього її життєвого циклу компанія Bentley усвідомлює важливість ролі, яку має відігравати інфраструктура у розвитку суспільства та охорони навколишнього середовища. Компанія Bentley успішно розробляє додатки, що допомагають інженерам, архітекторам, підрядникам, органам влади, організаціям, інженерно-технічних служб і керівникам підприємств поліпшити продуктивність при проектуванні, будівництві та експлуатації об'єктів, а також більш ефективно співпрацювати на глобальному рівні і покращувати надійність інфраструктури [7].
Зі штатом більше 3000 співробітників в 45 відділеннях по всьому світу і забезпечуючи річний дохід, що перевищує 500 мільйонів доларів, компанія Bentley Systems з 2001 року інвестувала більше одного мільярда доларів на дослідження, розвиток і придбання [6].
Компанія Bentley, керуючись принципом рівних можливостей, пропонує конкурентоспроможну оплату праці та ряд додаткових переваг, пов'язаних з роботою в неформальному, швидко розвивається колективі. По результатами першого півріччя 2012 року продажі Bentley продовжують упевнено рости. Обсяги продажів зросли в усіх регіонах, що забезпечило загальне зростання на 32 % ( клієнтам було доставлено 3929 автомобілів). США, де продажі збільшилися на 25,7 %, стали провідним ринком збуту автомобілів Bentley ( клієнтам було доставлено 1 140 автомобілів ). Обсяги продажів у Китаї також залишаються досить високими і виросли на 55,7 % (клієнтам було доставлено 1059 автомобілів). Однак, як і передбачалося, високий попит на обох ринках створив реальну конкуренцію, і, незважаючи на те, що в першому кварталі Китай був попереду, за підсумками першого півріччя Американський континент перехопив лідерство. Підвищення конкурентоспроможності компанії «Bentley Motors» є результатом не тільки локальних дій на мікроекономічному, але, значною мірою, і наслідком активізації діяльності щодо підвищення конкурентоспроможності на галузевому, регіональному та державному рівнях .
Флагман Bentley, Mulsanne, користується великим попитом на обох ринках, а загальні обсяги його продажів зросли на 30 % після того, як клієнтам була запропонована спеціальна ювілейна серія Diamond і пакет опцій Mulliner Driving Specification. Водночас новий Continental GT підтвердив свою популярність серед клієнтів всього світу. Поставки клієнтам цього виняткового купе, як з двигуном W12, так і з двигуном V8, збільшилися на 48,5 %.
Високий попит на автомобілі Bentley у двох найбільших регіонах супроводжувався зростанням продажів у всіх інших регіонах. У Європі клієнтам було поставлено 607 автомобілів, а обсяги продажу зросли на 22,9 %. У Великобританії клієнти придбали 557 автомобілів, що забезпечило зростання на 4,5 %. Що стосується інших регіонів, на Близькому Сході продажі збільшилися на 47,9 % (поставлено 346 автомобілів). В Азіатсько -Тихоокеанському регіоні зростання склало 52,6 %, а в Японії - 114,3 %.
Основними сферами підвищення конкурентоспроможності компанії «Bentley Motors» є управління інноваціями та технологіями; процес виробництва; використання інформації; управління людськими ресурсами; управління змінами тощо.
За обсягами капіталовкладень у НДДКР Bentley Motors є третьою компанією автомобілебудівного сектора Великобританії і 18 -й в національному масштабі. Майже 4 000 співробітників компанії працюють у м. Кру, де здійснюються всі види робіт, включаючи дизайн, НДДКР, проектування і виробництво. Поєднання майстерності ручної роботи із застосуванням навичок, що передаються з покоління в покоління протягом багатьох десятиліть, з інженерним мистецтвом і передовими технологіями є унікальним серед британських виготовлювачів автомобілів представницького класу, подібних Bentley. Крім того, компанія представляє собою зразок британського виробника товару вищої якості в його кращому прояві. Bentley здійснює експорт товарів на суму понад 500 мільйонів фунтів стерлінгів на рік на розвинені ринки, наприклад, в США, а також на ринки, що розвиваються, наприклад, в Китай і Південну Америку [9].
Впровадження інновацій сприяє компанії «Bentley Motors» досягненню ринкових конкурентних переваг завдяки випередженню конкурентів у часі.
Також до основних засобів підвищення конкурентоспроможності компанії «Bentley Motors» можна віднести: ґрунтовне вивчення запитів споживачів і аналіз конкурентів; обґрунтована рекламна політика; створення нової продукції; підвищення техніко-економічних і якісних характеристик продукції; виявлення переваг і недоліків автомобілів-аналогів, які виробляються конкурентами, і використання одержаних результатів у діяльності компанії; модернізація обладнання; визначення можливих модифікацій автомобілів та іншої продукції; всебічне зниження витрат; виявлення і використання цінових факторів підвищення конкурентоспроможності виробництва; вдосконалення обслуговування у процесі купівлі та після продажного сервісу; пристосування продукції до роботи в різних умовах; диференціація продукції; посилення впливу на споживачів тощо [8].
Ось що сказав з цього приводу Вольфганг Дюрхаймер, президент Bentley:
«За результатами першого півріччя продажі Bentley істотно виросли у всіх, без винятку, регіонах світу. Конкуренція між Американським континентом і Китаєм триває, і нам буде дуже цікаво дізнатися, який з цих ринків стане найбільшим за підсумками 2012 року.
Збільшення продажів забезпечується нашої флагманської моделлю Mulsanne, попит на яку в США і в Китаї виріс на 30 %. Нам також приємно спостерігати за збільшенням попиту на новий Continental GT W12, що володіє самими високими динамічними характеристиками серед наших купе.
Щодо майбутнього компанії Bentley я налаштований дуже оптимістично. З кожним місяцем ми набираємо все більш високі темпи, і це відбувається завдяки високій ефективності нашої глобальної дилерської мережі, привабливості для наших клієнтів існуючого модельного ряду і великому інтересу до майбутніх моделям, таким як Continental GT Speed ​​, над якими в даний час ведеться робота» [10].
Отже, підтримка високої конкурентоспроможності підприємства означає, що всі його ресурси використовуються настільки продуктивно, що воно стає більш прибутковим, ніж його головні конкуренти. Це одночасно передбачає, що підприємство займає стабільне місце на ринку товарів і послуг та його продукція користується постійним попитом.



