КУРСОВА РОБОТА - Військова промисловість України





КУРСОВА РОБОТА
Військова промисловість України



ЗМІСТ
ВСТУП
1. Стуктура галузі військової промисловості України 
2. Сучасний стан галузі військової промисловості України 
3.  Розміщення підприємств галузі військової промисловості України 
4. Приклад підприємства, працюючого у сучасних умовах (Південний машинобудівний завод ім. О. М. Макарова.)
5.               Основні напрямки розвитку галузі військової промисловості України 
ВИСНОВКИ
СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ


За повною версією роботи зверніться сюди - ipoit2013@gmail.com 
Вартість –  390 грн. 

ВСТУП
Військово-промисловий комплекс можна розглядати з різних позицій - економічних, технічних, ідеологічних, моральних, але не можна заперечувати той факт, що навіть у сьогоднішньому «демократичном » і «пацифістськи-налаштованому» світі, ВПК є реальним і часто чільним політичним інструментом. У зв'язку з цим військово-промисловий комплекс заслуговує особливої ​​уваги [4].
Вивчення проблем ВПК активно почалося за кордоном в 1960-1970-і роки. В американській науковій та політичній літературі є чимало досліджень про сутність військово-промислового комплексу ( Г.Адамс , Ч. Міллс і інші) [3].
У радянській літературі так само існувало багато визначень ВПК. До речі , цікавий той факт , що в радянській офіційній пропаганді та суспільних науках військово-промисловий комплекс вважався частиною найбільш реакційних і агресивних правлячих кіл країн заходу, і заперечувалося існування ВПК в СРСР (Р.А. Фармазян , Г.А. Арбатов) [2].
В узагальненому вигляді ВПК - це один з основних елементів державно-політичної системи країни, що складається з трьох взаємопов'язаних компонентів: промислово-економічного, військового і державного, з підпорядкуванням вищого державного керівництва [3].
Військово-промислові комплекси провідних держав планети становлять важливу частину сучасного світового індустріального і науково-промислового сектора. Загальний світовий обіг продукції чисто військового призначення в 2014 році можна оцінити приблизно в 900 мільярдів доларів. При цьому в діяльності оборонних компаній домінуючу роль грає внутрішній замовлення. Основним військовим виробником у світі є Сполучені Штати Америки. Основний внесок у даний показник внесли США, провідні війни в Іраку та Афганістані і в цілому «глобальну війну з тероризмом», Росія, Китай та Індія, а також країни третього світу [6].
З діяльністю військово-промислового комплексу органічно пов'язані мілітаризація економіки, загострення міжнародної напруженості, підготовка і проведення агресивних воєн, втручання у внутрішні справи суверенних держав. 
В умовах капіталістичних країн військово-промисловий комплекс об'єднує інтереси воєнно-промислових монополій і мілітаристських кіл державного апарату, власників військових підприємств, вищих військових і державних діячів, апарат мілітаризованої науки, політиків та ідеологів відповідних кіл [6].
Військово-промисловий комплекс негативно впливає на розвиток подій у світі - вдосконалення зброї, особливо масового знищення, її розповсюдження посилюють небезпеку регіональних конфліктів і спричинюють міжнародну напруженість [2].
  
1.               Стуктура галузі
Україна успадкувала від колишнього СРСР значний військово-промисловий комплекс (ВПК). До України відійшла майже третина колишнього союзного ВПК. Власне оборонна промисловість України представлена 700 підприємствами. Основу ВПК України на момент розпаду Союзу PCP становили 344 організації, в тому числі 205 виробничих об'єднань та організацій, із загальною чисельністю зайнятих 1 млн 450 тис. чол.
Серед підприємств ВПК в першу чергу підтримки потребують ті, які вже тепер або у найближчому майбутньому можуть бути конкурентоспроможними на світовому ринку. Саме їм потрібна «фінансова ін'єкція». Так, в Україні достатній розвиток отримали радіоелектроніка, ракетно-космічна, танкова, суднобудівна та деякі інші галузі промисловості.


2.               Сучасний стан галузі
Однак в ОПК України мають місце низка негативних тенденцій.
У 2011 р. Україна випала із десятки основних глобальних постачальників озброєнь, посівши 12-е місце (рейтинг SIPRI). Експерти вказують, що низка озброєнь, які зараз пропонують українські компанії
О

3.               Розміщення підприємств галузі
Більшість продукції галузі військової промисловості виробляється на підприємствах військово-промислового комплексу. Серед центрів виділяються Київ, Дніпропетровськ, Львів, Одеса, Харків, Сімферополь.

