|
Події, місця
Народження Л,Лук'яненка 24.08.1927.
|
|
Місця
Навчання в університеті 1950-58рр
|
|
Місця
Працівник адвокатури з 1959р.
|
|
Події
Народний депутат України 1 скликання 1990-1992
рр
|
|
Місця
Посол України в Канаді. 1992-1994 рр
|
|
Події
Народний депутат України II скликання 1994-1998
рр.
|
|
люди
Народився в родині Наталки і Грицька
Лук'яненків. Мав 2 братів: Віктора, Олександра і сестру Зіну
|
|
артефакти
Лукьяненко Л. Что дальше?. - 1989. Лукьяненко
Л. Исповедь в камере смертников. - 1991. Лукьяненко Л. За Украину, за ее
свободу .... - 1991. (Брошюра) Лукьяненко Л. Верую в Бога и в Украину. - М.:
МП "...
|
|
події
Одружився з Надією іванівною в 1943р
|
|
Події
Засудження Лукяненка до рострілу в травені
1961 р.
|
|
Подія
2 вересня 2012 року у місті Глиняни відбулося
народне віче з нагоди відкриття пам'ятної дошки Герою України -- Левку
Лук'яненку на будівлі Глинянської міської
http://zolochiv.net/u-hlynyanah-vidkryly...
|
АКТИВНІ ТА ІНТЕРАКТИВНІ
ФОРМИ ТА МЕТОДИ
НА УРОКАХ.
Проблема
урізноманітнення форм роботи на уроці, мабуть, вічна, як сам урок. Усе залежить від особистості вчителя, рівня його майстерності.
Величезна кількість фахових педагогічних видань містить перлини досвіду, які
допомагають швидко й якісно перевірити знання дітей, розширити їхній кругозір, ефектно розпочати нову тему, вміло
використовувати гру. Проте ми
добре розуміємо, що в арсеналі методичних прийомів учителя залишається небагато форм роботи на уроці.
Решта прийомів забувається, а
займатися їх пошуками знову ніколи.
Соціальні
перетворення в українському суспільстві докорінно змінили орієнтації в галузі
освіти. Нова освітня філософія визначила головну стратегію педагогічної
діяльності: спрямовання навчально-виховного процесу на формування духовного
світу особистості, утвердження загальнолюдських цінностей, розкриття
потенційних можливостей та здібностей учнів. Розв'язання цих актуальних проблем
можливе лише на основі широкого запровадження нових педагогічних методів,
технологій, спрямованих на розвиток творчих
сил, здібностей та нахилів особистості.
Педагогічні інновації пов'язані сьогодні із застосуванням
інтерактивних методів у навчальній та виховній діяльності вчителя (семантичне
значення інтерактив походить від англійського слова «іпіегасі»,
«іпіег» — взаємний, «асі» — діяти). Отже, інтерактивний — означає
здатність взаємодіяти в режимі бесіди, діалогу з чимось (комп'ютером), або
кимсь (людиною). Як наслідок, інтерактивне навчання—це, насамперед, діалогове
навчання, у ході якого здійснюється взаємодія вчителя та учня. Які ж основні
характеристики «інтерактиву»? Інтерактивне навчання—це
спеціальна форма організації пізнавальної діяльності. Вона передбачає конкретні
цілі. Одна з них—створення комфортних умов навчання, таких, за яких кожен
учасник процесу відчуває свою інтелектуальну спроможність, що робить
продуктивним і сам процес навчання. Суть інтерактивного навчання полягає в
тому, що навчальний процес організований так, що всі учасники залучені до
процесу пізнання, формування висновків, створення певного результату, де кожен
робить особистий внесок, іде обмін знаннями, ідеями, способами діяльності.
Особливістю є те, що відбувається цей процес в атмосфері доброзичливості,
взаємної підтримки, а це дозволяє не тільки здобути нові знання, але й розвиває
саму пізнавальну діяльність, переводить її на вищі форми кооперації й праці.
