Патопсихология - Психологічна кореляція

ТЕМИ КОНТРОЛЬНИХ РОБІТ

1. Історія психології як особлива галузь знання, її предмет і завдання.
2. Методологічні принципи та методи історико-психологічного дослідження.
3. Підходи до вивчення психологічних знань в історії психології.
4. Історичні етапи розвитку психології.
5. Міфологічний період розвитку психології. Особливості міфологічної свідомості.
6. Психологія у давньому Китаї та давній Індії.
7. Духовний зміст Біблійного послання.
8. Уявлення про душу філософів Мілетської школи.
9. Матеріалістична психологія атомізму в давній Греції.
10. Психологія софістики.
11. Сократ: вчення про пізнання, сократівський метод.
12. Ідеалістична філософсько-психологічна система Платона.
13. Філософсько-психологічне вчення Аристотеля.
14. Християнство як основа середньовічної філософії і психології.
15. Патристика про людину і людську душу.
16. Вчення про душу і пізнання в основних напрямах схоластичної філософії.
17. Фома Аквінський та його схоластичне вчення.
18. Розвиток психологічних ідей у арабомовній науці.
19. Титанізм як принцип ренесансної психології творчості.
20. Розуміння людини та її суті відродницькими мислителями.
21. Гуманізм у духовному житті ренесансної Європи. 

22. Основні напрямки гуманістико-відродницької думки: неоплатонізм, аристотелізм, скептицизм.
23. Ренесансні акценти у психологічних вченнях східнослов'янської психології.
24. Психологія Ф. Бекона і завершення етапу розвитку психології в рамках вчення про душу.
25. Основні тенденції в розвитку психології у ХУІІ столітті.
26. Свідомість як критерій психіки у філософсько-психологічному вченні Р.Декарта.
27. Філософсько-психологічні системи Б.Спінози та Г.Лейбніца.
28. Основні філософсько-психологічні ідеї французького Просвітництва.
29. Філософсько-психологічні ідеї англійського та німецького Просвітництва.
30. І. Кант і критичний поворот західної думки.
31. Г.Гегель і феноменологічний принцип у психології.
32. Барокові форми моралі та філософсько-психологічна думка в Україні в епоху Просвітництва.
33. Психологія самопізнання у творах Г.Сковороди.
34. Психологія в першій половині XIX ст.
35. Асоціативна психологія XVІІ ст.–XIX ст.
36. Діалектико-матеріалістичне вчення про психічну діяльність, психіку і свідомість.
37. Розвиток еволюційних ідей в біології і їх значення для психології (Ч.Дарвін).
38. Теорія інтенціональних актів свідомості Ф.Брентано.
39. Становлення психології як самостійної науки. Система психології В.Вундта.
40. Психологічна думка в Росії в ХІХ–ХХ ст.
41. Становлення та розвиток галузей психології на межі XIX – XX ст.
42. Структурна школа і функціоналізм та їх підходи до розуміння свідомості.
43. Вюрцбурзька психологічна школа та її представники.
44. О.Конт та позитивістський напрямок.
45. Психологія поведінки (біхевіоризм та необіхевіоризм).
46. Основні принципи та представники гештальтпсихології.
47. З. Фрейд і розвиток психоаналізу.
48. Основні ідеї індивідуальної психології А.Адлера.
49. Колективне несвідоме та його архетипи в аналітичній психології К.Юнга.
50. Зміщення акценту з природного на соціальне у новому психоаналізі.
51. Структурний психоаналіз Ж. Лакана.
52. Психосинтез Р.Ассаджолі.
53. Когнітивний рух у психології.
54. Феноменологічна філософія і психологія Е. Гуссерля.
55. Екзистенціалізм та екзистенціально орієнтована психологія.
56. Пошук людиною сенсу життя і логотерапія В.Франкла.
57. Ідеї гуманістичної психології ХХ століття.
58. Психологія творчості та її представники.
59. Герменевтика і можливості психологічного пізнання.
60. Структуралізм у психології.
61. І.П.Павлов та його вклад в розвиток психології.
62. Вклад Л.С.Виготського та С.Л. Рубінштейна в розвиток вітчизняної психології.
63. Теорія провідної діяльності О. М. Леонтьєва.
64. Б.Ананьєв та його психологічна школа.
65. Теорія установки Д. М. Узнадзе.
66. Вклад К. О. Абульханової-Славської в розвиток вітчизняної психології.
67. Культурно-гуманістична психологія в Україні.

68. Діяльність та психологічні погляди Г.С. Костюка.
69. Основні напрямки наукової діяльності В.А.Роменця.
70. Канонічна психологія як системна пояснювальна філософсько-психологічна теорія психічного.
71. Вчинок як основний пізнавальний осередок системи та історії психології.
72. Історико-психологічні дослідження XX ст.