Список використаної літератури:
1.      Азоев Г.Л., Челенко Л.П. Конкурентные преимущества фирмы. – М., 2000. – 256 с.
2.      Ансофф И. Стратегическое управление. – М., 1989. – 519 с.
3.      Конкурентоспособность  продукции и предприятия (Буркинский Б.В., Лазарева Е.В., Агеева И.Н., Брыкалина С.В. и др.). Одесса: ИПРЭЭИ НАН Украины, 2002. – 132 с.
4.      Економіка підприємства:  Підручник / За заг. ред. С.Ф. Покропівного. – К.: КНЕУ, 2003.
5.      Економіка торговельного підприємства / Під ред. Н.М. Ушакової. – К., 1999. – 800 с.
6.      Фасхиев X.А., Попова Е.В. Как измерить конкурентоспособность предприятия? // Маркетинг в России и за рубежом. – 2003. – № 4 (36). – С. 53–68.
7.      http://www.ukraine.bentleymotors.com/
8.      http://www.bentleymotors.com/
9.      Интернет портал "GM Media" http://media. gm.com/media/ru/ru/gm/news.html. Отдел по работе с персоналом, отдел качества. General Motors, Санкт-Петербург. 196000, Санкт-Петербург, поселок Шушары, ул. Автозаводская д.2
10.  Интернет портал "РБК Санкт-Петербург". http://spb. rbc.ru/daily/16/01/2012/633417. shtml


Комментариев нет:

Отправить комментарий