Слід відзначити,
що інтерактивне навчання дозволяє розв'язати відразу кілька завдань.
Головне—розвиває комунікативні уміння й навички, сприяє встановленню емоційних
контактів між учасниками процесу, забезпечує виховне завдання, бо учить працювати
в команді, дослухатися до думки кожного. І ще — використання інтерактиву
знімає нервову напругу, дає змогу змінювати форми діяльності, переключати увагу
на вузлові питання.
Класифікація
інтерактивних методів
Кооперативне навчання
|
Фронтальні методи
|
Навчання
у грі
|
Навчання у дискусії
|
Ротаційні трійки
Карусель
Акваріум
Робота в парах
Діалог
Синтез думок
Спільний проект
Пошук інформації
|
Обговорення проблем у загальному колі
Мікрофон
Мозковий штурм
Навчаючи-вчуся
Ажурна пилка
Аналіз ситуацій
(касе-метод)
Дерево розв’язань
|
Імітації
Спрощене судове рішення
Громадські слухання
Рольова гра
|
Метод ПРЕС
Обери позицію
Зміни позицію
Неперервна шкала думок
Дискусія
Дебати
|
Педагогічні
прийоми на різних етапах уроку
Початок уроку має створити відповідний настрій на
навчальну діяльність.
• Можна почати
напівжартівливо, знайомлячи учнів із
планом уроку: «Спочатку ми помилуємося вашими глибокими знаннями під час опитування,
потім потренуємо мозок — порозв'язуємо задачі, нарешті витягнемо зі схованки
дещо цінне (повторення)...»
• Добрий настрій
на роботу дає відповідна музична пауза.
• Пам'ятайте,
якщо діти регулярно подають домашнє завдання на перевірку, то ця процедура
відпрацьовується і закріплюється надовго.
• Запропонуйте
учням на початку й у кінці уроку сигналізувати про свій емоційний стан за допомогою
спеціальних піктограм:
Якщо «посмішок» у кінці уроку стало більше — урок вийшов!
• Корисна
традиція: використовуйте
гру-відпочинок посеред уроку. Гра повинна допомагати пізнанню, повинна
займати чітко відведений час.
• Психологи рекомендують: використовувати,
крім голосових, ще й невербальні команди (жести, міміку).
Прийом «Приваблива
мета»:
«Здивуй».
Наприклад, якщо мала дитина не хоче купатися, розумна мама скаже: «Ходімо не
купатися, а помити іграшку-рибку!»
ЗАПАМ'ЯТАЙТЕ:
• Шукайте просту, зрозумілу, привабливу мету
в колі вікових інтересів та
захоплень учнів.
• Здивуйте учнів, адже ніщо так не стимулює роботу мозку, як цікаве.
Прийом
«Відтягнута відгадка»
На початку уроку вчитель задає загадку, наводить цікавий
факт. Відповідь на поставлене запитання буде знайдена під час роботи над новим
матеріалом. Можна це зробити наприкінці уроку, щоб з цього розпочати наступне
заняття.
Приклад. Географія. Урок розпочинається з розповіді про кругосвітню подорож
Магеллана. Виявилося, що в корабельному журналі був «загублений» один день,
отже, всі релігійні свята відзначалися несвоєчасно. Чому так сталося?
(Вивчається тема «Годинні пояси» і вводиться поняття про лінію зміни дат.)
Прийом «Спіймай
помилку!»
Пояснюючи новий матеріал, учитель навмисне припускається
помилок, про що обов'язково заздалегідь попереджаються учні. Можна успішно
використовувати й для письмових завдань.
ЗАПАМ'ЯТАЙТЕ:
Є сенс припускатися помилки в типових помилконебезпечних місцях.
Приклад: 2 + 2-2 = 8
(правильна відповідь — 6).
• Не використовуйте прийом, якщо в учнів немає
засобу довести істину. По-друге, краще «не заграватися». Усе добре в міру.
Знайди помилку!
1 варіант.