1. Розкрити поняття патопсихології. Предмет і завдання патопси-
хології.
17
2. Визначити місце патопсихології у ряді психологічних наук.
3. Періоди розвитку вітчизняної патопсихології. Методологічні
проблеми психодіагностики.
4. Класифікація психодіагностичних методів (за процедурою до-
слідження, за об’єктом психодіагностики).
5. Охарактеризувати методи дослідження (валідність, надійність)
у патопсихології. Етапи планування психодіагностичного до-
слідження.
6. Розкрити загальноприйняте і клінічне поняття свідомості.
7. Навести синдромологію порушеної свідомості.
8. Диференціально-діагностичні критерії розладів свідомості.
9. Охарактеризувати розлади самосвідомості.
10. Розкрити поняття уваги.
11. Патопсихологія уваги. “Синдром дефіциту уваги”.
12. Експериментально-психологічні методи дослідження уваги.
13. Розкрити поняття емоції. Види емоцій. Афект.
14. Охарактеризувати розлади емоційної сфери: ейфорія і де-
пресія.
15. Порушення емоцій при різних психічних захворюваннях.
16. Патогенетичні механізми розладів емоцій.
17. Експериментально-психологічні методи дослідження емоцій-
ного фону та розладів емоцій.
18. Розкрити поняття інстинкту та волі. Етапи вольового акту.
19. Класифікація патології вольової сфери.
20. Охарактеризувати патологію мотиваційної компоненти.
21. Охарактеризувати патологію інтелектуальної компоненти.
22. Охарактеризувати патологію реалізації вольових дій.
23. Методи патопсихологічного дослідження волі.
24. Розкрити поняття мислення. Види мислення.
25. Навести наукові теорії мислення.
26. Типологія розладів мислення.
27. Патопсихологічна і психопатологічна характеристика шизо-
френії.
28. Патопсихологія і психопатологія при епілепсії.
29. Класифікація розладів мислення за змістом. Нав’язливі ідеї.
30. Навести синдромологію фобій.
31. Розкрити поняття надцінних ідей і маячних ідей.
32. Психопатологічний глосарій маячних розладів.
33. Методи патопсихологічного дослідження розладів мислення.
18
34. Визначення поняття “пам’ять”. Її функції, процеси.
35. Охарактеризувати теорії пам’яті. Методики оцінки пам’яті.
36. Навести класифікацію порушень пам’яті.
37. Глосарій клінічної систематики порушень пам’яті.
38. Кількісні та якісні розлади пам’яті.
39. Методи патопсихологічного дослідження розладів пам’яті.
40. Порушення мовлення. Афазія, види, методи дослідження.
41. Визначення поняття агнозії, класифікація.
42. Визначення поняття апраксії, види.
43. Визначення понять аграфії, акалькулії, амузії.
44. Охарактеризувати синдроми ураження лобних часток.
45. Порушення вищих психічних функцій при вогнищевих ура-
женнях глибоких структур мозку.
46. Функціональна асиметрія людини, її види (моторна, сенсорна
та ін.).
47. Психічна асиметрія.
48. Психологія і психопатологія функціональної асиметрії люди-
ни.
49. Провести порівняльний аналіз психопатології вогнищевого
ураження лівої та правої півкулі.
50. Методи патопсихологічного дослідження функціональної аси-
метрії людини.






По психохолічній корекції
ТЕМИ КОНТРОЛЬНИХ РОБІТ
1. Цілі та завдання психокорекційної роботи.
2. Моделі корекції: загальна, типова, індивідуальна.
3. Корекційна програма для дошкільника з порушенням уваги.
4. Корекційна програма для дошкільника з метою розвитку мислен-
ня.
5. Корекційна програма для молодшого школяра з метою розвитку
памяті.
6. Корекційна програма для молодшого школяра з метою розвитку
уваги.
10
7. Психологічні особливості та методи реабілітації хворих з ампуто-
ваними кінцівками.
8. Психологічні особливості та методи реабілітації хворих, які пере-
несли інфаркт міокарда.
9. Психологічні особливості та методи реабілітації хворих у після-
інсультному стані.
10. Психологічні особливості та методи реабілітації хворих на веге-
то-судинну дистонію.
11. Психологічні особливості та методи реабілітації хворих на цукро-
вий діабет.
12. Корекційна програма для молодшого школяра з метою розвитку
емоційно-вольової регуляції.
13. Корекційна програма для молодшого школяра з метою розвитку
самооцінки.
14. Психологічні особливості та методи реабілітації хворих з вадами
зору.
15. Психологічні особливості та методи реабілітації хворих з уражен-
ням органів слуху.
16. Психологічні особливості та методи реабілітації хворих з уражен-
нями опорно-моторної функції.
17. Методи психотерапії розладів пам’яті.
18. Особливості психотерапії розладів уваги та працездатності.
19. Психотерапія розладів мислення та інтелекту.
20. Психотерапія розладів емоційної сфери особистості.
21. Психотерапія розладів особливостей особистості.
22. Використання проективних тестів у психотерапії.
23. Психотерапія порушення психічних процесів та функцій психо-
тичного рівня.
24. Логоневрози та їх психотерапія.
25. Нервова анорексія та її психотерапія.
26. Неврози нав’язливих станів та їх психотерапія.
27. Проблеми граничних станів та їх психотерапія.
28. Психотерапія декомпенсації при акцентуаціях характеру.
29. Особливості діагностики та психотерапії хворих з постстресови-
ми розладами.
30. Психотерапія алкогольної залежності.
31. Психотерапія наркотичної залежності.
32. Психотерапія ігрової залежності.
33. Психотерапія комп’ютерної залежності.
11
34. Психотерапія харчової залежності.
35. Психотерапія емоційного вигоряння професіоналів.
36. Психотерапія співузалежненої поведінки.



Комментариев нет:

Отправить комментарий