4.Приклад підприємства, працюючого у сучасних умовах (Південний машинобудівний завод ім. О. М. Макарова.)
Сучасне підприємство –  складна система, що об’єднує і використовує різноманітні ресурси: людські, матеріальні, фінансові, інформаційні тощо. Ефективне функціонування підприємства  неможливе без вивчення їх сутності та взаємозв’язків. Від того як підприємства використовують власні ресурси, наскільки якісною та конкурентоспроможною є вироблена ними продукція, як вони здійснюють інноваційні перетворення, значною мірою залежать добробут населення й економічна могутність держави загалом [3].


5.               Основні напрямки розвитку галузі
Вигідне військово-технічне співробітництво України з іншими країнами дасть можливість створити відповідну інфраструктуру для торгівлі зброєю та військовою технікою. Це зумовлено кількома чинниками.
1. На території України в момент набуття незалежності залишилися великі запаси зброї та військової техніки, розміри яких набагато перевищують потреби забезпечення національної безпеки країни.


 ВИСНОВКИ
Військова промисловість - новий двигун економічного зростання. Україна успадкувала від СРСР потужний військово-промисловий комплекс . За роки незалежності ОПК тільки зростав, українська військова техніка потрапляє не тільки на внутрішній ринок, але успішно продається за кордоном.
На думку експертів у українського військово -промислового комплексу велике майбутнє. Україна успішно бере участь у всіх провідних світових виставках новітнього озброєння, в нашій країні виробляється все: від патронів до військових літаків. Продукція військово-промислового комплексу України експортується в багато країн світу. Підтвердженням тому є контракти на поставку наших БТР , танків «оплот» , літаків і так далі [2].
Стан ЗСУ та інших військових формувань, їх технічного оснащення, оборонної промисловості й можливостей держави сформувати ДОЗ для ефективної роботи показують, що формування та реалізація ВТП та ОПП стали визначальними механізмами забезпечення національної безпеки й оборони держави [5].
Нині роль ВТП як системи прийнятих у державі офіційних поглядів і конкретних напрямів діяльності органів державної влади з питань розроблення, виробництва і розвитку ОВСТ, матеріально-технічних засобів і забезпечення ними ЗС та інших силових структур для досягнення необхідної обороноздатності країни, захисту національних інтересів у цілому зростає. З огляду на визначення ВТП, її суті і змісту при формуванні та реалізації такої політики в державі слід ураховувати світові тенденції:
• створення систем і механізмів довгострокового прогнозування та планування розвитку ОВТ (з перспективою до 25–30 років);
• забезпечення координаційних механізмів технічного оснащення не тільки ЗС, а й інших військових формувань для зменшення витрат на ОВТ у державі;
• розширення міждержавного співробітництва з розробок, виробництва та закупівлі ОВТ у межах ВТС;
• посилення ролі ВТП в інноваційному розвитку економіки держави [1].
Аналіз стану ВТП та ОПП в Україні свідчить, що мають бути вирішені питання формування цільових установок розвитку оборонної промисловості, стратегії розвитку ОП, принципів, шляхів та необхідних ресурсів розвитку ОП. Для розвитку ОП важливими питаннями є системний аналіз потреб ЗСУ та інших формувань, світових тенденцій розвитку наукових досягнень в оборонній сфері, можливостей вітчизняної ОП та наявних перспективних розробок, тенденцій розвитку світового ринку ОВТ. Разом із визначенням номенклатури товарів військового призначення ОП важливо проаналізувати проблеми у розвитку виробництва продукції цивільного й подвійного призначення, узгодження оптимального співвідношення товарів цивільного та військового при- значення, узгодження та розвиток організаційних форм компаній ОП та їх взаємодії з фундаментальною і прикладною наукою [6].
Також для формування і реалізації ВТП та ОПП слабо опрацьованими на законодавчому рівні є питання ВТС, імпорту ОВТ, міжнародного воєнно-економічного співробітництва, формування кооперацій з розробок, проведення випробувань, виробництва, експлуатації, модернізації та ремонту систем ОВТ.
Як висновок, треба зазначити, що зовнішні та внутрішні чинники, що впливають на процес і результати реструктуризації ОПК, а також її можливі наслідки є взаємопов’язаними і мають багатовимірний (політичний, економічний, соціальний) характер. Ситуація, що склалася в ОПК (як і в економіці в цілому) може бути охарактеризована як системна криза. Це вимагає, відповідно, системного підходу до вирішення проблем ОПК — “точкові” заходи, тактичні прийоми створюють лише тимчасову ілюзію успіху та призводять до накопичення проблем і загострення кризи [8].




СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ:
1.     Про засади внутрішньої і зовнішньої політики: закон України  від 01.07.2010 р. № 2411-VI // Відомості Верховної Ради України. –  2010. – № 40. – Ст. 527.
2.     Ведута Е.Н. «Стратегия и экономическая политика государства». М:2004.
3.     Про Стратегію національної безпеки України : указ Президента України від 12.02.2007 р. № 105/2007 // Офіційний вісник України. – 2007. – № 11. – С. 389.
4.     Купченко С.М. «Основные закономерности развития военно-промышленного комплекса» Санкт-Петербург2005.
5.     Про Воєнну доктрину України : указ Президента України від  15.06.2004 р. № 648/2004 // Офіційний вісник України. – 2004. – № 30. – Т. 1. – Ст. 2005.
6.     Про схвалення Стратегії розвитку вітчизняної авіаційної промисловості на період до 2020 року : розпорядження Кабінету Міністрів України від 27.12.2008 р. № 1656-р // Офіційний вісник України. – 2009. – № 1. – Ст. 19.
7.     Про схвалення Стратегії розвитку суднобудування на період до 2020 року : розпорядження Кабінету Міністрів України від 06.05.2009 р. № 581-р // Офіційний вісник України. – 2009. – № 42. – Ст. 1413.
8.     Симонов Н.С. «Военно-промышленный комплекс СССР в 1920- 1950-е годы: темпы экономического роста, структура, организация производства и управление». Москва1996.
9.     Горбулін В. П. Оборонне будівництво в Україні. Проблеми розвитку ОПК і підходи до їх вирішення / В. П. Горбулін // Стратегічна панорама. – 2001. – № 1–2. – С. 135–143.
10.   Шевцов А. І. Міжнародна інтеграція оборонно-промислового комплексу України: стан і проблеми розвитку // А. І. Шевцов, Р. В. Боднарчук // Стратегічна панорама. – 2000. – № 3–4. – С. 119–127.
11.   Боднарчук Р. В. Проблеми планування, формування і виконання воєнно-технічної політики в Україні: методологічний аспект /
12.   Р. В. Боднарчук // Стратегічна панорама. – 2001. – № 1–2.
13.   Скурський П. П. Проблеми ринкової трансформації оборонно-промислового комплексу України / П. П. Скурський, А. І. Шевцов,
14.   Р. В. Боднарчук // Стратегічна панорама. – 2004. – № 2. – С. 104–110.
15.   Сунгуровський М. Оборонно-промисловий комплекс України: проблемні питання розвитку / М. Сунгуровський // Національна безпека і оборона. – 2004. – № 8. – С. 37–43.
16.   Методологічні аспекти оцінки стану військово-технічної політики та її складових: наук.-метод. вид. / В. П. Горбулін (кер. авт. кол.), В. В. Зубарєв, О. П. Кутовий, О. О. Свергунов, С. М. Химченко. – К. : Інтертехнологія, 2009. – 208 с.
17.   Військово-технічна та військово-промислова політика України: проблеми формування та реалізації / В. П. Горбулін, В. В. Зубарєв, П. П. Скурський, С. М. Химченко // Національна безпека: український вимір. – 2009. – № 3. – С. 5–11.
18.  Оборонна політика України на початку ХХІ століття : аналіт. доп. / В. М. Бегма, О. С. Александров, В. М. Маркелов [та ін.]; за ред. О. В. Литвиненка. – К. : НІСД, 2010. – 72 с.
19.   Науменко М. Военно-техническая политика сегодня / М. Науменко // Обозреватель-Observer. – 1994. – № 10–11.
20.   Про Концепцію військово-технічного співробітництва України з іноземними державами на період до 2010 року : указ Президента України від 27.08.2003 р. № 913/2003 // Офіційний вісник України. – 2003. – № 35. – Ст. 1882.

Комментариев нет:

Отправить комментарий