Учитель дає
учням певний матеріал і просить знайти у викладі помилки (можна навіть вказати
їх кількість). Звичайно, серед таких помилок є 2—3 явні,
ще 2—3 типові, інші помилки малопомітні. І тільки одну
помилку може виявити миніть на кожен спеціаліст. Знайдення такої помилки може
означати справді глибоке знання предмета. Якщо матеріал учням знайомий, виникає
природна ситуація успіху. Якщо матеріал новий, учні можуть відчути себе
експериментаторами, дослідниками, експертами.
2 варіант.
Цей самий
прийом можна використати за командної участі учнів. Кожна команда готує вдома
(або на уроці) розповідь із помилками з певної теми або розділу і пропонує
його іншій команді. Можна для економи часу обмінятися заготовленими вдома
текстами з помилками. Тут можливе подвійне змагання: хто краще приховає і хто
більше знайде.
Подача домашнього завдання
Подача домашнього завдання може бути цікавою.
Приклади:
«Домашня почта».
• Влаштувати
пошту (домашнє завдання у конвертах і т. ін.)
• Використати
якусь формулу (закон Ома: / = ІІ/К, І = 2А, І/ = 36 В; К =
? Відповідь буде номером домашньої задачі.)
Конкурс
«Я—репортер».
— Візьміть інтерв'ю у родичів чи знайомих на тему «До чого
призводить порушення техніки безпеки вдома та на роботі».
— Напишіть репортаж на тему «Хімічні елементи в організмі
людини».
— Зробіть репортаж на тему «Чим ми дихаємо?»
— Візьміть інтерв'ю у пожежного на тему «Чому виникають
пожежі, як їх гасити та попереджати».
— Напишіть нарис або зробіть колаж на тему: «Оксиди навколо
нас».
«Конкурс
знавців».
— Хто наведе більше прикладів із літератури, кінофільмів,
газет або журналів, в яких герої зустрічалися із хімією або алхімією.
—
Хто наведе більше
прикладів речовин, які він використовує у повсякденному житті.
— Запишіть у три стовпчики якомога більше прикладів тіл,
матеріалів та речовин. В яких випадках поняття матеріал та речовина
співпадають?
—
«Завдання
для Попелюшки.
— Згадайте відому казку. Яку суміш наказала розділити
мачуха? Чи можна це зробити?
А якщо
б Попелюшці потрібно було розділити суміші: а) рослинної олії і води;
— Придумайте рекламу «Кисень — життєдайна речовина»
«Атоми
у нас вдома».
— Виготовте із пластиліну моделі молекул простих (О2,
Н2, С12) і складних (НС1, СО2, Н2О)
речовин. Атоми різних елементів повинні мати різний колір і різний розмір.
«Домашній
експеримент ».
Проведіть удома такі дослідження:
1) нанесіть краплину спиртового розчину йоду на розрізану
картоплину;
2) змішайте дрібку питної соди з оцтом;
3) запаліть сірник.
— За якими ознаками можна віднести ці явища до хімічних
реакцій?
Дидактична
гра «Допоможи товаришеві».
На окремому аркуші напиши три хімічні рівняння без коефіцієнтів.
На наступному уроці обміняйся із сусідом по парті, перевір, чи правильно він
розставив коефіцієнти, допоможи знайти помилки.
«Слідство ведуть хіміки».
— Допоможіть відрізнити метали (залізо, мідь, алюміній) від
неметалів (кисень, сірка) за зовнішнім виглядом та фізичними властивостями.
— Оксиди сховалися між іншими речовинами. Допоможи їх
знайти і назвати. З'ясуй, чого більше: оксидів металічних чи неметалічних
елементів: НС1, КОН, СаО, 2пО, Н25, 5О2, КаОН, НМО3,
Н2О, Ре2О3, СО2, №2О,
СаСО3,1ЧО2.
— «Деякі оксиди замаскувалися під різними назвами: іржа,
негашене вапно, сухий лід, лисячий хвіст, вода. Допоможіть встановити їхнє
хімічне ім'я.
«Фантазуємо разом».
— Продовжить
оповідання: «...Космічний корабель прибув на невідому планету. Зовнішні аналізатори
встановили відсутність у повітрі кисню...»
— Придумайте рекламу «Кисень — життєдайна речовина»
«Задачі без
запитань»
Одер Басил із
Франції часто пропонує молодшим учням на уроках математики задачі без запитань.
Фактично дано опис певної ситуації. Діти вникають у неї й самі ставлять
численні запитання. До речі, цінне в цьому завданні
те, що учні складають запитання не тільки за ситуацією, а
й за аналогією, за протиставленням, за особистим досвідом. Це допомагає
виходити за межі предмета.
Дуже цікава така форма роботи для уроків фізики,
оскільки може дати поштовх до дослідження.
Прийом « Буриме»
«Прийди у свій
літературний клас, напиши на дошці готову риму, і нехай один ряд напише під неї
вірш у стилі Байрона, інший — у стилі Маяковського, третій — у стилі Ахматової.
Ось коли учні на такому рівні знатимуть особливості стилю, мови, почуттів
поетів, тоді можна сказати, що клас у вас літературний.
Прийом
«Практичність теорії»
Введення в теорію учитель здійснює через практичні задачі,
користь яких очевидна учням.
Приклад. Учитель німецької мови використовує як дидактичний матеріал фрагменти
інструкцій до німецьких ліків, товарів. Учням очевидна необхідність
розібратися в них.
Прийом «Питання
до тексту»
Розпочинаючи роботу з текстом, поставити перед учнями
завдання: скласти питання репродуктивного поширюючого та розвиваючого
характеру. Потім провести конкурс на найцікавіше питання.
Гра «Так — чи ні»
Використовується для зацікавленості дітей, створення ситуації
деякої інтриги. Ця гра навчає школярів слухати один одного, складати
розрізнені факти у єдину картину, систематизувати вже наявну інформацію.
Алгоритм дій:
Учитель або учень загадує дещо (об'єкт, предмет, персонаж
тощо).Учні намагаються здогадатися, про що йде мова за допомогою своїх
запитань, на які вчитель може відповісти тільки «ТАК» чи «НІ».
«Навчальний
мозковий штурм» (НМШ)
Ця форма навчальної діяльності може бути використана для
учнів будь-якого віку, під час викладання будь-якого шкільного предмета.
Доречно використовувати:
• для кількох
рішень конкретної проблеми;
• під час
організації групової форми "роботи;
• для розв'язання
творчих, евристичних задач, що розвивають креативність мислення.
Алгоритм дій:
1. Обов'язково
провести інструктаж груп.
Головне правило - НЕ КРИТИКУЙ!
2. У групі обирається ведучий, секретар, спікер. Чітко
регламентується час для всіх етапів роботи.
3. Перший етап —
створення банку ідей (найнеймовірніших).
4. Другий етап — аналіз
ідей у групі.
5. Третій етап —
обробка результатів. Озвучення спікером результатів роботи групи перед класом.
6. Підсумки.
Типовими помилками у використанні НМШ є:
• неправильний
підбір завдання, теми для обговорення;
• критика
висунутих ідей;,
• втручання у
роботу груп.
3. Як організувати активне повторення вивченого на уроці
Прийом «Своя
опора»
Учитель навчає учнів складати власний опорний конспект
нового матеріалу (полегшений варіант — розгорнутий план). Добре, якщо учні
встигають на уроці пояснити сусіду свої опорні конспекти, а потім проговорити
тему за чужою «опорою».
Прийом «Свої
приклади»
Учитель пропонує учням після нового матеріалу підготувати
свої приклади (завдання, задачі) до вивченої теми.
Прийом
«Рефлексія»
(Метод «Відкритий мікрофон»)
У кінці уроку доречно поставити учням питання не тільки
за новим матеріалом, а й такі, що підводять їх до рефлексії. Наприклад
— Які якості особистості формуються,
розвиваються та удосконалюються в процесі виконання подібних вправ?
— На яких або якому етапі уроку
варто застосовувати такі методи?
— Чи зацікавили вас ці вправи, якщо так, то чим?
— Чи потрібно надалі проводити такі уроки?
— Що на уроці було головним? Цікавим?
— Чого ви навчилися?
«Ланцюг асоціацій»
Кількома словами висловіть, яку (які) асоціацію(ї)
викликає у вас слово «вода». Слухайте один одного уважно, щоб асоціації не
повторювалися. (Протягом 2 хв.)
« МІКРОФОН»
Можна використовувати як на етапі актуалізації та коригування
знань учнів, так і під час узагальнення матеріалу. Ця технологія дозволяє
кожному дуже швидко відповісти на поставлені питання або висловити свою думку
чи позицію. Для цього учням дають
невелику вказівку, що виконує роль мікрофона. Вчитель задає запитання, а учні,
передаючи один одному «мікрофон», відповідають на них. Учні повинні говорити
швидко й лаконічно. Під час
використання цієї технології відповіді не коментуються й не оцінюються. Іноді
цей прийом поєднується з роботою «незакінчені пропозиції».
Наприклад, у 8 класі, вивчаючи тему «Основні хімічні поняття»,можна
запропонувати учням за варіантами заповнити таку картку:
1) Дрібна частка речовини — це ....
2) Речовина, що складається з атомів одного хімічного
елемента, називається....
3) Певний вид
атомів називається ....
4) ... води
складаються з ... Оксигену та ... Гідрогену.
5) Гниття м'яса —
це процес, тому що в результаті утворюються....
6) Скошена трава, звалена в стіг, швидко нагрівається
і..., а звалена в яму, утрамбована й закрита зверху шаром землі,
зберігається....
Визначення
кращого проекту методом «Прес»
Пояснення
до методу «Прес»
Метод «Прес» використовують, коли виникають суперечливі
питання і вам потрібно чітко аргументувати певну думку з проблеми, що обговорюється,
та переконати інших у вашій правоті. Метод дасть вам можливість навчитися
формулювати й висловлювати власну .думку з дискусійного питання аргументовано,
у чіткій і стислій формі, а також впливати на думку ваших співрозмовників.
Метод
«Прес» має такі структурні етапи:
1. Позиція
Висловіть свою думку, поясніть, у чому полягає ваша
точка зору. Почніть так: «Я вважаю, що...».
2. Обґрунтування
Поясніть, чому ви так вважаєте, на чому ґрунтуються
докази на підтримку вашої позиції. Почніть зі слів: «Оскільки...», «так
як...».
3. Приклад
Наведіть факти, дані, будь-яку інформацію, що
аргументують, доводять, підсилюють вашу позицію, демонструють вашу правоту.
4. Висновки
Узагальніть свою думку, зробіть висновок, ще раз
переконливо й чітко висловіть власну позицію. Почніть так: «Отже (тому), я
вважаю...».
У різних ситуаціях
навчання або життя за потреби відстояти свою позицію, переконати інших намагайтеся
дотримуватися структури методу «Прес». Використовуючи ці фрази, ви повинні
висловити свою думку. На обговорення в групі вам дається до 3 хв. Обговорення
(виступ) — до 1 хв.
«Доведи позицію»
(метод «Карусель»)
— Давайте утворимо
два кола: «внутрішнє» — сині,
зелені кольори, «зовнішнє» — жовті, коричневі кольори.
— Внутрішнє коло
відстоюватиме позицію «Вода — руйнівник»; зовнішнє — «Вода — джерело життя».
а) Протягом 1 хвилини ви повинні обдумати, які ви можете
висунути аргументи на захист своєї позиції.
б) Тепер протягом 30 секунд зовнішнє і внутрішнє кола повинні викласти один
одному (по черзі) свої аргументи.
в) Через хвилину зовнішнє коло за годинниковою стрілкою
пересідає на одне місце, і все повторюється (до повернення на своє місце —
повне коло).
— Таким чином
(питання до внутрішнього кола): чи переконали вас опоненти у своїй правоті та
хто саме (вкажіть особу)?
Таке саме питання ставиться до зовнішнього кола.
— Поверніться до своїх груп.
«Сенкан» — вірш із п’яти
рядків (рими не обов'язкові).
1 — іменник
2 — два прикметники
3 — дія (три слова)
4 — фраза з чотирьох-шести слів
5 — синоніми (до іменника)
Приклад
Хімія
Складна, цікава.
Отруює, лікує, помагає —
Помічник і ворог людини
Життя.
Хімія
Корисна, небезпечна.
Розщеплює, вдосконалює, знищує,
Об'єднує науки про природу —
Наука.
«Дистанційний
диктант»
Клас ділиться на 5 команд. Текст диктанту теж ділять на 5
частин. Аркуші з текстами цих частин прикріплюють до стіни якомога далі від
команди, для якої призначені. Кожен із членів команди стає гінцем. Він
підходить до тексту (безліч разів). Читає його, запам'ятовує, повертається до
команди, диктує свою частину товаришам. Команди змагаються: перемагає та,
яка закінчить свій диктант раніше й не зробить помилок (або зробить їх менше,
ніж інші команди). Під час виконання цього завдання учні розвивають зорову
пам'ять, тренують спостережливість.
Така сама робота може бути на уроці математики, фізики,
хімії. Замість частин диктанту на стінах висять приклади, тексти задач. Гінці
мають запам'ятати приклад або задачу, записи робити не можна.
«Снігова куля»
Кожен учень домислює речення або якесь інше завдання вчителя так, щоб утворився безперервний
ланцюжок певних категорій.
Приклад.
Клас поділяється на три групи по рядах. Кожен ряд одержує
перфокарту. Кожен учень повинен заповнити клітинку й швидко передати іншому. Виграє
той ряд, який першим правильно виконає завдання.
«Втрачена Інформація»
Чудовий хід для перевірки домашнього завдання. Якщо ж ви про це попередите дітей заздалегідь, вони
особливо уважно читатимуть заданий параграф.
До дошки викликають учня. Йому пропонують прочитати текст
домашнього параграфа і відмовити втрачену інформацію (вчитель закриває кілька
рядків тексту папером). Клас слідкує за підручником, оцінює знання учня.
А можна покласти закладку не поперек, а вздовж сторінки.
Ще складніше!
«Сторінка із щоденника»
Це захопливе
творче займання можна використати на будь-якому уроці. Запропонуйте учням
відновити сторінку зі щоденника члена команди корабля Колумба, учасника
Бородінської битви, героя казки, відомого вченого тощо.
«Конкурс
літописців »
Доречно використовувати під час повторення. Можна скласти
літопис знаменних подій будь-якого періоду (століття, країни) з фізики,
історії, географії, хімії. Можна навіть провести конкурс творчо оформлених
літописів.
«Рекламна пауза»
Для узагальнення й систематизації знань за кожною темою
можна дати учням завдання виготовити рекламний плакат, буклет, афішу,
листівку тощо. Міра засвоєння матеріалу добре виявиться в роботі.
На уроці хімії дуже цікавий вигляд має реклама будь-якого
елементу Періодичної системи Менделєєва, на уроці історії — товари, які
з'явилися в цей проміжок часу (автомобіль, картопля, тютюн тощо).
«Відгадай, хто я»
На уроці історії, географії, хімії, фізики тощо можна
запропонувати учням виступити від імені відомої особи, не називаючи її, а описуючи.
.
«Запитання
— відповідь.»
Іноді перевірку домашнього завдання можна робити так: учню, якого викликали
до дошки, товариші ставлять запитання до вивченого параграфу (не заглядаючи в
підручник). Оцінюють точність і правильність відповідей і самих запитань.
«Вірю — не вірю »
Такий прийом можна використати на будь-якому уроці.
Вчитель складає опитувальник і зачитує його в класі. Кожне запитання починається
словами: „ чи вірите ви, що.....?”
Учні мають або погодитись с терміном , або ні.
Приклад.
--Чи вірите ви, що алюміній
найлегший метал?
--Чи вірите ви, що періодичний
закон відкрив Бутлеров?
І т. д...... .
«Предметне лото »
Клас ділиться на 2 команди. У кожної команди картка із
запитаннями під відповідними номерами. Вчитель виймає діжечку із цифрою лото.
Відповідають ті, хто має запитання під цим номером.
«Відповідь із
рецензією»
Відповідь учня біля дошки записують на магнітофон.
Прослуховуючи запис, клас пише за раніше розробленим планом рецензію (повнота
відповіді, логічність, манера учня говорити і триматися, що випущено у
відповіді, що сказано неправильно, наявність своїх прикладів, оцінка). Рецензія
може мати й жартівливий характер. Рецензії, можна перевіряти вибірково,
зачитувати деякі з них і давати свій
коментар.
«Коментатор»
Використовують, як правило, під час повторних показів
фільмів, діафільмів, діапозитивів, репродукцій, демонстранті карток через епідіаскоп тощо з метою закріплення
матеріалу. Суть полягає в необхідності прокоментувати кінофільм,
продемонстрований без звуку, або діафільм без титрів. Коментатора можна
перервати і попросити іншого продовжити розповідь.
«Бараняча голова»
Допомагає засвоїти нову термінологію. Наприкінці уроку
дають завдання: згадати всі нові терміни уроку. Перший учень називає один
термін, другий —
попередній і свої, третій — обидва попередніх і свої тощо. Порядок слів зберігається.
Якщо учень помилився, наступний не виправляє його, а каже:
„бараняча голова”. На уроці, що завершує
тему, ланцюжок термінів може доходити
до 20 і більше слів.
«М'яч із словами»
Це один із варіантів відпрацювання термінології. Кидаючи
м'яч сусідові, учень називає термін. Той, хто його спіймай, додає такі слова, щоб утворилося коротке речення,
кидає м'яч наступному, називаючи новий термін.
Наприклад. Оксиди – складні
речовини
Кислоти – складаються з
гідрогену і кислотного залишку... .
Гра розвиває винахідливість, стимулює увагу й реакцію.
«Джигсоу»
Методика проведення уроку з
використанням цієї педагогічної
стратегії:
• Усі учні отримують
однакове завдання (5 хв.).
• Завдання поділяється на фрагменти (за
кількістю учнів у групі).
• В «експертній групі» всі працюють над одним завданням — учаться його пояснити своїм
друзям — кожен готується стати консультантом (10 хв.).
• Повернення в
«домашні групи», де кожен консультант пояснює друзям свою частину матеріалу
(15 хв.).
• 3 допомогою вчителя виконується спільна перевірка правильності виконання роботи,
аналіз-корекція (10 хв.).
• На наступному
уроці доцільно провести самостійну роботу з аналогічними завданнями для індивідуального
оцінювання учнів.
«Асоціативне
гронування»
1.
Використовується як:
• Індивідуальна
робота.
• Групова робота.
• Робота в парах.
• Фронтальна
бесіда, результати якої оформляються у формі «грона».
2. Гронування —
«асоціативний кущ» використовується:
• На початку
вивчення теми («гроно» росте).
• Наприкінці вивчення теми (для закріплення знань, для
перевірки засвоєння знань з метою їх корекції).
3. Демонстрація
результатів Гронування:
• Алкани-вуглеводні.
• Хімія.
• Енергетична
проблема.
«Діаграма Вена»
Використовується під час вивчення матеріалу, де є
відмінні і спільні риси. Діаграма Вена, що структурує матеріал, сприяє
збереженню часу.
1. Демонстрація діаграм Вена тем:
• Оксиди (основні,
кислотні, амфотерні).
• Аміни,
амінокислоти.
• Спирти
(одноатомні, багатоатомні, ароматичні).
Матеріал може бути викладений лекційно, після чого домашнім
завданням має бути самостійне складання діаграми Вена вивченої теми.
Комментариев нет:
Отправить комментарий